Permalänk
Medlem

Rykten om Zeptos nya modeller

Zepto kommer i maj/juni släppa nya modeller. Detta vet vi med ganska stor säkerhet:

-Det kommer släppas en 12" vid namn Notus (Precis som Zepto och Helios är Notus ett grekiskt ord. Notus är en grekisk vindgud)

-Det kommer finnas fyra nya 14" och fem nya 15,4"

-Det kommer komma en 15,4" med high-end grafikkort (dock inte redan i maj/juni)

-Det kommer komma en 17" (dock inte redan i maj/juni)

Permalänk

Spännande! Vad är det för källa till uppgifterna/ryktena och finns det någon mer information?

Permalänk
Medlem

Läst på olika forum. 12" och 17" har typ bekräftats av Zepto-anställda, men inga specifikationer har kommit.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=195126

Det är ju fortfarande rykten eftersom Zepto-anställda inte får bekräfta någonting om det inte är officiellt eftersom dom är börsnoterade.

Permalänk
Medlem

Att det kommer en 17"are kan vi bekräfta då detta släppts i en pressrelease, vad för specs den kommer ha kan vi dock inte säga, jag tror faktiskt inte ens det är 100% spikat än.

Resten är som jag skrivit även på notebookreview, bara rena rykten.
Men spekulera på ni

Edit: Kan dock säga så mycket som att att vi har spännande tider framför oss (enligt mig i alla fall, och då vet jag ändå vad som kommer).

Permalänk
Medlem

blir nog att vänta och se. Spenderat mycket tid för att hitta den perfekta datorn för att köpa den, hoppas Zepto har den inlåst någonstans

Varit nära att beställa 6225 såsom 6224 men inte känts bra...

Keep it going!

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk

När jag kollat på Zeptomodeller så har det känts som att dom i regel haft taskig upplösning (ont om 15.4" med 1680x1050 eller bättre, t.ex).
Hoppas det blir ändring på det nu, så att Zepto blir ett vettigt alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eurythmech
När jag kollat på Zeptomodeller så har det känts som att dom i regel haft taskig upplösning (ont om 15.4" med 1680x1050 eller bättre, t.ex).
Hoppas det blir ändring på det nu, så att Zepto blir ett vettigt alternativ.

Nja, taskig upplösning är väl inte helt sant. Det är ju deras billigare datorer som har det, dvs. 32XX och 34XX. Men t.ex. 6X24 är ju på 14.1" och har upplösningen 1440x900, vilket är bättre än de flesta 14-tummare, och 15.4-tummarn 6225 har ju just upplösningen 1680x1050. Att deras billigare datorer har sämre skärmar är ju inte så konstigt, så är det ju med alla tillverkare.

Permalänk

shit...fan va nice

Permalänk

jojo perost, men jag tror jag hittade endast en 15.4" med 1680, och utan möjlighet att sätta in en sån i någon av de övriga modellerna. Vansinnigt svagt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Att det kommer en 17"are kan vi bekräfta då detta släppts i en pressrelease, vad för specs den kommer ha kan vi dock inte säga, jag tror faktiskt inte ens det är 100% spikat än.

Resten är som jag skrivit även på notebookreview, bara rena rykten.
Men spekulera på ni

Edit: Kan dock säga så mycket som att att vi har spännande tider framför oss (enligt mig i alla fall, och då vet jag ändå vad som kommer).

René har ju själv sagt att han är intresserad av att skaffa Notus när den kommer. Nu vill jag förstås inte sätta något i klistret och de flesta från Zepto som skriver på NBR påpekar faktiskt att vad dom säger inte är officiellt, och att det inte på något sätt är bekräftelser.

Permalänk
Medlem

Hoppas nu med HDMI och Montevina platformen till de nya 14''.
Hörde att Zepto skulle vara de första med det nya platformen,.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Vad kan 12" tänkas komma med för specs? Konkurrent till XPS M1330?

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Vad kan 12" tänkas komma med för specs? Konkurrent till XPS M1330?

Bra fråga. Personligen vill ja se en högkvalitativ 12". Det jag mest saknar på min 6214W är ett bra tangentbord. Det duger som det är nu, men efter ett år börjar det nästan gnissla lite. Jag hade velat se en grym slimmad 12" med typ 9300M (dvs ett mindre 8400M) och sobert svart utseende. Då hade jag köpt direkt. Jag kommer köpa ny dator i maj/juni och vill helst skaffa en ny zepto.

Permalänk
Medlem

Åh, trevligt. Ser fram emot de nya Zepto modellerna! De kommer perfekt till mitt bärbar-inköp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Bra fråga. Personligen vill ja se en högkvalitativ 12". Det jag mest saknar på min 6214W är ett bra tangentbord. Det duger som det är nu, men efter ett år börjar det nästan gnissla lite. Jag hade velat se en grym slimmad 12" med typ 9300M (dvs ett mindre 8400M) och sobert svart utseende. Då hade jag köpt direkt. Jag kommer köpa ny dator i maj/juni och vill helst skaffa en ny zepto.

Jag har en nästan pervers böjelse mot kraftfulla små datorer, eller rent små :). Lutar mest åt att jag köper EEE 900 och säljer min XPS M1330 och investerar i en stationär sen. Men en kraftfull 12" skulle kunna ändra din tanken....

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Låter kanon! Jag blir nöjd om jag får en Zepto som innehåller motsvarande Geforce 8600m GT, med DVI alt. HDMI, då avsaknaden av digital bildutgångär enda orsaken till att jag väntar med att skaffa en Zepto.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som hoppas att ryktena för Notus inte stämmer och att det istället är en dator i eeepc storlek?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem
Citat:

René har ju själv sagt att han är intresserad av att skaffa Notus när den kommer. Nu vill jag förstås inte sätta något i klistret och de flesta från Zepto som skriver på NBR påpekar faktiskt att vad dom säger inte är officiellt, och att det inte på något sätt är bekräftelser.

Att det kommer något som heter Notus är bekräftat ja, men inte vilken skärmstorlek den kommer att ha, bara att den är liten ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Att det kommer något som heter Notus är bekräftat ja, men inte vilken skärmstorlek den kommer att ha, bara att den är liten ;).

Hehe jaja. Man får väl hoppas på en slimmad 12-13,3" med någorlunda vettig kraft. Men en konkurrent till EEEPC hade ju förstås varit riktigt coolt också.

Drömdatorn just nu är typ en X300 med dedikerad grafik och bättre processor.

Permalänk
Inaktiv

Man kan få bra pris på 3415w just nu med T8100-processor och 4GB ram samt Vista.....Om man nu vill ha Vista ens om gratis

http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674

Permalänk

Är mest intresserad av en burk med atom processorer, antar att det inte kommer att ingå i det nya sortimentet. En dator med över 8 timmars batteritid hade varit grymt och det är sällan jag behöver prestanda till mer än Officepaketet, Webläsaren och filmvising.
tofen: släng in en atom processor i notusen och fixa med riktigt bra batteritid vet ja. Undrar även om ett integrerat 3G-kort kommer med i sortimentet, vill inte ha en usb-variant.

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande att se de nya znotarna. Är supernöjd med min 6224w som jag haft sen i augusti förra året.

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad det kommer bli för grafikkort i Zeptos nya... Lär väl förhoppningsvis minst bli ett Geforce 9500m GS eller vad det nu hette, det där GF9-kortet som motsvarade ett 8600M GT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag undrar vad det kommer bli för grafikkort i Zeptos nya... Lär väl förhoppningsvis minst bli ett Geforce 9500m GS eller vad det nu hette, det där GF9-kortet som motsvarade ett 8600M GT.

Mjo, i någon mindre än 14" skulle jag vilja se 9500M, men inte i uppdateringen av 6224W. Där vill man ju se ett kraftfullare kort.

Permalänk
Citat:

Mjo, i någon mindre än 14" skulle jag vilja se 9500M, men inte i uppdateringen av 6224W. Där vill man ju se ett kraftfullare kort.

Precis. Det är ju modeller som skiljer sig från de som finns nu som är intressanta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så sant, så sant. Förhoppningsvis blir det minst ett 9650M GS i 6224:ans efterföljare.

Permalänk
Medlem

Ny kylning med kanske känns som det har vart ett problem

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

hej! ny här på forumet, kommer snart behöva en/köpa min första bärbara.(har alltid varit en sucker för att bygga egna stationära)

vilka priser kan man förvänta sig på de nya modellerna?
/s_h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greeNLeader
hej! ny här på forumet, kommer snart behöva en/köpa min första bärbara.(har alltid varit en sucker för att bygga egna stationära)

vilka priser kan man förvänta sig på de nya modellerna?
/s_h

Eftersom de gamla reas ut rejält just nu, så får man nog gissa att de nya modellerna kommer kosta vad de nuvarande gör, fast utan rabatter. Ungefär så var det förra våren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Så sant, så sant. Förhoppningsvis blir det minst ett 9650M GS i 6224:ans efterföljare.

Skulle vara kul att se vad ett sånt kort presterar. Kan det motsvara ett 8700GT kanske? Någon som har koll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Ny kylning med kanske känns som det har vart ett problem

Effektivare och tystare kylning är mina ord. Jag betalar hellre 500:- mer för en dator som jag vet att tillverkaren har lagt lite mer energi på kylningen i. Dock så borde väl Penryn och säg ett GF 9500GS ge lägre värmeutveckling än dess företrädare. Med tanke på att Penryn är beyg på 45nm-teknik (rätt mej om jag är ute och cyklar) samt att GF 9500GS är ett förminskat 8600GT vilket borde leda till lägre värme....

//R

EDIT: 500:- MER, ska det såklart stå