Nästa generation spelkonsoler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Är det där inte precis vad de sa om PS2? Att den skulle göra allt i hemmet...

den gör allt i mitt. det är bara att sätta på en pinne så kan man dammsuga med den.

OnT: http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.151575

en riktigt bra idé (igen) som inte kommer funka (denna gång heller) det där.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fast vad jag vet (och jag vet mer om StarTrek än jag brukar tala högt om..) så har det varit extern påverkan i samtliga fall holodäcket spårat ur.

däremot borde ju datavdelningen på Enterprise fixa en bättre brandvägg (eller fixa en alls är nog närmare sanningen) och lära sig att inte koppla upp alla mystiska föremål de hittar med huvuddatorn.

tunna klienter är nog framtiden ,men det får ju finnas gränser för användandet..

Även om det oftast (alltid?) är yttre påverkan som gör att holodeck ballar ur borde de göra något åt säkerhetsproblemen. Det är ju inte direkt sällan de råkar ut för okända fenomen, attacker och liknande. En nödstoppsknapp som varje deltagare måste bära med sig är en tänkbar lösning. Siemens Simatic har ju ganska nyligen infört säkerhets-PLC och trådlösa produkter som gör att man kan ha en godkänd nödstoppsknapp utan att hårdtråda den och ha utlösningslogiken i mjukvara. Nog borde väl man kunna lösa detta även på 2300-talet?