Ditt sämsta mobilköp? :)

Permalänk
Medlem

Ditt sämsta mobilköp? :)

Själv en Nokia 6280.

Det är nog en av dom sämsta buggigaste glappandes lurarna som har tillverkats.

Skönt att vara av med den.

La den på marken och burnade på den.

Tyvärr ingen film på det.

Men det va vad luren förkänade :=)

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Har aldrig gjort ett dåligt mobilköp i den bemärkelsen.
Men jag sålde precis min P1i och gick därför ungefär 2000kr back på ett halvår, så det får väl anses som ett ganska dåligt köp.

Var nöjd med den men använde inte alla finesser och den var lite klumpig i tighta jeans.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nån riktigt gammal Siemenslur, typ den första som kom med mp3-splare...man förde över låtarna via seriell port. Det var extra tillbehör med USB-sladd på den tiden och den kabeln kostade 800 spänn eller nåt.
Telefonen tog bara MMS-kort och 64 mb kostade massor.

Telefonen betalade jag 5600 för och lämnade tillbaka den efter tre dagar.

Undrar om den inte hette SL45.

Edit: "Another downside is a low data receiving rate. A 1-minute audio file of 128Kbit stereo gets loaded at 3.5 minutes! Besides, an incoming call will make you start from the beginning."

LOL! Gick det såå satans sakta, det har jag inget minne av jag minns bara att det var tradigt långsamt...men ca 10 minuter per låt...ujuj
http://www.digit-life.com/articles/siemenssl45/index.html

Jag har för mej att det va därför jag lämnade tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Min P1a var mitt sämst köp, fast den är nomore. Say hi to LG Viewty

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Nån riktigt gammal Siemenslur, typ den första som kom med mp3-splare...man förde över låtarna via seriell port. Det var extra tillbehör med USB-sladd på den tiden och den kabeln kostade 800 spänn eller nåt.
Telefonen tog bara MMS-kort och 64 mb kostade massor.

Telefonen betalade jag 5600 för och lämnade tillbaka den efter tre dagar.

Undrar om den inte hette SL45.

Edit: "Another downside is a low data receiving rate. A 1-minute audio file of 128Kbit stereo gets loaded at 3.5 minutes! Besides, an incoming call will make you start from the beginning."

LOL! Gick det såå satans sakta, det har jag inget minne av jag minns bara att det var tradigt långsamt...men ca 10 minuter per låt...ujuj
http://www.digit-life.com/articles/siemenssl45/index.html

Jag har för mej att det va därför jag lämnade tillbaka den.

En sån har jag också haft, kan hålla med dig att den är dålig.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Nån riktigt gammal Siemenslur, typ den första som kom med mp3-splare...man förde över låtarna via seriell port. Det var extra tillbehör med USB-sladd på den tiden och den kabeln kostade 800 spänn eller nåt.
Telefonen tog bara MMS-kort och 64 mb kostade massor.

Telefonen betalade jag 5600 för och lämnade tillbaka den efter tre dagar.

Undrar om den inte hette SL45.

Edit: "Another downside is a low data receiving rate. A 1-minute audio file of 128Kbit stereo gets loaded at 3.5 minutes! Besides, an incoming call will make you start from the beginning."

LOL! Gick det såå satans sakta, det har jag inget minne av jag minns bara att det var tradigt långsamt...men ca 10 minuter per låt...ujuj
http://www.digit-life.com/articles/siemenssl45/index.html

Jag har för mej att det va därför jag lämnade tillbaka den.

Hade också en sån.. Bra är fel ord att använda när man pratar om Siemens SL45 iaf.. Bytte bort min mot en fin baslåda.

I övrigt måste jag rösta på Nokia N95 som mitt sämsta köp någonsin.
Glapp, Seg, Buggig osv osv..

Permalänk
Medlem

sålde min P1a. Men jag gick plus. Men det var ett dåligt köp från början.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

nokia n70, for tillbaka med den till butiken efter en vecka o sa att det var en skitlur, jag fick pengarna tillbaka utan problem.

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Nokia N80 - mitt sämsta köp alla kategorier tror jag. Dyr, dålig, buggig, glappig, skramlig och dessutom stor, ful och klumpig. Jag tillägger att jag var sjukt onykter när jag köpte den...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Storno... motorola klon

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

W950i
Usch, helt ogenomtänkt mobil både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt. Blir nog att köpa en ny i sommar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Fire
Hade också en sån.. Bra är fel ord att använda när man pratar om Siemens SL45 iaf.. Bytte bort min mot en fin baslåda.

I övrigt måste jag rösta på Nokia N95 som mitt sämsta köp någonsin.
Glapp, Seg, Buggig osv osv..

Måste hålla med där, N95an kändes plastig!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

N-gage-serien, köpe båda, det var då man var ung och dumdristig:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande, W910. För att vara en musiktelefon är det en ruskig jäkla besvikelse. Slö som fasen, laggar i menyerna, hackar i musiken. Nä usch, den ska jag sälja så fort jag bestämt mig för vad jag ska ha istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

p990!!!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

Nec 313, riktig skit som fungerade i 3 dagar, sen ville den inte veta av någon simkort.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

LG Viewety. Hade den i en vecka innan jag tröttnade på att den var så otroligt begränsad i mjukvaran. Uselt samtalsljud, och kameran höll inte riktigt vad den lovade. Enda positiva med den telefonen var nog skärmen. Avsaknaden och oviljan från LG att släppa uppdateringar till luren spelade nog också in. -ingen EQ i mp3 spelaren. Bläää....

Bytte mot en Nokia N82 och är helnöjd.

Permalänk
Medlem

Nokia N76
kul och bra telefon men så j*vla kass silveryta... har praktiskt tagit ramlat av helt på ett halvår...

//LaN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fittnoob
LG Viewety. Hade den i en vecka innan jag tröttnade på att den var så otroligt begränsad i mjukvaran. Uselt samtalsljud, och kameran höll inte riktigt vad den lovade. Enda positiva med den telefonen var nog skärmen. Avsaknaden och oviljan från LG att släppa uppdateringar till luren spelade nog också in. -ingen EQ i mp3 spelaren. Bläää....

Bytte mot en Nokia N82 och är helnöjd.

För att göra lite reklam för Viewtyn, det börjar visa sej att den inte är begränsad i mjukvaran utan minst sagt förändringsbar. Nya mer och mer avancerade teman dyker upp och gissningsvis är det bara början.
Dock är ju möjligheterna till att installera program begränsade, endast Java.

Samtalsljudet är lite tråkigt, det är sant. Men helt uselt är det inte, en aning metalliskt ibland bara.

Vi vet ännu inte om LG kommer att släppa uppdateringar, det råder deade meningar om det. En del har fått svaret att dom jobbar på ny mjukvara.

EQ är faktiskt inte helt nödvändigt, man kan, i servicemenyn, öka på uteffekten på ljudet avsevärt och då blir det ett heeeelt annat ljud tillochmed i orginallurarna. Jag har inte provat med andra lurar än men efter vad jag har hörtr från andra så ska det bli förhållandevis riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Köpte en billig K300i på "fyllan" en gång.. Gick runt mellan krogar en sommardag och blev stoppad av en telenorsäljare.. De tyckte att jag behövde en telefon.. och just då tyckte jag det också.

Använde den hela den eftermiddagen.. Sedan dess har jag inte använt den.. Eller jo, ett tag hade jag den som veckarklocka

Men blev ganska dyrt att ha en veckarklocka med abbonemang

Dåligt köp.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

sonyericsson M600, seg, buggig o gick sönder efter 9 dagar, den delar förstaplatsen med Sonyericsson T610, som gick sönder efter 3 dagar och kom tillbaka trasig från lagning/service 4 gånger.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

P990, vilket skit.

Säkert en bra telefon om man vill att sin telefon ska göra allt så bökigt och omständigt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
P990, vilket skit.

Säkert en bra telefon om man vill att sin telefon ska göra allt så bökigt och omständigt som möjligt.

Kan bara instämma ang P990..

Permalänk
Medlem

Lite fler motiveringar till varför det var erat sämsta mobilköp vore trevligt. Mitt sämsta köp var iaf en k700i kostade ganska mycket när den kom men saknade det mesta utav värde usel kamera, 64mb minne ingen kortplats etc etc

Permalänk
Medlem

Om man inte räknar med min Nokia 3200 som jag fick i julklapp så är det min K750i som jag har nu. Den är visserligen inte dålig men det är den enda mobil som jag har köpt själv

Permalänk
Medlem

Re: Ditt sämsta mobilköp? :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Själv en Nokia 6280.

Det är nog en av dom sämsta buggigaste glappandes lurarna som har tillverkats.

Skönt att vara av med den.

La den på marken och burnade på den.

Tyvärr ingen film på det.

Men det va vad luren förkänade :=)

Samma här.. Nokia 6280 är en otroligt buggig lur.
Ha har ändå stått ut med den några år eftersom jag är så förbannat tolerant och jobbar runt problemen, men snart är det nog. Ny lur letas febrilt..

Visa signatur

du svettas väldigt lite för att vara så fet

Permalänk
Avstängd

säger bara det NOKIA är dom telefoner i det nyare slaget som är värdelös

bästa telfonen är nokia 6310

o Nokia 6650 (den lilla guldaktiga nokian med blå skärm)

alla andra har varit dåliga batterier på o jag hatar o ladda telefonene max 1 gång i veckan räcker

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Bland de telefoner jag köpt under de senaste åren är Sony Ericsson K850i antagligen den största besvikelsen. Mycket sämre kvalitetskänsla jämfört med K800i och K750i, dålig kamera (inte bättre än K800i), svag blixt och fattig på funktioner.
Jämfört med Nokia N82 som kostar cirka 500kr mer är det en usel affär att köpa en K850i. Egentligen blev det inget dåligt köp för mig eftersom jag köpte den som kontantkortstelefon i Storbritannien för 2100 kr (låst till Vodafone) plus 200 kr för upplåsningskod och uppdatering till svenska menyer. Hade jag köpt den för 4000 kr i Sverige skulle jag antagligen lämnat tillbaka den till butiken. Nu har jag den istället som reservtelefon till min N82.

Permalänk
Medlem

Äh, kom igen, du kan inte mena k850i sämsta mobilköp....
Har du ens prövat dens alla fuktioner?!?!? Jag antar att du inte har.
OCH kameran ÄR BÄTTRE än k800i. Jag jämförde med min kompis.
EN STOR SKILLNAD. Om du inte tror mig, kolla på youtube som ett exempel..
Har du kanske lagt in nya saker som påverkar dens fuktioner? nej, antar jag.

Har själv lagt in typ 20 teman som är riktigt snygga. Vissa är s.k shake themes =D, bilden förändrars när man skakar mobilen.
Lamborghini Shake tema
Har även lagt in några flash saker. T.ex. en boll som följer mobilens rörelser =). Många saker till. Det e bara att googla.
Moving Ball

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

jag har hatt ca 15x Telefoner det senaste åren (bytt fram och tillbacka över Blocket.se)

Sony Ericsson V600i är utan tvekan den sämsta jag hat! och nec 161 eller vad den nu heter.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008