Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Brygga nätverk i Mac OS X

Jag har letat nästan överallt och inte hittat hur man kan brygga två nätverk i Mac OS X. Det är alltså en brygga jag vill ha och inte någon vanlig "internetdelning". I serverversionen ska det finnas verktyg för detta så det borde väl inte vara omöjligt att fixa med lite pillande i terminalen?

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du får kolla i dokumentation för freeBSD och eventuellt försöka få in en "bridgedriver" (hur fasen man nu gör det) om jag förstått det lilla jag hittat om att brygga (och kollat på vad som verkar finnas med vanliga OS X).

Vad är det du vill åstadkomma?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Jag vill dela med mig av en ethernet-anslutning till ett trådlöst nätverk och att datorerna på det trådlösa nätet ska få en egen ip-adress av dhcp-servern på det trådburna nätet.

Synd att det inte funkar i OS X, i Windows går det att göra enkelt (dock ej utan problem).

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Fast det går väl ställa in "internetdelning" att använda "IP forwarding" (i hostconf?) så blir det väl samma sak...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Hur gör man det och är det samma sak som bryggning?

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter lite samma sak.
Hade velat använda wlanet i min mac mini som ap. Har redan en ap i nätverket men en till hade inte skadat.
Fast vad jag har hört så går inte detta. någon annan som vet?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox