Permalänk
Hedersmedlem

"Minidatorer", när kommer de...?

Varit mycket nyheter om den nya generationen bärbara med skärmar under 10" och pris som gör att även vi som inte är folkvalda eller födda in i grisfilen kan köpa dem.
Även Asus EEE har det skrivits en hel del om och den verkar skitkul, dock lite väl liten skärm för min egen personliga del.

Har planer på att köpa ny bärbar och vill självklart haka på nya trenden om det inte dröjer för länge bara.
Någon som har en åsikt om när det realistiskt sett kommer att dyka upp såna här datorer hos våra större svenska butiker?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det är sagt att de ska lanseras i slutet på kvartal två, dvs mitten på sommaren ungefär. Svårt att säga när de kommer till svenska butiker.. men det bör gå snabbare än vad EEE tar. Så i slutet på sommaren borde de finnas några modeller iaf.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Det är sagt att de ska lanseras i slutet på kvartal två, dvs mitten på sommaren ungefär. Svårt att säga när de kommer till svenska butiker.. men det bör gå snabbare än vad EEE tar. Så i slutet på sommaren borde de finnas några modeller iaf.

Japp, känns som det kommer fler modeller tillgängligt till sommaren/slutet av sommaren. Finns ju lite olika modeller tillgängliga nu i andra länder, t ex. cloudbook, eee.

Fast jag tror nog det kommer dröja till hösten innan "minidatorerna" kommer finnas i lager i Sverige.

Rena spekulationer dock.

btw, ligger o skriver på en eee just nu :).

Kan också vara värt att kika lite på eeeuser.com där det kommer en hel del nyheter om umpc's och "minidatorer".