Bra mp3 spelare med ordentlig bas för metal musik?

Permalänk
Medlem

Bra mp3 spelare med ordentlig bas för metal musik?

Förslag någon? MAX 2k.

Har kollat lite på Creative Zen. Hade en iRiver u2 förut, den hade sjukt bra ljud enligt mig.

Permalänk
Medlem

Är du nöjd med Iriver-ljudet föreslår jag att du kollar in Iriver nuvarande sortiment.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Helst en med färgskärm så man kan ha albumart. Video vore ju inte helt fel. Har tänkt på Clix, Zune (2nd) och iPod Nano (3rd). Några andra som vore något?

Permalänk
Medlem

Cowon/iAudio D2 har allt utom mycket bas, så uteslut den.

Permalänk
Medlem

Har du bra lurar då?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

efter att jag hade min 1st gen mini så tycker jag att det är dålig bas i poddarna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Har du bra lurar då?

Du kan inte förvänta dig att bara för att du har en bra spelar att du kommer få grymt ljud.

Som sagt vad har du för lurar?

Om du har nå noname eller orginallurar så skulle jag rekomendera J-Jays, perfekt till metal djup och härlig bass (underbart till Metallica) och grymt mellan register som får dig att svimma varje gång en gittar drar igång. /,, /

Men angående själva spelare i sig är jag ej så insatt så...

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Angående de där J-Jay lurarna så var de lite för dyra för mig. Jag har haft sönder 3 hörlurar till min nuvarande mp3, är lite dålig på att hantera dem antar jag. Trycker ner dem i jeansen sen drar upp dem, kontinuerligt.

Kanske onödigt att lägga ut över 600kr för dem då.

iPod ska ha väldigt dålig bas, även med nya lurar enligt vad jag har hört. Det är inte bara hörlurarna som står för ljudet.

Edit: Tror jag bestämt mig för iRiver Clix2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr

Ursäkta? Jag sitter med min nu och ett par Sennheiser. Får väl precis så mycket bas jag vill. Jag lyssnar nästan uteslutande på Metal och rekommenderar verkligen Iaudio D2.

Jag tog med ett SD kort med diverse musik till Media Markt och tesatde samma låtar med mina egna lurar på en Zen och Iaudio D2 och D2 vann överlägset på allt.
Testade bland annat
Vader - Wings
Therion -Ginnungagap
Dj Tiesto - He's a pirate
och ljudet var som en orgasm i örat. Speciellt Vader - Wings
52 timmers batteritid för musik, stöd för jävla stora SD kort (man kommer ävl upp i 24 GB eller nåt), mycket firmware uppdateringar, flashspel och massa andra bra tillbehör. Helt underbar spelare.
Jag såg på film på min flera timmar då jag åkte tåg från Sundsvall till Linköping. Inga problem emd ont i ögonen eller nåt. Lite stel i nacken men inte alls farligt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd

Vet inte om jag sagt det tidigare men prova att lägga in firmware från USA till en Zen spelare så låter det lika "högt" som det gör på en Iaudio eller Iriver. Begränsningen sitter i limiten som Creative har i sina spelare här i Europa.

Jag laddade in firmwaren från USA och då kunde jag höjja mycket mer. Den ända gången som jag anser att det behövs är när jag använder lurar med kåpor som är mer tungdrivna, använder jag in-ear lurar så kan jag ändå inte spela så högt för då sprängs typ trumhinnorna.

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tenkai Star
Ursäkta? Jag sitter med min nu och ett par Sennheiser. Får väl precis så mycket bas jag vill. Jag lyssnar nästan uteslutande på Metal och rekommenderar verkligen Iaudio D2.

Jag tog med ett SD kort med diverse musik till Media Markt och tesatde samma låtar med mina egna lurar på en Zen och Iaudio D2 och D2 vann överlägset på allt.
Testade bland annat
Vader - Wings
Therion -Ginnungagap
Dj Tiesto - He's a pirate
och ljudet var som en orgasm i örat. Speciellt Vader - Wings
52 timmers batteritid för musik, stöd för jävla stora SD kort (man kommer ävl upp i 24 GB eller nåt), mycket firmware uppdateringar, flashspel och massa andra bra tillbehör. Helt underbar spelare.
Jag såg på film på min flera timmar då jag åkte tåg från Sundsvall till Linköping. Inga problem emd ont i ögonen eller nåt. Lite stel i nacken men inte alls farligt.

Håller med om att D2an låter bra. Använder själv en som primära portabla spelaren och har inte för avsikt att byta den inom närmaste framtid.

Jag har dock inte lyckats få till den tajta djupbas som jag helst skulle vilja ha. Det blir inte bättre av att D2an rullar av basen då man har lågimpedanslurar. Jag har försökt med effekterna, mach3 osv men lyckas ändå inte få fram det tajta trycket.

Har testat Koss KSC75/PortaPro/Sennheiser PX100/GradoSR60/GradoSR80/GradoSR325i/AlessandroMS2/Beyerdynamic DT880/Beyerdynamic DT990 med flera, och har inte lyckats få basen exakt som jag vill. Det blir heller inte bättre av att EQn inte går lägre än 80hz (har jag för mig).

Men alla tycker vi olika.

Jag blir väldigt tacksam om någon har något bra förslag på hur man får fram basen. I min hemrig så har jag den, men tyvärr inte i D2an (sen vet jag ju inte hur mycket man kan kräva då en hemrig är en hemrig och en D2a är en portabel spelare).

Permalänk
Medlem

Med mina Sennheiser HD 435 lyckas jag få all bas jag vill. Inte maxat basinställningarna ens.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr

Cowon/iAudio D2 har grym bas, dina hörlurar däremot....
Jag kör Cowon/iAudio D2 tillsammans med sennheiser cx300 eller hd555, och bassan är RIKTIGT bra. Ljudbilden går att justera på så många olika sätt så att den passar alla smaker. BBE, mach 3 bas e.tc. boostar basen till det yttersta om man så skulle vila det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleared
Cowon/iAudio D2 har grym bas, dina hörlurar däremot....
Jag kör Cowon/iAudio D2 tillsammans med sennheiser cx300 eller hd555, och bassan är RIKTIGT bra. Ljudbilden går att justera på så många olika sätt så att den passar alla smaker. BBE, mach 3 bas e.tc. boostar basen till det yttersta om man så skulle vila det.

Smaken är som sagt olika. Men är det folk som kan nöja sig med D2ans typ av bas så är det jättebra. Då kanske trådskaparen också kan bli nöjd.

Mina hörlurar? Vad jag vet så ska Koss PortaPro, Sennheiser PX100 och Koss KSC75 vara rätt basiga. Har inte hört CX300 och skulle inte använda HD555 som portabla lurar. Mina andra (DT880/DT990/ms2i) används inte som portabla lurar heller.