Vilka är de buggigaste spelen du har spelat?

Permalänk
Medlem

Vampies the Masquerade: Bloodlines, det går ju inte att klara main-questen utan att patcha. Med alla officiella och inofficiella patchar blir det spelbarn, men well, buggat var ordet. Men kul.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Boiling point... Herregud vilken dynga.

Permalänk
Avstängd

Half Life 2

Jisses vad buggigt och dåligt spel.

Permalänk
Avstängd

Idiot, jag är glad att du är avstängd...

Permalänk

Jag hatar Half-Life 2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag hatar Half-Life 2.

Ajdå... Blev iförsig aldrig förtjust i det själv.

Dock träffade jag aldrig på en bugg (som jag märkte iaf)

Permalänk
Medlem

de nyare need for speed spelen är ganska buggiga om man tänker på hur hög profil de har, t.ex så välter muskelbilarna i carbon on man svänger och backar samtidigt.... helt sjukt , fattar inte hur de lyckas

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

kanske inte de buggigaste men de har helt klart roliga buggar

bf2 har en del buggar bla en känd på karkand där man kan ställa sig inne i en vägg och skjuta alla som går förbi utan att de kan skada dig, inte ens artilleri!
CoD2 har den kända "steg-buggen", om två man klättrar på en stege samtidigt så kan man klättra på varandra i luften och på så sätt komma upp riktigt högt i luften.

Permalänk
Medlem

Söldner >_<

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Avstängd

diablo2 lod jag hatar det å älskar det (A)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinger
Daggerfall, UTAN NÅGON SOM HELST TVEKAN....

håller med... fastnade ofta inne i väggar

sacred har dom fixat ganska bra nu fast endå buggar,min gubbe blev till en jättestor flaska en gång när jag lirade hehehe

titan quest e med buggit...

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Sacred...

Permalänk
Medlem

Frets on Fire

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Vampies the Masquerade: Bloodlines, det går ju inte att klara main-questen utan att patcha. Med alla officiella och inofficiella patchar blir det spelbarn, men well, buggat var ordet. Men kul.

Vet inte om jag håller med riktigt, vad är det för buggar vi talar om? Jag klarade spelet utan att patcha för övrigt.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk

Boiling Point var ju buggigt minst sagt, men jag gillade det verkligen. Jag klarade iof aldrig main quest, pågrund av att jag tröttnade halvägs för alla buggar.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Det måste vara CS. Sanslöst många buggar genom alla versioner.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Håller med om BF2 här.

Man kan väl ändå slänga in någon ordentlig patch nån gång? Nåt som faktiskt ÅTGÄRDAR ett problem, istället för att skapa nya?

Permalänk
Medlem

När jag var yngre spelade jag ett bilspel till PC som hette Stunts väldigt mycket. Om man körde in i en vägg i för hög hastighet där så kunde bilen flyga upp en kilometer eller så i luften, rakt upp. Dessutom var reprisfunktionen buggad, ibland spelade den in helt andra saker än det lopp man just kört.

Jagged Alliance 2 blev trots 6-7 patchar aldrig riktigt av med buggen att muspekaren kunde bli en "vänta"-pekare permanent, så spelet slutade helt enkelt svara. Rätt många crash-to-desktop också.

Jag lyckades också i Vampire the Masquerade: Bloodlines, patchar till trots, fastna i en dörr (som var på väg att öppnas). Jag var tvungen att ladda en autosave. Utan inofficiella patchar var man ju dessutom förvisad till att konsol-hacka sig förbi Society of Leopold.

Någon nämnde KotoR 2, och jag vet inte om jag erfor så många faktiska buggar, men spelet kändes väldigt ofärdigt av andra anledningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Vet inte om jag håller med riktigt, vad är det för buggar vi talar om? Jag klarade spelet utan att patcha för övrigt.

Då måste du fått tag i någon patcha verision. När man körde opatchat så kom man fram till en gummibåt som man skulle hoppa i för att klara banan. När man hoppade kom loading screenen upp och efter några sekunder stängde spelet av sig.

Jag håller iaf med om Vampire the Masquerade: Bloodlines

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Sacred...

yes, jag hade kommit långt upp i norr, när min npc som följde med mig dog. Utan honom kunde jag inte fortsätta med main quest. Där avinstallera jag spelet.

Permalänk
Medlem

Titan Quest 1.0 är lätt det buggigaste jag spelat. Gick inte att lana, hur mkt vi än försökte. Sen gick det om en viss person creatade och jag joinade. Ingen annan kunde vara med och det hängde sig ofta. Det var grymt krävande och man kunde döda vissa bossar med ett slag, man kunde gå genom vissa berg osv. Var massa mera buggar också.

Är svårslaget i buggväg det spelet. Med expansion och över ett års patchande skulle man kunna acceptera det som 1.0, kanske

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Crysis. Sjukt många buggar och detsamma med Vampire The Masquerade Bloodlines. Kunde inte komma förbi början pga att dörren inte ville öppna. Fixar du patchen så funkar det typ men utan den.. Omg.

Permalänk
Medlem

Daggerfall ja... fast mer än att man fastnade i väggarna ibland så var det väl inte så farligt? Men det förtjänar nästna att bli kallat "buggigt" enbart pga den dumma designen på många saker (t ex att det tar hela 0sek att teleportera till sitt skepp så man kan sova upp all sin hp, sen teleportera tillbaka och fortsätta slåss där man var...) xD

KotOR2 är buggigt så det finns knappt. Det är det enda spelet jag stött på som tittar på vad du har för lediga processorresurser och sen arbetar efter dessa (och eftersom jag foldar på båda mina kärnor har jag 95-100% load hela tiden, vilket betyder att KotOR2 lydigt sätter sig på 0-5%... hackar, minst sagt :\). Sen att det är nästan en heldags arbete att lista ut vad just ditt system kommer kräva för specialfixar för att ens få igång spelet är en annan femma ^_^x

Så måste jag bara nämna Blood 2. Finns inget härligare än att ramla igenom golvet eller helt plötsligt flyga 3km upp i luften och sen landa och dö på fallskada, helt utan anledning, ibland flera gånger per bana ^_^x; Fast tycker det är intressant att spelet buggar mindre och mindre ju längre in i spelet man kommer... men ja, de första banorna är för härliga xD

Permalänk

Big Rigs: Over The Road Racing slår allt när det gäller att vara värdelöst och extremt buggigt (inte ens daggerfall kommer i närheten).

Eftersom jag är för slö för att skriva så kommer jag inte lista alla buggar, och så skulle det säkert ta upp ett par sidor....

Så här är en bra video http://www.youtube.com/watch?v=kghq06IQ-co

Edit:
Hittade en bättre video
http://www.youtube.com/watch?v=9Fr8lM68JUE&feature=related

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Moonstone på Amiga.

Har lyckats klara det en endaste gång genom tiderna. Vanligtvis hängde det sig vid slumpmässigt tillfälle och då var det bara att börja om från början igen (fanns ju ingen save funktion).

Permalänk

Mullemeck bygger bilar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F1D0
Moonstone på Amiga.

Har lyckats klara det en endaste gång genom tiderna. Vanligtvis hängde det sig vid slumpmässigt tillfälle och då var det bara att börja om från början igen (fanns ju ingen save funktion).

Antar att du kör på en Amiga 500 och ja då kan det hänga sig om din riddare blir för kraftig eftersom det blir fler fienden på skärmen och då större chans att det hänger sig.
Tips är att inte ge ut experiance poängen du får så gubben håller sig på en låg nivå och om du får dåligt med liv kan du alltid gå till Stonehenge och offra en kniv för ett extra liv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
World of warcraft. Tveklöst

Borde knappt få räknas in. xD Med tanke på spelets natur så...

Ja det är under ständig utveckling och förändring.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Moonstone buggigt? Jag lirade det hur mycket som helst förr i tiden (amiga 500) och hade aldrig några problem med det.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Re: Re: Vilka är de buggigaste spelen du har spelat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
MM du måste ha något fel på din dator för TF2 har aldrig någonsin hängt sig och då lirar jag pcw och public varje dag...sen att det är lite märkliga hitboxar ibland är väl en sak, annars tycker jag det är allt annat än buggigt!

Men hänger sig njaa skyll inte det på spelet, ta och kolla över din utrustning istället

Jag har koll på min utrustning t.o.m bytt operativsystem.
Grejen är att flera i min klan har liknande problem.

Nåja, den senaste tiden har inte varit fullt så farlig.
Verkar bli buggigt då man sätter på stöd för flera kärnor. (mat_queue_mode 2)
Då får man garanterat nästan dubbelt så mycket fps med risk för en ctd.
Ibland kan man spela timmar utan att något händer, vissa dagar hänger det sig gång efter gång.

En annan irriterande grej är att spelet ibland alt+tabbar automatiskt ut i windows precis då jag kommit in på en server.
Och alla som spelat TF2 vet hur hopplöst det är att använda alt+tab och sedan komma in i spelet utan att det hänger sig.

Och man får inte glömma Steam som ibland får för sig att ens steam id inte stämmer och kopplar bort en från den server man spelar på.
Alltid trevligt under pcw och klanmatcher...

Ett annat spel jag kommer att tänka på är Collin Mcrae 2.
Spelade det väldigt mycket och tyckte det var skit kul.
Men då man körde split screen och sedan skulle se på reprisen så verkade det som alla bilar blivit besatta och körde omkring i cirklar.
Festligt till en början, men ack så pinsamt dåligt av codemasters.