Permalänk
Medlem

Kul att Sweclockers recenserar lite andra chassin än sånna där tråkiga chassin hela tiden.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
utan plexi skulle den vara snygg

Den finns utan plexi men jag tror inte den säljs i Sverige.

http://www.apevia.com/product.php?pid=247&xcSID=600cca813e488...

Sen finns den minus jr i titeln och är då ett fulltower i aluminium med x antal extra grejer med men då den anses som för dyr säljs den inte i Sverige heller. (Skulle kosta runt 1500kr tydligen vilket inte är så himla dyrt för ett fulltower anser jag men men.)

Mycket blingbling men ändå snyggt enligt mig. Bara att ta på sig solglasögonen.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk

Plastig bling-maskin utan känsla för stil och funktionalitet, bortsett från vissa lösningar som i dagsläget är standardiserade till större delen. Köper nog hellre ett Coolermaster 690 eller ett sunkigt Deltaco-chassi och rustar upp det, till samma pris som "bling-machine". Bara min åsikt. Apevia har dock en trevlig M-atx låda (Q-pack tror jag den heter).
Roligt att se recensioner av andra chassin förutom de givna kandidaterna.
Skulle vilja se lite Chieftech-lådor i recensionerna...plåt, plåt och åter plåt!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

stackars apevia... de tillverkade ett visuellt sett dåligt chassi, med mindre bra kylnings egenskaper. de kunde inte ta den mindre bra kritiken från sweclockers så de måste skicka ett självömkande brev!

namnet på chassit låter som ett rymdskepp eller något...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
utan plexi skulle den vara snygg

Så är det oftast

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

MAC var liten, MAC ville bli större, MAC anlitade proffsdesigners, MAC sålde mer pga de såg bättre ut.

PC hade sedan länge inte brytt sig om hur den såg ut eftersom den inte ansåg sig vara en fjolla, men blev ändå avis på att MAC såg bättre ut och sålde mer pga detta, PC försökte ta efter, ofta med mindre lyckade resultat...

Som detta chassi exempelvis.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Påminner om en NZXT, dock gräsligare med tanke på plexiglaset.

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem

lian-li eller antec, finns inget annat!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös:
MAC sålde mer pga de såg bättre ut.

Fel, Macintosh ökar sina marknadsandelar på grund av att de profilerar sig som ett alternativ till de som är missnöjda med Windows. Designen är ett plus i protokollet, men inte anledningen till att köpa en Mac.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös:
PC försökte ta efter, ofta med mindre lyckade resultat...

Det här chassit är inte en efterapning av Mac om du tittar efter. Det är ett av dessa otaliga chassin som riktar in sig på den redan mättade LAN-marknaden.

För övrigt en bra recension. Trevligt att SweC recenserar lite budgetchassin också.

Permalänk

Äsch då, de flesta MAC ägare jag träffat brukar tycka att MACs mest vinnande argument är dess utseende, på ytan och inunder.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
MAC var liten, MAC ville bli större, MAC anlitade proffsdesigners, MAC sålde mer pga de såg bättre ut.

PC hade sedan länge inte brytt sig om hur den såg ut eftersom den inte ansåg sig vara en fjolla, men blev ändå avis på att MAC såg bättre ut och sålde mer pga detta, PC försökte ta efter, ofta med mindre lyckade resultat...

Som detta chassi exempelvis.

Kan med 100% sikkerhet påstå at det aldri har vært noe mac design som jeg har likt, de har alltid sett litt 'leksak' ut.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

"Ett stämningsfullt sken i mörkret kan liva upp vilken deprimerad gamer som helst."

lol ^^, fint chassi i övrigt, gillar att man knappt behöver verktyg för att montera saker i chassit.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nej thermaltake mozart tx ska det va ^^

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
lian-li eller antec, finns inget annat!

chieftec

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att det här chassit kyler väldigt bra har ett själv gör mycket skillnad om du sätter en fläkt fram med.