Produkttest: ”Nya” Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Ni glömde "Bara 450dpi, men mer om det senare" också, tror jag.

Mvh

Det finns faktiskt med i recensionen, ifall du läser lite djupare..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
Har den gamla 3.0 och det finns ingen mus som kan matcha dess skönhet och überhet^^ den är otroligt skön att lira med

de är bara att instämma har den gamla också... vet ej vad ja skulle ta mig till i fall den lägger av, den är helt klart bäst!!

Permalänk
Medlem

Tycker vi kan göra en lista där man hittar den biligast!

dustinhome.se 295:-
Webhallen.se 295:-
Maxfps.se 339:-

Någon som hittar biligare?

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem

Dom verkar rätt sköna... Någon som har den nya 3.0an och vill byta den mot en mx518 med hyperglidez? //PM me

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StasIsLovE
Jag har tenstat gamla 3.0 hos en kompis, och tanken som slog mig direkt var, "vilken dålig kvalitetskänsla" musen knakade och sprakade som en gammal ford, knappar darrade som om man bara la dom på och känslan var att om man vänder musen upp och ner så ramlar knapparna ut, dessutom så tyckte jag att den gled ur handen när man lyffte upp den, t.e.x. när man spelar cs. Men visst fungerade den och är nog bra för den som inte bryr sig om kvalitet känslan men jag köpte en Mx 500 så fort den kom ut, inte för att den hade bra dpi (kollade inte ens upp det) inte heller för att den var super skön, det tog ett tag innan man blev van vid runda formen, men för att man känner kvalitet. Oavsett vad man gör med en Mx 500 kommer den inte avge något ljud, man kan trycka från sidor man kan trycka uppifrån, slå den i bordet och ädå så avger den ljud endast när man trycker in musknappen.

Slutsats: Om inte kvalitetskänslan är drastiskt förbättrad så är det en mus som kommer att hamna på min "Köp alldrig listan" tilsammans med ASUS och diverse andra produkter.

Har haft min gamla 3.0 i flera år. Håller helt med om att den känns plastig och tumknapparna är dåliga. Scrollhjulet är också dålig känsla i med ett skrapande ljud. Det som jag fastnade för var formen på musen som passar mina stora händer väldig bra.

Hur är scrollhjulet på den nya musen? Inga fasta steg + vertikal scroll, eller? Såg inte att det togs upp i recensionen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennarduzzi
Hur är scrollhjulet på den nya musen? Inga fasta steg + vertikal scroll, eller? Såg inte att det togs upp i recensionen.

Det är väldigt likt det gamla. Det har steg och vertikal skroll, men inte horisontell skroll.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

20 oktober smäller de

Permalänk
Medlem

Den bästa musen som gjorts! Tamefaen Recencenten gillade inte, men jag sällar mig till de foruminlägg som tycker om tumknapparna. Stora händer ftw

Det ligger fem dyra gamingmöss i skrubben som inte har kunnat bräda min kära 3.0:a. Det senaste inköpet var en razer diamondback. Läste lovande reviews som manade till köp, och jag slog till. Men jag blev som vanligt besviken. Knapparna på diamondbacken hade aldeles för mycket motstånd för min smak. Inget precisionsaktigt kunde göras när dom skulle tryckas ned. Så jag återgick som vanligt till min gamla trotjänare vilken jag dessutomhar tre stycken reserver av

Räfflad, Kärleksnött, inkörd, gammal och snuskig---> http://img67.imageshack.us/img67/3571/30oldcz6.jpg

Permalänk
Medlem

Lätt jag ska köpa den igen min gamla håller på att tappa färgen vid vänster och höger musknapp fan helt klart den bästa musen jag har haft bekväm och allt måste bara ha den nya nu!!

Permalänk
Medlem

fick hem den från webhallen idag
ligger inte lika skönt i handen som jag kom ihåg att den gjorde, men man är väl bara ovan.. tumknapparna känns förresten riktigt budget, plastiga och sitter helt löst.. men skönt att ha den tillbaka iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-1
fick hem den från webhallen idag
ligger inte lika skönt i handen som jag kom ihåg att den gjorde, men man är väl bara ovan.. tumknapparna känns förresten riktigt budget, plastiga och sitter helt löst.. men skönt att ha den tillbaka iaf

Måste fråga... har den också nu....

"När man lyfter musen om den råkar hamna för långt ut på någon kant av musmattan kan man heller inte känna att muspekaren "hoppar" på monitorn."

HÄR HAR JAG PROBLEM!

För mig darrar muspekaren som fan och hoppar runt rätt bra... =/

Någon lösning? defekt? damn...

PS: den drar mer åt höger när detta sker... darrar, skakar, hoppar... åt höger mest...

Permalänk
Medlem

Passade på att beställa en ny 3.0:a igår när jag ändå beställde en monster CRT från Viewsonic. Allt från datorbutiken.

Det blir min fjärde 3.0-mus, alla fortfarande fullt fungerande. Använder dom till olika datorer plus att en är utlånad.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Måste fråga... har den också nu....

"När man lyfter musen om den råkar hamna för långt ut på någon kant av musmattan kan man heller inte känna att muspekaren "hoppar" på monitorn."

HÄR HAR JAG PROBLEM!

För mig darrar muspekaren som fan och hoppar runt rätt bra... =/

Någon lösning? defekt? damn...

PS: den drar mer åt höger när detta sker... darrar, skakar, hoppar... åt höger mest...

hm inget jag har märkt av.. när min förra mus pajade så köpte jag en billig logitech utan tumknappar eller nåt annat fancy, den gjorde ungefär som du beskriver.. ibland när man lyfte musen och flyttade den så fick muspekaren spratt och hoppade upp till höger, men nya 3.0:an har funkat perfekt, inte kännt av nånting sånt trots att jag använder samma musmatta och använder den i samma usb-port.
använder du microsofts drivisar till musen? känns som den ska fungera normalt utan det iofs

Permalänk
Avstängd

Fick min igår här också och kan bara säga att jag är supernöjd:-)
Hade den gamla versionen innan och den nya var mycket följsammare och gav mig en ganska märkbart bättre följsamhet och snabbare respons i FPS spel rakt av samt i windows.Blev glatt överraskad av precision booster också,missade den i rescensionen,och att musen bara kostade 360 spänn ink allt är inte dåligt med tanke på att jag gav 640 för den gamla för 2 år sen,kan bara rekommendera den för alla fast fps gamers:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Är scrollen hård för er också? Den är mkt hårdare än min gamla 3.0, vet inte om jag ska gå tillbaks med den till JMEdata och byta.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Beställde precis 2 stycken, lika bra när dom ändå finns, sen när dom börjar bli svåra att få tag på igen så är det bara att sälja dyrt Nej då, dom ska sparas Lite skön mus, fick aldrig tag på nån när dom kom första gången, sen så blev det razer, men nu ska jag fan ha en typ

Permalänk

Hämtade min idag, men blev inte så positivt överraskad :\ (Min första MIE3.0).
Det första som slog mig var kanske att bakåt- och framåtknapparna sitter väldigt löst, men det värsta är kanske scrollhjulet som tar emot ganska mycket och låter som en traktor.

En fråga. Jag tyckte funktionen för Instant Viewer var skithäftig:
http://sweclockers.com/imagebank/30fa1/R2ZhDF.jpg

Men jag använder redan min mus scrollhjul till att öppna länkar i tabbar i Firefox. Jag skulle hemskt gärna vilja använda funktionen ändå, går den inte att binda till typ en knapp på tangentbordet istället?

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Köpte min Mus idag och den är minst om inte bättre än första versionen av 3.0a. Byte mus på grund av att min 4.0a hackade i cs.
med 3.0a har jag inga problem och den underbar rent ut sagt.

Tack Microsoft för en super mus som når upp till dagens krav.

Permalänk
Avstängd

Som sagt IE3.0 rular för dom som varit med ett tag och vet vad det handlar om:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Min 3.0:a (gamla modellen) slutar ibland att fungera, det är som det vore glapp vid uttaget eller något. Den hoppar ut och in.

Dock så tror jag att det är något mjukvarufel. Jag har även provat att använda andra USB-uttag och även en omkopplare vilket gör så att man kan ha USB-sladden i det vanliga musuttaget. Det fungerar lite bättre, men det händer fortfarande.

Permalänk
Medlem

Själv sliter jag på min andra MS 3.0 som fortfarande är som ny! För mig den perfekta datormusen

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Avstängd

Som sagt intellimouse explorer 3.0 är fortfarande kungen av möss oavsett logitechs försök att matcha den och razer pratar vi inte ens om:)))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

köpte min idag... är grymt nöjd med dess prestanda(alltså följsamhet etc).. men scrollen låter ju som en.. ja ni förstår skit obekväm att scrolla med, och tumknapparna är helt lösa

men jag är helt klart nöjd, bara knapparna och scrollen som måste justeras, till Intellimouse 3.1

4/5

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Jag hade en 1.1 tidigare, hade sen -02. försvann nu under Dreamhack winter -07, fungerade klockrent.. köpte mig en 3.0 igår. Hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Låter scrollen mycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Låter scrollen mycket?

Nej.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless