Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och välgjort!
Kul att du frågar oss angående projektet!
10p+!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Hedersmedlem

Väldig intressant och kreativt bygge! Personligen tycker jag den är skit snygg! Solklar 10:a!
Har du lust kan du kolla in mitt bygge med, länk finns i sign

Permalänk
Medlem

heheh ser att du har ett biltema tangentbord har ett likadant jag med men andvänds inte: P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för edra 10or! Nästan 100röster strax och ett bra medel, tack vare er!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
heheh ser att du har ett biltema tangentbord har ett likadant jag med men andvänds inte: P

Använder inte heller mitt längre!
Fick fnatt på det efter ett tag, det bokstavligt talat suger. Men jag gillar layouten så det var därför jag köpte det, för att sedan se om det var nåt att ha.

Det tangentbordet hänger inte med för fem öre när man skriver och på något konstigt sätt så blandar den alltid ihop olika bokstäver när man skriver fort, vilket inte mitt gamla och nuvarande logitech ultra flat gör

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Varför har du laggt hårddiskarna på utsidan av datorn? Med tanke på att dom inte är världens stöttåligaste grejjor :/

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Varför har du laggt hårddiskarna på utsidan av datorn? Med tanke på att dom inte är världens stöttåligaste grejjor :/

Vart ifrån har du läst att dom inte är stöttåliga ? Vet du hur många G en hårddisk pallar?

Förresten, om du skulle ha läst tråden eller vad den handlar om hade räckt, så hade du sett varför och inte behövt fråga Jag gillar dessutom att vara orginell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Tackar för edra 10or! Nästan 100röster strax och ett bra medel, tack vare er!

Använder inte heller mitt längre!
Fick fnatt på det efter ett tag, det bokstavligt talat suger. Men jag gillar layouten så det var därför jag köpte det, för att sedan se om det var nåt att ha.

Det tangentbordet hänger inte med för fem öre när man skriver och på något konstigt sätt så blandar den alltid ihop olika bokstäver när man skriver fort, vilket inte mitt gamla och nuvarande logitech ultra flat gör

hehe jag köpte det oxå pga hur det såg ut tyckte det va fränt såg ut som nå ''bygg arbetsplats '' tangentbord , jag har även haft en logitech ultra flat en gång i tiden skönaste tangentbordet som finns

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill oxå ha det så där städat i men dator :(. Men det går ju inte!
går kablar överallt. aja nice

Permalänk
Medlem

Riktig nice! Så jävla snygt med processor och grafikkorts kylningen utanför burken! Som sagt så är det helt klart en orginell ide, kanske den mest orginella burken på hela swec. Lätt en 10a från mig!

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk

Tycker att du gjort detta chassie betydligt snyggare och intresantare än det va från början men om du ska polera det så bör du gå högre än 600 papper 800 som minimum men helst 1200, jag vet att det suger att slipa aluminium men det blir enklare ju högre/finare papper som du kommer till, är säker på att du kunde ha börjat med 240 papper även om det är lakat eller anodiserat ,man bör ej heller slipa aluminium med grövre papper än 180 på grund av att det lämnar för djupa spår men det kanske löser sej ändå.hur som hellst så har du gjort ett grymt jobb än så länge.

Lycka till.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

Tack och bock alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
hehe jag köpte det oxå pga hur det såg ut tyckte det va fränt såg ut som nå ''bygg arbetsplats '' tangentbord , jag har även haft en logitech ultra flat en gång i tiden skönaste tangentbordet som finns

Indeed! Inget som slår logitechs ultra flat (enligt mig)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Jag vill oxå ha det så där städat i men dator :(. Men det går ju inte!
går kablar överallt. aja nice

Hehe och jag har det minsta chassie man kan för ATX-moderkort och kan gömma dom ändå.. så då borde du kunna också Seså! gogogo!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boson
Riktig nice! Så jävla snygt med processor och grafikkorts kylningen utanför burken! Som sagt så är det helt klart en orginell ide, kanske den mest orginella burken på hela swec. Lätt en 10a från mig!

Tackar

Har utvecklat lådan lite nu så det är uppkapat som en windowmodd på chassiesidan nu istället. Tänkte försöka fixa nån plexisida sen och modda på. Har ju införskaffat mig ett 8800GT 512MB istället för krotet som syns på bilderna som är ett xfx 8600GT XXX.
Så får jobba utöver det sen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapperswe
Tycker att du gjort detta chassie betydligt snyggare och intresantare än det va från början men om du ska polera det så bör du gå högre än 600 papper 800 som minimum men helst 1200, jag vet att det suger att slipa aluminium men det blir enklare ju högre/finare papper som du kommer till, är säker på att du kunde ha börjat med 240 papper även om det är lakat eller anodiserat ,man bör ej heller slipa aluminium med grövre papper än 180 på grund av att det lämnar för djupa spår men det kanske löser sej ändå.hur som hellst så har du gjort ett grymt jobb än så länge.

Lycka till.

Tackar!

Jo givetvis! Tror t.om jag skrivit att jag ska ha upp till 1200 papper! ytan ser faktisktt bra ut trots 600papper. Kör jag med 800 eller 1000 så är jag säker på att det kommer vara spegelblankt i princip. Så 1200 blir nog perfekt och enligt min standard!

Och ja, det suger verkligen att slipa aluminium! Speciellt när det är behandlat med en svart färg på aluminiumet och inte ditlackat

Har hur som helst inte blivit några spår från de jag slipat

Nya bilder kommer sen iaf! Har även införskaffat mig ett nvidia 680i SLI moderkort som jag skall slänga in, så får se hur allt kommer se ut sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fasen vad sugen jag blev på att sätta vinkelslipen i mitt fujitsu siemens chassi nu (pengarna räkte inte till nytt chassi hehe) Har en stor kylfläns till CPU, så jag får inte på chassisidan. btw, är det tejp du har som lister?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Punti
fasen vad sugen jag blev på att sätta vinkelslipen i mitt fujitsu siemens chassi nu (pengarna räkte inte till nytt chassi hehe) Har en stor kylfläns till CPU, så jag får inte på chassisidan. btw, är det tejp du har som lister?

Hehe

Nej, det är svarta lister! Tejp hade sett förjävligt ut (har redan provat med det nämligen)

Dock är detta chassiet inte sig likt, då all hårdvara åkt ur och åkt in i ett nytt Cooler Master Stacker 832, som jag redan från början drägglat på och inte haft råd med annars då det kostat runt 2400:- hehe

Så nu används chassiet som HTPC som det från början är gjort för, hence the name: Advance HTPC 2610 Dock kommer jag ju utöka på moddningen för de nya delarna som sitter i, bland annat ett Mini-ITX 17x17cm stort DDR2/775-moderkort med inbyggt grafikkort,ljudkort,nätverkskort, processor ala 1.2Ghz EM64T-celeron (detta är bara någon cm större än ett cdfodral)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Hehe

Nej, det är svarta lister! Tejp hade sett förjävligt ut (har redan provat med det nämligen)

Dock är detta chassiet inte sig likt, då all hårdvara åkt ur och åkt in i ett nytt Cooler Master Stacker 832, som jag redan från början drägglat på och inte haft råd med annars då det kostat runt 2400:- hehe

Så nu används chassiet som HTPC som det från början är gjort för, hence the name: Advance HTPC 2610 Dock kommer jag ju utöka på moddningen för de nya delarna som sitter i, bland annat ett Mini-ITX 17x17cm stort DDR2/775-moderkort med inbyggt grafikkort,ljudkort,nätverkskort, processor ala 1.2Ghz EM64T-celeron (detta är bara någon cm större än ett cdfodral)

svarta gummilister? köptes var?

Permalänk

Jag vill med veta var du har köpt dom svarta listerna jag har leta överallt och hittar dom ta mig tusan inte :S blir lack snart hihi. tack på förhand och en 10p för moddningen

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk
Medlem

Fick du score 6682 med 8600 kortet? Länken funkar ej.

Permalänk
Medlem

De svarta listerna köptes ingenstans Jag hittade dom faktiskt bland gamla saker.

midju, ja det stämmer!
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4366263

Den kanske funkar bättre?

Fick nästan dubbelt så hög score när jag böt till ett 8800GT 512MB som jag klockade skiten ur. hehe.
12322p

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4922411

Visa signatur