Får inte trådlösa nätverksdelen i nätverkskortet att fungera.. :S

Permalänk

Får inte trådlösa nätverksdelen i nätverkskortet att fungera.. :S

Hej!

Har en Scaleo pi 2530 (se länk, http://www.dustinhome.se/pd_5010126637.aspx) som var förinstallerad vista på. Nu har jag installerat XP på min pi 2530, då jag tyckte vista segade ner det hela.. Vilken raket det blev nu!

Men jag får inte den trådlösa delen i nätverkskortet att fungera. Skivorna man får med som innehåller drivrutiner är begräsnade att endast användas i VISTA. Jag laddade hem WLAN drivrutinerna från deras hemsida (för XP) men jag får bara en mapp med DLL filer samt konfigurationsinställningar. Borde det inte vara en setup med? Hur gör jag nu?

EDIT: När jag försökte installera drivrutinerna på till kortet så stod det bara att dom inte kunde installeraras p.ga. att dom drivrutinerna som satt i var bättre lr nått.

Eller gör jag rätt över huvudtaget? Det är iaf inte som på min bärbara då det finns en "anslut till" o sen kommer trådlös nätverks-anslutning upp..

Det här är mina nätverksanslutningar.. Hur gör jag? är någon av dom trådlöst?

MVH

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

För att installera drivrutinerna du har laddat ner så gör du enligt följande:

1. Leta upp kortet i Enhetshanteraren (antar att du hittar hit).
2. Klicka på fliken "Drivrutin", och sedan knappen "Uppdatera Drivrutin...".
3. Markera "Nej, inte den här gången" och tryck på Nästa.
4. Markera "Installera från en lista eller angiven plats (avancerat)", och klicka på Nästa.
5. Markera sista alternativet, "Sök inte. Jag väljer själv vilken drivrutin som ska installeras.". Klicka på Nästa.
6. Tryck på "Diskett finns..." och leta upp mappen där du laddade ner drivrutinerna. Du borde nu bara se en/några få "konfigurationsfiler" i rutan. Välj den som passar, och stäng rutan.
7. Följ klart installationen utav drivrutinen.

Sådär.. lite stolt över mig själv måste jag säga ^^

EDIT: Fast du kanske redan hade gjort det där..? =/
MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
För att installera drivrutinerna du har laddat ner så gör du enligt följande:

1. Leta upp kortet i Enhetshanteraren (antar att du hittar hit).
2. Klicka på fliken "Drivrutin", och sedan knappen "Uppdatera Drivrutin...".
3. Markera "Nej, inte den här gången" och tryck på Nästa.
4. Markera "Installera från en lista eller angiven plats (avancerat)", och klicka på Nästa.
5. Markera sista alternativet, "Sök inte. Jag väljer själv vilken drivrutin som ska installeras.". Klicka på Nästa.
6. Tryck på "Diskett finns..." och leta upp mappen där du laddade ner drivrutinerna. Du borde nu bara se en/några få "konfigurationsfiler" i rutan. Välj den som passar, och stäng rutan.
7. Följ klart installationen utav drivrutinen.

Sådär.. lite stolt över mig själv måste jag säga ^^

EDIT: Fast du kanske redan hade gjort det där..? =/
MVH //Gorian

Jaa, tyvär har jag redan provat på ovanstående, och då kommer det upp nånting i stil med att "Drivrutinerna du försöker installera är inte bättre än dom som redan finns" eller nått, så det går inte på det viset.. Jag måste få det trådlösa att fungera, jag vill verkligen inte tvinga köra med vista.. tyckte allting var så segt, o så är jag väll kanske lite konservativ o lat av mig och inte orkar ta mig tid att verkligen börja gilla det heller.

Ingen annan?

Visa signatur

MVH