Permalänk

Grymt snyggt 10p:)

Visa signatur

Cpu: E6750 @ 2,67 GHz @ 3,0GHz (Max 3,2GHz) Mobo: Gigabyte p35-ds3 GFX: 1900xt RAM: 2gb Corsair HDD0: Seagate 250gb HDD1: Samsung 250gb Nätagg: be quiet! 650w Chassi: Rebel9 Value Edt. Skärm: HP w2207h
3D mark 06: 6439p

Permalänk
Proffsmoddare

Det har varit rätt jäktigt på jobbet så jag har inte hunnit göra så mycket på sistone, men jag hann ändå men litegrann nu i veckan

Satte i ett gammalt moderkort för att se hur trångt det kommer att bli, och trångt är det!

Skar ut en bit aluminium til botten på chassit.

Jag kan inte riktigt testa om hålet för grafikkorten stämmer riktigt iom att jag inte har nått löst moderkort med pci-express... Ser väl ganska okej ut iaf.

Gjorde en liten panel för knappsatsen till skärmen

Och sågade ut ett gäng pyttesmå knappar till den

Har börjat fundera på vad jag ska göra åt sidorna där Lysdioderna sitter. Som det är nu kommer man bli bländad av dom om man sitter framför datorn, och det bli ju bara grymt irriterande efter ett tags användande. Behövde nånting att blockera ljuset lite, så jag slängde in en bit 10mm plexi i fräsen och satte igång

Sprayade plexibiten svart på baksidan för att det skulle hålla temat lite bättre. Har ingen som helst aning om hur detta kommer se ut så det blir spännande

Kommer kolla in det sen när färgen torkat, så kolla gärna in imorrn igen

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

snyggt, som vanligt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har sett dina tidigare arbete och är grymt imponerad, när du gör så stora projekt hur börjar du då? Använder du dig utav ritningar och skisser eller bara på frihand hela tiden? Hade varit kul att veta inför projektarbetet.

Permalänk
Proffsmoddare

Johnny.R:

Jag brukar 'göra en "grov" ritning på utsidan, samt en hyfsat detaljrik ritning på insidan av chassit innan jag börjar bygga. Det blir mycket lättare att slippa oönskade överraskningar på det sättet. Men just det här bygget är lite av ett experiment för min del iom att jag måste rita var enda liten detalj i cad innan jag kan bygga det (pga/tack vare fräsen). Nästa bygge jag gör kommer jag antagligen inte använda maskinen lika mycket då jag faktiskt tycker att det är svårare (!) att bygga om man måste planera precis allting i minsta detalj.

"imorgon" Ja herregud...

Nu har jag fått lite mer gjort iaf.

Båda plexipanelerna är sprayade o klara för montering. Gillar verkligen att dom ser opakt svarta ut, men att man ändå ser hur ljuset reflekteras ut på sidorna

Fräste ut frontpanelen från en bit 1mm alu. Som ni ser hade inte plåten kunnat vara mycket större, då hade jag inte kunnat köra den i fräsen.

Och så här ser den ut lite fuskmonterad med tejp

Dags att sätta dit dom svarta plexibitarna på chassit. Borra... gänga... skruva som vanligt.

Blev tvungen att kapa ner skruvarna lite, men annars gick allt enligt planerna.

Sådärja, lite blandade bilder på härligheten

Har köpt Komponenter till den nu, hoppas att få igång maskineriet nu i helgen

//Sleepstreamer

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

shit va löjligt (för att undvika missförstånd så när jag skriver löjligt, menar jag att de var riktigt nice)

Permalänk
Medlem

ja mycket snyggt må jag säga, kanske lite plottrigt för min smak men jag tycker den är jävligt snygg ialla fall på något konstigt sätt .. :S

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

fy satan vad snyggt...!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt detaljarbete. När du är färdig kan du sälja den för 200k på ebay.

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre o bättre sleep

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Grymmt kul att se en äkta bygglogg med riktig stil!

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Du är så tråkig med alla dina maskiner.
Ger ju inte en chans för oss dödliga

Men, men.. svinsnyggt som vanligt (tyvärr)

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Du är så tråkig med alla dina maskiner.
Ger ju inte en chans för oss dödliga

Men, men.. svinsnyggt som vanligt (tyvärr)

//Gorian

Hehe, ja men om man har grejerna hemma kan jag ju inte bara ignorera dom

Den enda "trösten" jag kan ge dig är att det inte kommer bli i närheten lika mycket fräsande på nästa projekt (har redan planerat det )

En liten update då:

Tänkte jag skulle reda upp elen lite. Just nu är det ju ingenting i datorn som har ström.

Fixade ihop lysdioderna till andra sidan på chassit.

In med dom i chassit och på med molex-kontakterna

Dags för nätagget. Tänkte jag skulle använda molex även till detta, dels för att jag inte hade nått annat vettigt hemma, och dels för att jag vill att det ska vara lätt att lossa dom.

Det säger sig självt att jag inte har lust att mata ström till hårddisken med denna

Typ såhär ja

Sen var det samma visa med skärmen (jag vill ju inte ha två strömkablar till datorn). Klippte av en strömkabel och satte dit en molex istället.

Lödde dit ett par kablar på elkontakten till nätagget, och sen en molex på det.

Lite smågodis Inte top-of-the-line prylar, men duger helt klart till en bra LAN-dator (Hoppas den blir klar till DHS08 )

Där ser ni min pci-express riser också, verkar funka perfekt. Nu gäller det bara att fixa ett fäste till den på bottenplåten.

Min tanke var väl att göra nått riktigt stabilt så det inte blir nån konstig kortis el liknande mot moderkortet, så jag plockade fram sticksågen och en 15mm tjock alu-platta.

chop-chop...

Done! Gick hur smidigt som helst

Sen gänga i det också...

Och sen en plåt på den med för att få grafikkortet i rätt höjd.

Monterat:

Och sen med en liten plåt som man kan skruva fast kortet i.

Ser "bra" och trångt ut

Efter en extremt krånglig montering fick jag ihop den, och installerade windows.

It's Alive :D:D

Nu blev detta lite av en sneak-peek iom att lom att ljuset är så dåligt. Men ni ser iaf att den är igång

Tack o bock för denna update.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt! Vad mer kan man säga

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Heavy metal...!

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

smask

Visa signatur

smash?

Permalänk

Jobbigt om du vill byta skärm, haha

skämt åsido, kanonsnyggt, beundrar din kreativitet. Måste vara kul att ha grejerna och redskapen hemma så man kan bygga nåt sånt.,

tummen upp! ser fram emot nästa projekt

Permalänk

Helt makalöst skickligt och snyggt. Hur ligger temperaturerna i "burken"?

Permalänk
Medlem

Kul att se lite mer seriösa byggen. Snyggt.

Hittade dessa också:
Lite extremt kanske

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=76374&pp=20

Snyggt:

http://www.sweclockers.com/album/?id=1132

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Meep meep

Challanger approaching!

Gjorde själv en på inspiration av din Version 1. Hade en 15" Dell (egentligen Benq fick jag reda på) och ett Nvidia 5200FX... resten köpte jag begagnat alt billigt.

__________
Använde min (i jämförelse med din) lilla kreativitet till att fästa en gammal kylfläns med ståltråd runt AM2 skockelns små utstickande plastsaker. Funkade skitbra. Kan tillägga att det den fläkt som jag fäste (ej med på bild) är Q6600-fläkten, vars 4 plastbitar som sticker ner omfamnar denna lilla kylfläns perfekt så att det spänner åt av sig självt. Prollen är en X2 3800+ om ni undrar.

__________
Hoppar lite till nuvarande status. Har fått på 2 plåtar som jag tog från ett datorchassi från 90-talet (köpte en hel dator för 100 kr). Plåtarna är dock bara fästa med tejp hittills, för jag e så lat o har inte börjat kolla upp vilken skruv jag ska ha, samt hur jag ska fästa dom i varandra. Kul att processorn hamnade precis i mitten iaf. Som ni även ser är den ca 3 cm smalare än ett vanligt chassi.

__________
Ställde upp den på två järnbitar så att man kan spela upp south park / musikbibliotek (12400 låtar) när man tränar (den står i träningsrummet).

__________
Och ja.. Den kan uppfyller ju sin uppgift

Min egen poängsättning på mitt halvklara projekt: 3/10

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

riktigt coolt bygge,10 poäng på den

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

vad använde du för blad till sticksågen?
ska sjv till och såg i rostfritt, inget jag ser fram emot -.-

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!