Permalänk

Diod blå - vad behövs?

Funderar (det är fortfarande på idé-nivån ) på och sätte några blåa dioder lite snyggt nånstans på mitt 900-chassi. Ni som brukar säga typ: "Usch massa neon!!! skit i det köp ett stilrent chassi!!!" behöver inte bry er. Och jag vet att neon är en gas

Så, vad skulle jag behöva, förutom verktyg. Har kollat lite på t.ex elfa.se men det finns ju väldigt många olika didoder och sånt. Skulle jag kunna driva dom på nätagget? Behöver jag någon form av motstånd? (mer än dioden sig själv)
Om någon skulle kunna skriva en liten guide skulle det vara jättebra Jag har kollat igenom FAQ-en men hittar inget relevant..

Funderar också på att lacka (läs spraya) fronten i typ silver, eller något sådant coolt Vad för färg kan jag använda? Sprayfärg från typ Biltema?

tack!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Andra länken i FAQ?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Står allting vad du behöver veta o vad du ska köpa för något.

Sen så heter det LYSdiod. en diod lyser ochså fast den är kappslad och det syns inte att den lyser. den bara hindrar backstömmar

mvh Martin

EDIT: biltemas fräg funkar yperligt om man tar det försiktigt med många tunna lager som sagt. följ anvisningarna bara.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ah, ok ska läsa igenom det om lysdioder

Du kanske kan svara på min editerade fråga också?

EDIT: Har funderat lite nu och har tänkt göra så här:

Har inte med texten på andra bilden men ni fattar nog hur jag tänkt Ganska slarvigt gjort i Photoshop.

Tanken är att spray-måla .. typ clas olsson färg?.. fronten är enkel bara att ta dän och spreja. Texten skriver jag nog ut och klipper ut sedan maskerar o så ordentligt.

Har ni fler förslag på detaljer jag kan spraya?

EDIT: såg ditt svar om färgen nu .. Ja tid är ju inga problem så jag lägger väl så många lager "det går" eller hur man ska säga

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

http://www.litepol.se/ Tror inte jag behöver säga så mycket mer.

Permalänk

Om det är dioder leta efter 12 v dioder. Sedan så parallellkopplar du dem och i slutet så lödar du fast de på en molex kontakt så sen så sätter du ut dem var du vill ha dem.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

mjoo tack för allas svar, men tror det får vänta ska skaffa en lödkolv och lite sånt innan. Och läsa på mig lite

vad tror ni om "lackeringen" ?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att slipa ordentligt, och inte gå högre än p600!

ex, 300 -> 400 -> 600. Och slipar du ner till metallen så rengör INTE med vatten

edit; och somsagt, många tunna lager. Gärna 2 extremt tunna lager grundfärg under

Permalänk

måste jag slipa ? plasten måste jag ju slipa men metallen är ju ganska sträv.. är det slippappret du pratar om nu? finkornigheten eller va de heter?

Har nu slipat det som ska målas först och främst (fronten). Använde P240 ifrån Chlas Olsson, ska måla ett/några lager imon, tänkte prova lite på någon annan hårdplast lite först.

Moderator får gärna bumpa tråden ..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)