Permalänk
Medlem

Ja ja nu har ja reggat in mig på Sweclockers....

17" .... 1680*1050 (kanske 1920 som tillval)
HDMI....
9xxx grafikkort (dom hade inte fått det i den provburken iofs)
Duocore ( kan uppgraderas senare till quad)
Nått nytt intel chipset som dom inte fick säga nått om för de va nytt

12-13k utgångspris... antagligen med 2GB o 8800 kort....

15-16 med bättre proccesor, 4GB ram, 9xxx, större batteri, större ev snabbare HD....

ja ja snygg som fan var den iaf.
när jag var där körde dom 3d mark en gång till och då fick den 9800 poäng...
med 2GB ram (en 2GB hade gått paj) o 8800 kortet eftersom det 9xxx hade inte kommit än

DVI vettefan om den hade....men tror det iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swewee
Ja ja nu har ja reggat in mig på Sweclockers....

17" ....
HDMI....
9xxx grafikkort (dom hade inte fått det i den provburken iofs)
Duocore ( kan uppgraderas senare)
Nått nytt intel chipset som dom inte fick säga nått om för de va nytt

12-13k utgångspris... antagligen med 2GB o 8800 kort....

15-16 med bättre proccesor, 4GB ram, 9xxx, större batteri, större ev snabbare HD....

ja ja snygg som fan var den iaf.
när jag var där körde dom 3d mark en gång till och då fick den 9800 poäng...
med 2GB ram (en 2GB hade gått paj) o 8800 kortet eftersom det 9xxx hade inte kommit än

DVI vettefan om den hade....men tror det iaf

Har du ingen kamera?

Tack för den infon iaf, men jag bill ha biiilder.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så var där ingen som tog bilder av modellen, så jag bjuder på en bild från mitt privata arkiv istället

Någon variant med 8800 kort kommer hydran (vår 17") inte att komma med utan det var endast vår samplemodell som hade detta kort.
DVI port har den också utöver HDMI.

Swewee: Hoppas du uppskattade förhandstitten!

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom

Swewee: Hoppas du uppskattade förhandstitten! [/B]

Hade man kunnat hade jag köpt en på plats

Tror du man kan få rabatt om man köper 2
Frugan ville också ha den istället för 14.1"aren he he

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
DVI port har den också utöver HDMI.

Fina grejor! När kan man se dem uppe för försäljning?
HDMI och DVI!? är det standard på de nya? Finns då även s/pdif som standard!?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när dessa modeller kommer att finnas tillgängliga för konsument?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Den såg ju helt nice ut, men tanken på 17" skrämmer mig då 15,4" redan är på gränsen till otympligt användande.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Vad jag vet så var där ingen som tog bilder av modellen, så jag bjuder på en bild från mitt privata arkiv istället

Tackar för bilderna, mycket trevligt att kika på dem!

Hade ni bara 17"-datorn på plats eller fick ni med er fler av de nya modellerna?

Permalänk
Medlem

Trevligt!! Finns det nåt datum när dessa släpps till allmänheten?

Permalänk
Medlem

eftersom det var nått intel chip i som har relise datum den 18juli så blir det väl leverans till oss i början av aug. Men man ska la kunna beställa den denna veckan redan tror ja dom sa... Och dom hade inga nya 14.1 eller 15.4 tummare med sig men dom kommer upp på hemsidan samtidigt som 17 tummaren tyckte jag att jag hörde

Permalänk
Medlem

Detta var ju en glad nyhet, väntar bara på den officiella informationen från deras hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Den såg ju helt nice ut, men tanken på 17" skrämmer mig då 15,4" redan är på gränsen till otympligt användande.

Håller med, inte vill man ha en släpbar.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swewee
eftersom det var nått intel chip i som har relise datum den 18juli så blir det väl leverans till oss i början av aug. Men man ska la kunna beställa den denna veckan redan tror ja dom sa... Och dom hade inga nya 14.1 eller 15.4 tummare med sig men dom kommer upp på hemsidan samtidigt som 17 tummaren tyckte jag att jag hörde

Montevina är det som är ersättaren av Santa Rosa. Det är intels nya chipset.

Permalänk
Medlem

www.zepto.se är nere närma nu eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Vår nya 15.4" med grafikkort, Nox, ska upp på hemsidan denna vecka, och skulle väl varit online redan om jag inte hade varit på dreamhack så
Denna modell hade vi också med oss på Dreamhack. Annars så var det modeller från vårt nuvarande sortiment.

17" kommer dock inte upp förrän senare på vår hemsida, när har jag inget datum för än.
Intels nya plattform släpps i mitten av Juli precis som Swewee sade, så att vi räknar med att kunna leverera dom först i slutet av Juli/början av Augusti.

HDMI och digital ljudutgång kommer att finnas på alla våra nya high-end maskiner. DVI är jag dock inte lika säker på. Jag har inte sett spec. för alla datorer än. Vår 15.4" som vi hade med oss saknar iallafall DVI utgång, men man kan alternativt ansluta med en HDMI->DVI adapter.
Det kommer att sitta ett 9600GT kort i 15.4" modellen, och vi kommer att sälja en gamerversion där grafikkortet på den är överklockat.

"Tror du man kan få rabatt om man köper 2
Frugan ville också ha den istället för 14.1"aren he he"

Beror väl på vilken prisklass dom ligger i, hehe
Vi får väl se. Har ingen som helst aning om vad vi har för marginaler på den heller när den väl kommer för försäljning.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Snälla, säg bara inte att Nox kommer att se ut såhär - http://www.zeptoforum.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/nox... - Det måste i så fall vara en av de fulaste datorerna som någonsin tillverkats.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Snälla, säg bara inte att Nox kommer att se ut såhär - http://www.zeptoforum.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/nox... - Det måste i så fall vara en av de fulaste datorerna som någonsin tillverkats.

konstigt nog gillar jag den, kanske man ska ta och köpa en sådan och måla om?

Men själva skalet på bilden ser ut att vara, renderat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Snälla, säg bara inte att Nox kommer att se ut såhär - http://www.zeptoforum.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/nox... - Det måste i så fall vara en av de fulaste datorerna som någonsin tillverkats.

Finns i vit med Jag tycker dom va skitsnygga he he

www.zeptoforum.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/mythosa15....

Permalänk
Medlem

Har hört rykten att 9600 gt kortet är bara en överclockad 8600 Kort? Stämmer de? Och hur högt kommer priset vara för Nox med ett 9600 gt kort?

Permalänk
Medlem

Grymt att dom lyckats behålla sin "cleana" look trots att dom bytt OEM. Riktigt nice att dom fortsätter på samma spår med en svart och en vit modell osv. Härligt att se!

Permalänk
Medlem

är lite nyfiken på var ungefär priserna kommer ligga på de mindre datorerna?

Permalänk
Medlem

Tycker om designen på den vita varianten av Nox. Synd att man knappast kommer att ha råd med en uppgradering detta år.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

14" eller mindre
HDMI
Montevina
Penryn
Ett grafikkort bättre än 8600gt
Tyst och sval

Det är vad jag vill ha just nu (förutom med en ssd, för dyrt för mig)

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa
14" eller mindre
HDMI
Montevina
Penryn
Ett grafikkort bättre än 8600gt
Tyst och sval

Det är vad jag vill ha just nu (förutom med en ssd, för dyrt för mig)

Har i princip samma kriterier, förutom att jag skulle kunna backa lite på grafikkortet och vill ha 12". Tyvärr finns det ingen som kan erbjuda detta än.

Permalänk
Medlem

Nä, nu blir jag så jävla förbannad... varför i h*****e sätter ni touchpaden lite till vänster istället för lite höger på en spellaptop? man har ju nästan alltid handen på tangenterna W, A, S och D och kommer därmed åt touchpaden när man lirar!

Hur kul är det att komma åt paden när man lirar typ bf2142 och försöker sikta med musen? och inte f*an ska man behöva stänga av touchpaden bara för att den är placerad åt h*****e...

Antingen sätter ni den till höger eller i mitten, men inte f*n till vänster.

EDIT: Riktigt skön hårdvara i de nya datorerna dock Gillar även designen mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Nä, nu blir jag så jävla förbannad... varför i h*****e sätter ni touchpaden lite till vänster istället för lite höger på en spellaptop? man har ju nästan alltid handen på tangenterna W, A, S och D och kommer därmed åt touchpaden när man lirar!

Hur kul är det att komma åt paden när man lirar typ bf2142 och försöker sikta med musen? och inte f*an ska man behöva stänga av touchpaden bara för att den är placerad åt h*****e...

Antingen sätter ni den till höger eller i mitten, men inte f*n till vänster.

EDIT: Riktigt skön hårdvara i de nya datorerna dock Gillar även designen mycket.

Det är inte Zepto som byggt chassit, de har bara köpt det av någon oem tillverkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victorix
Nä, nu blir jag så jävla förbannad... varför i h*****e sätter ni touchpaden lite till vänster istället för lite höger på en spellaptop? man har ju nästan alltid handen på tangenterna W, A, S och D och kommer därmed åt touchpaden när man lirar!

Hur kul är det att komma åt paden när man lirar typ bf2142 och försöker sikta med musen? och inte f*an ska man behöva stänga av touchpaden bara för att den är placerad åt h*****e...

Antingen sätter ni den till höger eller i mitten, men inte f*n till vänster.

EDIT: Riktigt skön hårdvara i de nya datorerna dock Gillar även designen mycket.

Våra modeller har en snabbtangent så att du kan stänga av touchpadden

Citat:

14" eller mindre
HDMI
Montevina
Penryn
Ett grafikkort bättre än 8600gt
Tyst och sval

Det kommer en 14" motsvarighet till vår 15.4" modell Nox som uppfyller dina kriterier.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Det kommer en 14" motsvarighet till vår 15.4" modell Nox som uppfyller dina kriterier.

Är då Nox den nya motsvarigheten till "3415W - spel" och 'Den okända 14":aren' motvarigheten till "6224W - spel"? Eller, kommer temat/kategoriseringen på de nya datorerna vara annorlunda än de nuvarande "kontor", "spel" osv.?

Mycket intressant information för övrigt! Men stämmer det verkligen att datorerna kommer komma upp på zepto.seså tidigt som denna eller nästa vecka? Rör det sig isåfall om förhandsbokningsmöjligheter eller bara ren förhandsinformation?

Permalänk
Medlem

Jag tänker satsa på pengar på någon av de gamla modellerna, då jag fick höra att det ska va utförsäljning på dom, och att priset ska va (citerat) " anmärkningsvärt" mycket lägre än deras nuvarande priser

Permalänk
Medlem

jag är ute efter en dator med hdmi och gärna s/pdif, och en skärm under 15". helst ska priset ligga under 10 lakan.
finns då något för mig hos zepto inom snar framtid?