Styr spel och program med hjärnvågor

Permalänk
Medlem

Hmmm... undra om man kan gå lägga sig med apparaten på sig och spelet igång med inspelning... sedan kan man kolla vad "gubben" gjort medan man låg och sov... eller kanske bäst att inte...

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt, detta kan kanske öka min produktivitet i Pro/E? Det skulle kunna behövas faktiskt...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Häftigt, känns dock som att dem fortfarande är i utvecklingsstadiet

Permalänk
Medlem

En sån vill man ju ha! Anandtech har testa den på CeBIT.
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=3252&p=2


"I found that blinking tended to make me move forward, while raising my eyebrows would make me jump and shoot."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

mm visst lite coolt. men man längtar ju till riktiga simulatorer där man kan vara med i spelet på ett annat sätt det kommer bli en stor hit.

men som sagt tänk om man sitter o surfar o tänker ja typ lite kåta tankar och vipps så har man hamnat på en porrsajt. eller om man sitter o skriver på msn o skriver snabbt och postar med en gång så har den skrivit nåt annat ist.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu ...

Tänk att köra en bil med denna teknik, man konfiguerar den så att när man "ser en unge" framför bilen så bromsar bilen automatiskt... eliminerar reaktionsstäckan avsevärt.. Att ni inte ser möjligheterna!!! [/B]

General Motors har fixat fram "själv-körande" bil som ska släppas i år.

http://www.youtube.com/watch?v=iuq8NWJILAg

Så din idé behövs inte, alternativet är bättre.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

skönt om man sitter i diverse redigeringsprogramm o bara behöver tänka för att byta verktyg o liknande, härligt!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Den kommer ju inte reagera på varje tanke man har. Det stog väl att den skulle lära sig. Så när man vill gå framåt så uppstår ett visst mönster i hjärnvågorna. Och det är det som den letar efter. Så man måste lära in den vissa saker. Sen såg det ut som det fanns tabbar till höger i programmet så kunde man välja om man ville lära den spel-saker eller vad det nu stog.

Permalänk

kommer nog le när jag håller på att vinna i ngt spel och då tolkar den det kanske som att jag vill skjuta istället för att smyga... mycket praktiskt i en pressad situation

Permalänk

JAg kommer nog köpa en sådan några månader efter lansering. Fatta vad nice och kunna ligga i sängen med den på och bara dra igång en film, låt, hemsida. Sitta och fightas med er på Sweclockers med en hjälp på skallen. DÅ FÅR NI PROBLEM! HÖ HÖ!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Hmf, swec borde hitta någon som vill skriva lite om hur hjärnavläsare fungerar, så att personer kan få lite klarhet i var vi ligger idag.

Nej, den här apparaten läser knappast av precis dina tankar.
Extremt dyra (>100kkr) apparater klarar inte ens av "vanliga tankar" på det sätt ni beskriver det, den här apparaten är ännu enklare så den lär ha ännu mindre precision. Om man kopplar ihop en del hjärnvågor till exempelvis alfabetet, så kommer nog de allra flesta inte klara av att bara tänka på bokstaven. Sättet man tänker på bokstäverna är helt enkelt inte tillräckligt unikt, så för att tänka en hel mening måste man tänka på ett antal olika sätt. Det skulle inte förvåna mig om den här apparaten bara klarade de väldigt starka impulserna.
Frågan är om det verkligen är så kul att växla mellan olika känslor för att byta knapp?

Förövrigt så kommer man givetvis inte att aktivera sidor "bara sådär". Så fort ni tänker på sweclockers, öppnar ni instinktivt er webbläsare och skriver slaviskt in sweclockers automatiskt? Jag skulle inte tro det...

Jag tror att man lär vara oerhört trött i huvudet efter att ha använt den här produkten fullt ut under några timmar ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
General Motors har fixat fram "själv-körande" bil som ska släppas i år.

http://www.youtube.com/watch?v=iuq8NWJILAg

Så din idé behövs inte, alternativet är bättre.

kul ifall man vill köra över någon, bara beodra bilen att göra det,finns inga vittnen som kan peka ut någon som vem det va som körde

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

ok, ni som inte riktigt har förståt hur deta fungerar.
det den gör är att mäta hjärnvågorna, och efter som dom är väldigt svaga, så är det väldigt svårt att läsa av hjärnvågorna genom skallen. deta medför att bara dom starkaste vågorna kan avläsas, ni såg på filmen den där linjen, så ser du ungefär vilken upplösning man tar upp, och efter som det är så dålig "upplösning" på den där saken för att få ner pricet, så inebär det att men i praktiken bara kan styra 4-8 knappar, långt ifrån ett helt tangent bord, det är bland annat därför han rörde på musen, för att maskinen inte kunde avläsa mer hjärnvågor
ni såg dom där staplarna, det vissar vilken styrka dom olika vågorna har, och genom att lära sig hur man ändrar styrkan på dom så kan man "trycka" på "knappen"

dyslexid om ni hadde tänkt på att klaga

Permalänk
Medlem

Visst är det ballt men.. Ja.. Det kommer nog ta några år innan detta sätt att spela spel på kommer bli finslipat. Men visst.. Om 10 år så tror jag att det kommer vara väldigt precisa rörelser.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)