Hur får man reda på någons Ip genom att skicka en fil på msn?

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på någons Ip genom att skicka en fil på msn?

Som sagt,Hur får man reda på någons Ip genom att skicka en fil på msn?
och finns det några andra sätt?

Permalänk
Hedersmedlem

Enklast är nog att fråga personen..

Permalänk
Medlem

haha men om inte personen vill ge då?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du planerar att skicka någon slags trojan är det nog lagligast att låta bli.
Och hur mycket roligt kan man göra mot någons vilja med enbart ett ipnummer nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niik3
haha men om inte personen vill ge då?

då ska du rätta dig efter den personens önskemål bara! scriptkiddie fasoner !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
då ska du rätta dig efter den personens önskemål bara! scriptkiddie fasoner !

Word!

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
då ska du rätta dig efter den personens önskemål bara! scriptkiddie fasoner !

Jo, för riktiga hackers ringer ju till offret ifråga och säger rakt ut "Tjabba mannen, jag tänkte hacka er kontodatabas, lust ge mig IP-adressen till er SQL-server...Mkay?"

Men jag håller med, vet man inte hur man får fram en MSN-kontakts IP-adress när man skickar en fil till honom så är man inte förtjänt av något mer än scriptkiddie-titel

Var väl åtminstone förr bara att köra en netstat för att se aktiva sessioner? fungerade förstås bara när man skickade direkt till personen och inte genom en av MSN-servrarna

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

gick och kolla med netlimiter tror jag

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jo, för riktiga hackers ringer ju till offret ifråga och säger rakt ut "Tjabba mannen, jag tänkte hacka er kontodatabas, lust ge mig IP-adressen till er SQL-server...Mkay?"

Men jag håller med, vet man inte hur man får fram en MSN-kontakts IP-adress när man skickar en fil till honom så är man inte förtjänt av något mer än scriptkiddie-titel

Var väl åtminstone förr bara att köra en netstat för att se aktiva sessioner? fungerade förstås bara när man skickade direkt till personen och inte genom en av MSN-servrarna

funkar fortfarande. gäller bara att kolla vilket pid nummer msn har.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Enklast är ju att bara be användaren och kolla om www.whatismyip.com och kopiera det nummret som står där till en..

Varför du nu skulle vilja det för det första?

Roligaste är som sgat net stats fast man måste kunna en del för att få det och funka så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

wireshark

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man inte bara köra Netstat -n och se vilken port som är "established" med vilken ip efter att man skickat filen, med tanke på att msn använder väl ett visst antal portnr ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokobong
Kan man inte bara köra Netstat -n och se vilken port som är "established" med vilken ip efter att man skickat filen, med tanke på att msn använder väl ett visst antal portnr ?

Eller som jag sa och kolla PID nummer.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kör man xp med sp1(Kanske måste ha sp2, minns inte) eller vista så använder man förslagsvis -bv så slipper man böket med att översätta pid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
då ska du rätta dig efter den personens önskemål bara! scriptkiddie fasoner !

Haha:) hmm Scriptkiddie skulle jag aldrig kalla någon med den frågan :S
Men kanske lite oerfaren Men man måste juh lära sig nånstanns

Men som några andra sa.

Netstat -n funkar bra om du skickar en fil till personen.

Men att bara chatta med någon på msn kommer inte fungera då allt chattande går genom msn's servrar. Hur de e med att skicka filer så bör det gå direkt iaf Bara köra hårt

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

Om "offret" sitter bakom en NAT och inte har öppnat några portar så kommer filöverföringen gå via MS servrar och då kan du inte veta vad personen har för ip...