Datorn "Crashar" i spel ibland (Bra burk)

Permalänk
Medlem

Datorn "Crashar" i spel ibland (Bra burk)

Det har hänt ett bra antal gånger nu att burken bara hänger sig eller tok laggar så att man blir tvungen att gör en enkelt slag på knappen.
Har lirat mkt BF2 på den senaste tiden och det är där det händer, dock för att jag inte lirat så mkt annat.
Den har också en tendens till att stänga av crysis när jag lirar det också.
Det har börjat sen jag formaterade om.

Kan detta ha något med temps att göra eller drivrutiner som inte e på så bra humör?
Eller ska jag formatera om igen? -_-

Tempsen ligger runt :
Core : Core temp : 33-35 || Speedfan :50 Ide (var på 40 förut)
Graffe : 49 Ide
HHDs : 22-24

Har nåt random skit chassi med drake på sidan men en 120mm fläkt som blåser ut där bak och en till 120mm framme som blåser in och en 80mm på sidan som blåser in.

Systemet:

Moderkort: Nåt Gigabyte kort
Prolle: AMD Athlon 64 Dual core 2x6000+ @ 3.0 Ghz (Standard kylare)
Graffekort : Inanno 3D 8800GT 512MB (standard kylare)
Minne : 3x1GB "Orginal" PC6400/800

OBS!

La detta fel emed att jag var inne på AMD relaterat och kom då att tänka på prollen.
Kan ej flytta det eller radera så flyttning av detta skulle vara trevligt av admin.

D.S!

Permalänk
Medlem

Temperaturerna är normala och inte i någon riskzon, bytt drivrutiner? Har du många program på i bakgrunden när du spelar? Låter snarare som virus eller liknande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Msn, skype, xfire.
Och dom drar inte så mkt power av datan.
Och formaterade om nyligen som sagt och dunkade in alla drivrutiner som vanligt.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Du har inte klockat eller nåt sånt?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nope.
Prollen går tyvärr inte att klocka men graffekortet har jag bara klockat för skojs skull i 3dmark...
Så allt e på standrard faktist.

Permalänk
Avstängd

stäng av alla extra program när du spelar.
för att utesluta orsak.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem

Dammigt i burken, och i nätagget?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ska testa lira med av allt nästa gång för att se.

Nätagget e typ 2-3 veckor gammalt samt graffekoret, så dom e inte dammiga, och när jag bytte dom så gjorde jag stor rent i burken.

Permalänk
Medlem

har du kollat minnet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Nope, var e det för något som kan vara skumt med det?

Permalänk
Hedersmedlem

Kör memtest 86+ från en bootbar cd

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hehehe, Right
Och en enklare för klaring betyder?
Typ pogram på cd som man startar på eller? ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Antingen tar du bara hem memtest och gör en bootbar cd, eller så tar du hem Ultimate Boot Cd och gör likaledes

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kollat om det står något i "Loggboken"

Permalänk
Medlem

Hade fan exakt samma fel som du har. Jag lirade eller surfade. Kvitta vilket. Datorn bara hängde sig och jag fick starta om den manuellt. Det var min ena hårddisk som hade pajjat. Sen har jag haft liknande problem och då var det minnena som spökade (var farsans dator).

Bara så att du vet att jag inte tycker att det låter som mjukvaru fel. Hur hänger den sig? Hur beter sig burken? Lyser hd-lampan konstant eller något annat som är annorlunda?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Har inte testat memtest än och i loggboken så finns det ett bra antal fel och varnings saker.
Bla : "SideBySide" , "Dchp" , "Tcpip".

Men dock dom senaste gångerna jag har spelat så har det skumt nog inte crashat ( dom 3 senaste dagarna)

Men jag ska nog ta och dunka i xp cd:n och formatera om snart igen så det kanske blir normalt ^^

Permalänk
Medlem

byt agg och dina probs e som bort blåsta

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Att byta agg verkar skumt emed att jag bytte från ett 400w till ett 750 watt för jag tryckte in ett 88Gt.

Permalänk
Medlem

Jag har samma Agg som dej o det funkar perfekt,det är nått annat som spökar tror jag,har en kompis med helt nytt system.detta spökar i BF2 oxo,men han kan köra 3dmark06 9 gånger irad utan att det startar om.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Okej det verkar skumt.
Men vad har det med han kan köra 3Dmark ett x antal ggr?

Permalänk
Medlem

att det kan vara värme som är problemet,i 3dmark06 får ju systemet jobba en del,right...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz