Danmark censurerar The Pirate Bay

Permalänk
Inaktiv

ofan det kanske är sant..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
det är väl Mininova och ISOhunt som är det numera ?

Tveksamt om man ska jämföra trackers och indexeringssajter. Äpplen och päron.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Äsch, stor mening. Om man vill så kan man använda Proxy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Politiker borde testa sitta framför en dator.

men då inser ju politikerna hur jävla lata&snåla ni ungdomar är

#1 lata för att ni inte orkar lyfta röven

#2 snåla för att ni tror att det inte kostar något att producera musik och film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic

Konstigt.. och här trodde jag att fildelar överlag köpte mer musik, film och spel än övriga befolkningsdelen, det är åtminstonde vad fristående forskning och undersökningar visar. Men det var väl du för lat att kolla upp innan du öppnade käften.

Permalänk
Medlem

-.- Det finns andra sidor också, som torrentz och sånt. Men själv använder jag Usenet

Visa signatur

Foto: Canon 1Dmk4, 5Dmk2, Canon 24-70 2.8L, TS-E 24mm 3.5L II, TS-E 45 2.8, 300mm 2.8L IS, 85mm 1.2L II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Samyang 14mm 2.8 | Leica M8 + Voigtlander 35mm 1.2 ASPH II, 12mm 5.6 ASPH II

Permalänk
Medlem

Sjukt löjligt.

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, håll debatten på en vettig nivå och håll er borta från personangrepp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic

Herre gud ... hur gammal e du Farfar. lol

Permalänk
Medlem

Fel med censur, iof hade det varit barnporr så hade jag nog varit av en annan åsikt, lite dubbelmoral? Javisst men yttrandefrihet är inte bara av godo, tråkigt att det är så men sant.
Det är ruskigt svårt att rent moraliskt tycka att the pirate bay inte har gjort något fel, men samtidigt så tycker jag att det hela har skötts på fel sätt. Jag vet inte, väldigt svårt...

Något som jag i alla fall kan stå för är att det är fel att censurera dem!

För övrigt så anser jag att fildelning inte är samma sak som priatkopiering och kan inte förstå varför alla respektabla nyhetsinstanter (och orespektabla) forsätter med att kalla fildelning för olaglig verksamhet... Kanske någon med ett fildelningsnätverk med 100% lagliga torrents skulle stämma dem... Fast det förståss, det finns nog inga sådanna

Permalänk
Medlem

Oskar000: Kanske denna vorre något att ta upp bland nyheter

Italian parlament legalizes P2P
http://woip.blogspot.com/2008/02/italian-parlament-legalizes-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Ja, tänkte precis säga det.
Asså, det spelar ju ingen roll om man censurerar 1 sida, nästa dag kommer det 5 till.
Thepiratebay är ju bara en liten del av torrentvärlden.

Politikerna tänker inte out of the box eller så är dem bara dumma i huvudet om dem tror att det ska förändra någonting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Oskar000: Kanske denna vorre något att ta upp bland nyheter

Italian parlament legalizes P2P
http://woip.blogspot.com/2008/02/italian-parlament-legalizes-...

menar det att det e hel fri och ladda ner film och musik i Italyen?..... det låter otroligt!!..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aztro_dj
menar det att det e hel fri och ladda ner film och musik i Italyen?..... det låter otroligt!!..

Som jag förstod det så måste nerladdning ha med forskning eller studiesyfte att göra för att inte räknas som olaglig.. lycka till IFPA att bevisa något där

Edit: http://arstechnica.com/news.ars/post/20080201-whoopsitaly-ina...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
Fel med censur, iof hade det varit barnporr så hade jag nog varit av en annan åsikt, lite dubbelmoral? Javisst men yttrandefrihet är inte bara av godo, tråkigt att det är så men sant.
Det är ruskigt svårt att rent moraliskt tycka att the pirate bay inte har gjort något fel, men samtidigt så tycker jag att det hela har skötts på fel sätt. Jag vet inte, väldigt svårt...

Något som jag i alla fall kan stå för är att det är fel att censurera dem!

För övrigt så anser jag att fildelning inte är samma sak som priatkopiering och kan inte förstå varför alla respektabla nyhetsinstanter (och orespektabla) forsätter med att kalla fildelning för olaglig verksamhet... Kanske någon med ett fildelningsnätverk med 100% lagliga torrents skulle stämma dem... Fast det förståss, det finns nog inga sådanna

Inget ska cencureras, inte ens barnporr. Att blockera svensson som troligen ändå aldrig skulle besöka sidan och sedan blunda åt att barnporren fortfarande flödar runt fritt är inte rätt väg att gå. Stoppa det från roten, inte i slutänden.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Danmarks rykte som ett glatt och liberalt land är uppenbart falskt.

Permalänk
Medlem

Synd.. Nu kanske fler länder kommer vidta samma åtgärder.. Känns rätt onödigt på nått sett, det finns ju massor med andra torrent sidor ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
är du bäng eller?!
hoppas du att bensinpriserna och alkoholskatten ska höjas också?

varför gnäller alla på tpb för?

Upp med bensinpriset för övergång till alternativa bränslen!

TPB har jag dock inga problem med, mycket lagligt som går att ladda snabbt och effektivt därifrån också.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Då är google också olaglig, för genom google kan vi finna torrentar utan att ens gå in på TPB

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E5345
Danmarks rykte som ett glatt och liberalt land är uppenbart falskt.

Är inte Danmark ett av de mest konservativa och styrda länderna i västvärlden rent politiskt?
Det omvända kanske råder på folklig nivå, politiken är extremhöger och folket rätt center/liberalt...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Är inte Danmark ett av de mest konservativa och styrda länderna i västvärlden rent politiskt?
Det omvända kanske råder på folklig nivå, politiken är extremhöger och folket rätt center/liberalt...

Vet inte ifall jag vill säga konservativt... tror storbritanien och frankrike är snäpet värre i så fall.. traditionsbundet är nog det bättre ordvalet.

Däremot så landet väldigt öppet när det gäller åsikter som betraktas som "obekväma" här i sverige.

Permalänk

Å detta ska hjälpa.. nu får dom väl ta och ge sig. Ett sätt att få allmänheten att tro att allt börjar gå över, ett slag i luften är vad de är.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Man kan ju tycka som man vill med att dom ägnar sig åt olaglig verksamhet och att dom borde stoppas eller inte osv. Men det är INTE rätt väg att gå genom att blockera sidor, nu var det ju tydligen lätt att komma igenom men andra bredbandsleverantörer kanske väljer andra sätt (svårare att komma igenom).

Om det anses "bra" och "rätt" att blockera fildelningssidor så är det snart okej att blockera andra sidor typ barnporr som andra i tråden har pratat om. När man börjar blockera mer och mer sidor kanske regeringarna snart blockerar you tube och andra betydligt mindre farliga/olagliga än TPB och barnporr för att det finns "olämpliga videos" på sidan. Ojdå då har vi snart en "Firewall of EU" (tänker på kinas). Då kan dom ju blockera andra partiers sidor för dom har "fel åsikter" osv. då bor vi mer eller mindre i en diktatur.

Jag vet att det är lång väg att gå från TPB och porrsidor till you tube och partisidor... men man vet aldrig, någonstans börjar det ju alltid. Troligtvis och förhoppningsvis skulle det aldrig bli så men risken finns ju.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Jesper Bay
Pirate Bay

Haha, satt med och fundera på med hmm.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Danskar..

Permalänk

För er som planerar att flytta till Italien:
http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200802/04/20080204122...

Tydligen skulle det gälla i forsknings och studie syfte och lågupplösta bilder och komprimerad musik, mp3. Det fick inte heller förekomma vinstsyfte.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det andra som är bra med TPB är att man kan få tag på vissa saker som INTE finns någon annanstans, där det till 99% är "scene only" t.ex.

Ja, som t.ex. små program fulla med virus. TPB är en skitsida, och det enda bra med den är att den agerar målvakt åt alla andra, bättre, torrenttrackers.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
Då är google också olaglig, för genom google kan vi finna torrentar utan att ens gå in på TPB

För att inte tala om youtube?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Haha oj oj vad danskarna slickar röv. Hoppas det danska folket tar sitt vett tillfånga och fullständigt bojkottar Tele2. D.v.s., dom som använder deras tjänster slutar med det.

Permalänk
Medlem

Comcast i USA var värre vad jag vet, hade en kompis som had comcast och de blockerade torrents över huvud taget, och den mesta peer to peer -trafiken. Vet inte om något mer hände. (lätt att googla på)

Jag kan garantera er att jag köpt fler musikskivor och filmer för jag fått, hört och sett det över internet innan. Vad jag vet så är det jättemånga som fortfarande köper filmer och skivor, även om det finns många som bara laddar ner det.

Att blockera något som i sig inte är olagligt (känner iof inte till danska lagar). Blocket, tradera och dagstidningar hjälper också till och annonserar stulna varor, vilket i sig borde vara minst lika olagligt, tycker jag.