Permalänk
Medlem

Billig Dremel på Classe

Länge sedan jag modifierade nu, men råkade impuls-köpa en Dremel på Clas Ohlson idag - så blir det nog lite mer.

Multipro 300 säljs i en fin förpackning för endast 399:- (ord 749:-)

Clas Ohlson Länk

Ville bara tipsa till andra

Permalänk
Medlem

Då blir det till att åka till clasolsson imon då

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Hur klarar den att kapa chassistål med eventuella diamantkapskivor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
Hur klarar den att kapa chassistål med eventuella diamantkapskivor?

Nemas problemas för en Dremel. Så billigt att jag funderar på att beställa en av ren princip, trots att jag redan har en

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Ugh, jag vill ha en, trots att jag inte har någon användning för den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy

Så sant broder. Vill också ha en även om jag absolut inte behöver en

Permalänk

Har en sån där från classe och den fungerar då fint:)

Permalänk
Medlem

men funkar det inte med cotech:en dom har på clas ohlson för 129kr?

Visa signatur

Kommer inte på nåt vettigt o skriva här men jaja

Permalänk
Proffsmoddare

funderar man på att köpa en multimaskin för moddning nu och väljer att köpa något annat än denna så är man totalt galen. Grym kvalitet för inga pengar alls. jag ska iallafalll köpa en som backup till min 400 digital.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jepp det blev en liten mysig dremel:D Nu ska man bara hitta på nåt att använda den till ochså:P

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Har aldrig känt behov av en, men nu känns det som ett måste. Kommer säkert till användning nån gång...

Visa signatur

Cooler Master Advanced 912 HAF | Gigabyte Z87X-UD3H | İ7-4770 | Corsair Venceance 2x8GB | Samsung SSD 840EVO + 2TB HDD | Asus GTX 760 OC II | 750W | Eizo Foris FS2331 | MacOS Sierra 10.12.6 [Custo Mac Pro / Hackintosh] |
MBA 2013

Permalänk
Medlem

Följer det med någon böjlig axel med dermeln från classes? Isf far jag dit idag och köper den.

Permalänk
Medlem

går den att använda till enklare kapning av chassi stål?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en dremel så går den att använda till ALLT. Köp till några diamantkapskivor så är saken klar. Jag har kört med sånna skivor i mitt chassi och det var som att smöra en macka ungeför

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy

Hahah så tokiga ni är

Funderar också på att köpa en, vill göra extra fläkthål i mitt P182.

Jojje: Vad har du för chassi? Går diamantkapskivor till all metall som kan tänkas finnas i ett chassi?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec Ninehundred och både det och övriga standard-chassin går alldeles utmärkt att kapa i.

Permalänk
Medlem

Fint, då satsar jag på en sådan. Tack för svar

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

hur är det med trä då? funkar det bra då med eller?

ska nog köpa för att det är en sak en nörd SKA ha

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
hur är det med trä då? funkar det bra då med eller?

ska nog köpa för att det är en sak en nörd SKA ha

Klart det går till trä också. Men trä ska du inte använda diamantskivan iaf;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Fortfarande. Följer det med en böjbar axel med dremeln på classes för 399kr?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojjee
Fortfarande. Följer det med en böjbar axel med dremeln på classes för 399kr?

Är det för jobbigt att trycka på länken?? Det står klart och tydligt vad som medföljer i det paketet. Läs och titta på bilden......

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Var i butiken idag och de sa att de förmodligen inte får in dremeln igen :'(

Köpte mig en 130:- Gotech på 135w(10w starkare) istället. Den snurrar i 32 000 RPM, sjukt snabbt om man tänker sig en vanlig standard chassi fläkt som bara snurrar i ca 1200RPM

Jag hade en aning för brottom och kapade upp ett hål i fel sida av chassiväggen.. hahah det lönar sig att ha tålamod ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Var i butiken idag och de sa att de förmodligen inte får in dremeln igen :'(

Köpte mig en 130:- Gotech på 135w(10w starkare) istället. Den snurrar i 32 000 RPM, sjukt snabbt om man tänker sig en vanlig standard chassi fläkt som bara snurrar i ca 1200RPM

Jag hade en aning för brottom och kapade upp ett hål i fel sida av chassiväggen.. hahah det lönar sig att ha tålamod ^^

Okej, vilken stad bor du i då? Hoppas verkligen inte det var Östersund, eftersom jag hade tänkt köpa en sån där imorgon...

Visa signatur

/tim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subb
Okej, vilken stad bor du i då? Hoppas verkligen inte det var Östersund, eftersom jag hade tänkt köpa en sån där imorgon...

Helsingborg. Har för mig att de sa något om att de inte kommer få in någon på centrallagret heller, men kan ha hört fel. Hoppas du finner dig en sådan iaf, kan tänka mig att det är riktigt bra kvalitet

Visa signatur

Permalänk

Jag var i Helsingborg för 3 dagar sedan och då var den slut och de hade bara 14 kvar på central lagret.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]