Inbyggda ljudet från moderkortet brusar?

Permalänk
Medlem

Inbyggda ljudet från moderkortet brusar?

Började igår helt plötsligt..

Ljudet brusar jättemkt när man har på ljud.. det är inbyggt i mitt moderkort så undrar om nån haft samma problem eller om nån vet vad som orsakat detta?

Har provat ominstallera ljud drivrutinerna, kör för övrigt Vista sen en lång tid tillbaks

Vad göra? :/

Visa signatur

-

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för ljudkrets?

Permalänk
Medlem

Realtek AC'97 Audio ?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

unknownx: Du bör veta att i nästan varje moderkort så sitter det skräpkrets. Du SKA räkna med brus och annat skräp.

Permalänk
Medlem

Jo men detta är inte "lite" brus, låter som överdrivet spräckta högtalare typ..
Och det är ej högtalarna/hörlurarna det är fel på..

Sen är mitt maxljud på typ 2/100.. så var det inte förrut heller.. kunde lätt spela på 60/100 där 100 är max volymen.. nu vågar ja inte höja över 10 ens

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vad är det för ljudkrets?

Om det är soundmax så kontrollera så att under Inställningar > Dts > Att rutan Enable Subwoofer inte är ibockad eller om den är det så ändra till Large Speakers.

// Toni

Permalänk

Tror jag har samma problem, riktigt irreterande. Mitt verkar dock komma och gå. Har testat både headset och högtalare men brusar fortfarande. När jag försöker uppdatera säger den att jag har senaste så jag vet inte vad jag ska göra.

Ljudkortet är ett Creative soundblaster X-Fi och moderkortet är ett ASUS P5N32-SLI PREMIUM

Visa signatur

ASUS Nvidia Geforce 8800 GTX 768mb, Core2Duo e6600 2.4Ghz, ASUS P5N32-SLI Premium WiFi-AP Edition, Corsair 4Gb RAM