Nu får det vara slut på "kriget"?!

Permalänk
Medlem

Nu får det vara slut på "kriget"?!

Jag börjar tröttna totallt på att ens läsa trådar om spel eller när någon skön person frågar om råd till vilken konsol man ska inhandla.

Allt slutar ju med att någon säger något om den ena, som inte stämmer osv.
Så bryter allt ut.

Älskar alla Wii personer, de är så grymt softa och säger varken bu eller bä

Kan inte alla bara enas om att vi alla ha olika smaker, alternativt go all out här inne, men håll konsolkriget borta från speltrådarna.

Ta GTA tråden som exempel, snacka om att spåra ur, tycker bara vi är större än så att vi kan skippa allt sånt, håller ni inte med mig?

Vill bara att vi ska kunna snacka om spel som är multiplatform utan att tråden då och då förvandlas till ett teknisktkrig.

Så, peace not war, we are all gamers

//Redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Håller med, var och varannan tråd är fulla med massa tjafs. Sänker nivån rejält i forumet.

Permalänk
Medlem

Håller med på varje punkt, och jag skrev ett inlägg i "360 eller PS3" tråden där jag sa att det fick vara nog med allt detta tjaffs.

Tyvärr så tror jag inte att det räcker med att säga "sluta nu", då det alltid kommer vara en som slinker in någon kommentar (nämner inga nicknames...) och någon annan hakar på och så är tjaffset igång.

Men som sagt så är det ett jäkla gnäll, och det vore väldigt skönt att slippa det.

Tack för mig.

EDIT: Citerar mig själv från "360 vs PS3"-tråden:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Det är bara en massa tomma påståenden och värdelösa argument fram och tillbaka för att människor ska känna att de gjort ett bra köp. Känns som att ni ständigt behöver ha någon som håller er i handen och säger:
"Du gjorde ett bra köp, lilla gubben. Du gjorde det!"

Vafan, det är bara lite pengar. Om man blir missnöjd med den ena, köp den andra. Om man vill ha båda, köp båda. Men att sitta o slänga skit på den ena konsollen för att man köpt den andra är bara omogat och tyder på att man har för lite att göra om dagarna.

Jag har ägt de flesta konsoller som kommit ut, och har idag bara Xbox 360 och Nintendo DS kvar. Jag kommer med all sannolikhet att köpa ett PS3 någon dag också, men idag är jag fullt nöjd med mitt 360, men inte fan sitter jag och slänger skit på PS3 för det. Jag har betydligt viktigare saker för mig om dagarna är så.

I-lands problem FTW!

//Gorian signed out\\

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Säger bara en sak. Sluta bekymra er om vilken konsol ni ska köpa, KÖP alla 3!! De har unika spel som är exklusiva, och alla 3 kostar mindre än en grym speldator.

Sen köper ni bara de exklusiva titlarna till var och en av dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Säger bara en sak. Sluta bekymra er om vilken konsol ni ska köpa, KÖP alla 3!! De har unika spel som är exklusiva, och alla 3 kostar mindre än en grym speldator.

Sen köper ni bara de exklusiva titlarna till var och en av dem

Att spendera ~9000kr för ett fåtal spel är kanske inte vad de flesta väljer, dock

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Att det är så mycket krig mellan XB360 och PS3 beror nog på att det inte finns någon klar vinnare. De är helt enkelt olika bra på olka saker. Vilken man ska köpa beror helt på vad man vill ha hos en spelkonsoll. Det är inte lika mycket krig om Wii eftersom den är så annorlunda och dess svagheter/styrkor jämfört med de andra är så uppenbara.

En del i detta forum håller ständigt på att snacka skit om den ena av dessa två och hyllar den andra. Vad uppnår man med detta? Har man något behov av att övertyga sig själv att man har köpt rätt konsoll eller vill man få "de andra" att känna att de har köpt fel? Om man nu är övertygad om att man har den bästa konsollen kan man inte nöja sig med det? Måste man försöka övertyga resten av världen? När man snackar en massa skit om en av konsollerna tar ju uppenbarligen folk illa upp, dels de som har köpt den och dels de som inte gillar lögner och propaganda.

Det finns helt enkelt ingen rationell anledning att hylla en konsoll och snacka skit om en annan. Gör man det är det bara ett uttryck för sin egen arrogans, ignorans, osäkerhet, dryghet osv...

Permalänk
Medlem

Tror det är lite som med politik, man står bakom sin åsikt..och visa är ju bereda på att slåss för sin åsikt, men så långt hoppas vi väll ändå inte att det går

Men visst, måste ni hålla på så är ni välkommna, men håll det utanför speltrådarna, ta det i denna tråden eller via pm så vi som bara vill disskutera spelet vare sig man spelar på sin ps3 eller 360 slipper allt annat om "ps3an är så och så", "jaha, men 360'n gör det här och de här"

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tror det är lite som med politik, man står bakom sin åsikt..och visa är ju bereda på att slåss för sin åsikt, men så långt hoppas vi väll ändå inte att det går

Jag vet inte riktigt om det var en så bra jämförelse. Politiken handlar ju om hur hela Sverige styrs, något som påverkar oss alla. Det är inte så konstigt att man vill påverka andra att tycka som sig själv. Vilken spelkonsoll man väljer påverkar i princip bara sig själv. Därför finns det ingen anledning att övertyga andra om sin åsikt om spelkonsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Jag vet inte riktigt om det var en så bra jämförelse. Politiken handlar ju om hur hela Sverige styrs, något som påverkar oss alla. Det är inte så konstigt att man vill påverka andra att tycka som sig själv. Vilken spelkonsoll man väljer påverkar i princip bara sig själv. Därför finns det ingen anledning att övertyga andra om sin åsikt om spelkonsoller.

Tycker jämförelsen funkar..samma med allt när de är två olika sidor som försöker få den andra att se att de har fel och deras är bättre.

Samma med politik, den ena sidan vill visa att deras ideologi är bättre osv.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tycker jämförelsen funkar..samma med allt när de är två olika sidor som försöker få den andra att se att de har fel och deras är bättre.

Samma med politik, den ena sidan vill visa att deras ideologi är bättre osv.

Visst, båda sidor försöker övertyga den andra. Men jag upprepar, skillnaden är att med politik har man en rationell anledning att övertyga andra. Det har man inte när det gäller konsollkrig.

Permalänk
Medlem

Folk måste bara förstå att det är spelen som gör konsollen och att man borde välja konsoll efter vilka spel man vill spela. Det är så löjligt med alla som ska tjafsa fram och tillbaka hela tiden. Jag orkade bry mig för två år sen, men inte längre...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92

Politik behöver väl inte handla om hur ett land styrs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
Politik behöver väl inte handla om hur ett land styrs?

Permalänk
Avstängd

Dvärgen <--- ROFL xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Folk måste bara förstå att det är spelen som gör konsollen och att man borde välja konsoll efter vilka spel man vill spela. Det är så löjligt med alla som ska tjafsa fram och tillbaka hela tiden. Jag orkade bry mig för två år sen, men inte längre...

Exakt... det finns ingen konsol som är BÄST. Ifall man inte är en fjant o bara kollar på prestandan och det tekniska mumbojumbot... xD

Ska man skaffa sig en konsol så ska man kolla vad det finns för spel till var och en... har man råd så är det bara o köpa alla. Vad är problemet?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

OT bortrensat.