Permalänk

Trasig megadrive?

Hej! Jag kopplade just in mitt sega megadrive 16-bitars som legat och vilat på en kall och fuktig vind ett par år. När jag startade det kom texten: Produced or under sega enterprisement eller något upp, och sedan blev hela skärmen grön. Någon som har haft ett liknande problem eller är konsolen död? Har provat med det gammla hederliga blåsandet, och ett flertal olika cardridges, men det funkar inte.
Att tillägga så är det den lite sällsyntare mega drive 2 jag har, lite mindre än föregångaren. Har plockat isär och rengjort nu, men problemet består. Greenscreen efter sponsortexten i början, eller helt svart. Ett litet plopp kan höras efter texten.

Tack på förhand!

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Avstängd

Ehm... från "en kall o fuktig vind" rakt in i varma goa rummet framför tv:n och igång DIREKT eller?

Då skulle DET kunna vara orsaken. Inget bra för elektronik.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Kanske inte fuktig, men kallt och jävligt var det, vill inte precis gå upp dit igen. var väll kanske för spelsugen då? Är det någon som har några konkreta förslag på vad själva felet kan vara och om det skulle på något sätt vara möjligt att laga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för TV? Antar att segat bara klarar av 50hz.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Har en 14" mark bildrörs-tv, som jag har provat på nu. Frågan är om det skulle funka bättre på min samsung m86 40"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med grön bild känner jag igen, har haft så på mitt också (mega drive 2). Då har det hjälpt med att blåsa men jag fick nog göra det flera ggr innan det funkade.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

på spelen eller in i konsolen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt megadrive (om det krånglar) går alltid igång om jag blåser i kassetten och konsolen.