Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Ponera att jag har en 360 utan Internetuppkoppling men min kompis har en en 360 med Internetuppkoppling. Kan jag då ta mitt minneskort gå hem till min kompis, köpa ett XBLA-spel och sedan gå hem och spela det på min 360 eller vilken annan som helst för den delen?

Jag är rätt säker på att XBLA-spelen är knutna till konsollen de laddats ner på. Dock kan man kanske ladda ner spelet igen på en annan konsoll med ett konto som redan har köpt spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Osis, precis innan GTA4 också. Hoppas du har tur och får den snabbt tillbaks, en jag känner fick vänta en månad.

Hmm, får hoppas att det går på under två veckor

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Ponera att jag har en 360 utan Internetuppkoppling men min kompis har en en 360 med Internetuppkoppling. Kan jag då ta mitt minneskort gå hem till min kompis, köpa ett XBLA-spel och sedan gå hem och spela det på min 360 eller vilken annan som helst för den delen?

Både ja och nej.

Ja du kan köpa ett spel hos han om du loggar in på ditt konto.

Nej du kan inte spela spelet på din konsol utan att vara inloggad på Xbox live & på ditt konto.

Spelet är låst till konsolen samt kontot. Så med andra ord så kan du använda dig av spelet på andra konsoler så länge du är inloggad på ditt konto, men för det krävs att du är online.

Du kan åt andra sidan ta med dig din konsol till han och koppla upp dig där

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är det förresten någon som vet vad de ska ha när man skickar in konsollen i form av garantibevis? Räcker serienummret eller måste man skicka in kvitto också? Det är köer på telefonsupporten och bara 10 min innan de stänger Får ringa imorgon istället...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Är det förresten någon som vet vad de ska ha när man skickar in konsollen i form av garantibevis? Räcker serienummret eller måste man skicka in kvitto också? Det är köer på telefonsupporten och bara 10 min innan de stänger Får ringa imorgon istället...

Du reggar ditt serienummer på konsollen hos supporten. Sen mejlar dom en fraktsedel till dig. Efter det så ringer du bara till UPS och ber om hämtning. Das is alles.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Är det förresten någon som vet vad de ska ha när man skickar in konsollen i form av garantibevis? Räcker serienummret eller måste man skicka in kvitto också? Det är köer på telefonsupporten och bara 10 min innan de stänger Får ringa imorgon istället...

Ring Microsoft och säg att 360'n har gått sönder. Följ instruktionerna, vänta sen på att någon form av budfirma ska höra av sig. För mig så hörde inte UPS av sig, utan UPS hörde av sig till en "underleverantör" och den underleverantören hörde ytterligare till en annan underleverantör som hämtade min.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Ja, så har man ringt till supporten då. Mycket bra service måste jag säga Fast lite språkproblem var det... jag kan ju inte vänta mig att få prata svenska med dem, men ett gatunamn på svenska borde de nog kunna uppfatta utan att man ska upprepa det tiotalet gånger

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

en snabb fråga... går det stoppa in ett vanligt usb tangentbord till 360?

så man slipper skriva med den fruktansvärda kontrollen alternativt köpa en messengerpad..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onormalt
en snabb fråga... går det stoppa in ett vanligt usb tangentbord till 360?

så man slipper skriva med den fruktansvärda kontrollen alternativt köpa en messengerpad..

http://xboxelle.spaces.live.com/Blog/cns!1pUP4M-J1d781v7Ac0Ta...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

tack, ja alltså.

nu skall man bara ta reda på om det funkar med trådlöst oxå

Permalänk
Medlem

Är 3000 kr för detta att begära för mycket?

Xbox 360 premium.

Det som ingår följer nedan

Xbox360 Fjärrkontrollen.
Trådlös handkontroll.
Headset.
Guitar Hero 3 gitarren, gibson trådlös.

5 spel, de är:
GRAW 2(Ghost Recon Advance Warfighter 2)
Guitar Hero 3(Perfekt för förfester och umgängeskvällar)
Skate
Forza 2
Army of Two

HD-filmerna:
300
Batman begins
Matrix trilogin

Vad tror ni ? =/

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det där med filmerna ska man kanske vara lite försiktig med. Utgår ifrån att det är HD-DVD och då måste du skaffa HD-DVD spelaren extra för att se dom (om de inte ingår i premium, har inte koll på det) och enligt vad du skrev ingår den inte i paketet. Eftersom HD-DVD är på utgående kan man fråga sig om det verkligen är mervärde för köparen att få med filmerna eller bara ett bra sätt för säljaren att bli av med dom för att ingen köper HD-DVD längre?

I övrigt ser det ut som att du skulle kunna ha många trevliga timmar framför boxen

EDIT*

Meh, fattade först nu att du skulle sälja. Baka in filmerna i paketet och ta mer betalt. Se sista meningen i första stycket

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Det där med filmerna ska man kanske vara lite försiktig med. Utgår ifrån att det är HD-DVD och då måste du skaffa HD-DVD spelaren extra för att se dom (om de inte ingår i premium, har inte koll på det) och enligt vad du skrev ingår den inte i paketet. Eftersom HD-DVD är på utgående kan man fråga sig om det verkligen är mervärde för köparen att få med filmerna eller bara ett bra sätt för säljaren att bli av med dom för att ingen köper HD-DVD längre?

I övrigt ser det ut som att du skulle kunna ha många trevliga timmar framför boxen

EDIT*

Meh, fattade först nu att du skulle sälja. Baka in filmerna i paketet och ta mer betalt. Se sista meningen i första stycket

Oj, hehe..HD-dvd spelare ingår också

Och även filmerna då

Men är 3000 kr för mycket tro, verkar vara svår sålt nämligen, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tycker knappast att 3000 är för mycket, tvärtom..

Konverterar du helt till PS3?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Tycker knappast att 3000 är för mycket, tvärtom..

Konverterar du helt till PS3?

Jag håller med, fast det beror ju på i vilket skick grejerna är.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag håller med, fast det beror ju på i vilket skick grejerna är.

Är i perfekt skick om jag får säga så själv, jag är rätt rädd om alla elektroniska prylas jag äger

Verkar dock jävlig svår såld vilket är lite tråkigt..

Konverterar väll inte helt till ps3an, men just nu känner jag bara för en konsol, så då kan man sälja den och ha roligare för pengarna, då jag nog ska försöka ta mig till USA i en månad

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Är i perfekt skick om jag får säga så själv, jag är rätt rädd om alla elektroniska prylas jag äger

Verkar dock jävlig svår såld vilket är lite tråkigt..

Konverterar väll inte helt till ps3an, men just nu känner jag bara för en konsol, så då kan man sälja den och ha roligare för pengarna, då jag nog ska försöka ta mig till USA i en månad

svikare!!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Kan man använda vilken HDMI sladd som helst till en 360 Premium med HDMI anslutning, eller måste man ha Microsofts egna?

Permalänk
Medlem

ja men vill du har ut externt ljud är det smidigast att köpa microsofts egna då den har en adapter till ljudet!

Permalänk
Medlem

Har inget sorroundsystem så då blir det inte microsoft!

Permalänk
Medlem

Går det att koppla vanliga standarddatorhögtalare till xboxen med hjälp av en omvandlare?

Jag har ett 5.1-system med tre 3.5 mm-anslutningar i moderkortet. Kan man få med alla tre på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberhej
Kan man använda vilken HDMI sladd som helst till en 360 Premium med HDMI anslutning, eller måste man ha Microsofts egna?

Om du ska använda TV'ns högtalare, jo vist gå och köp vilken HDMI kabel som hellst, och ta den absolut biligaste kabeln du kan hitta. De försöker fejka 'bättre kvalite' men det är lite mer eller mindre sak samma då signalerna går digitalt och inte analågt så billig vs dyr kabel kommer inte göra ett skvatt.

Det enda är ifall du behöver koppla in ljud och din sterio inte tar HDMI så krävs deras adapter som går på 500kr....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tja. Jag undra om vanliga xbox dosor fungerar till 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergant
Tja. Jag undra om vanliga xbox dosor fungerar till 360

Nej, det gör de inte. Dock kan de funka med en adapter. Jag har nämligen sett att vissa kontroller (t.ex. 2 st Joytech som jag har) säljs med samma "slutsteg" som Xbox 1 kontrollerna hade. Men out of the box funkar de inte.

Dock är ju vanliga tredjeparts med sladd väldigt billiga. Jag köpte nyligen ett par för 16 euro styck.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om du ska använda TV'ns högtalare, jo vist gå och köp vilken HDMI kabel som hellst, och ta den absolut biligaste kabeln du kan hitta. De försöker fejka 'bättre kvalite' men det är lite mer eller mindre sak samma då signalerna går digitalt och inte analågt så billig vs dyr kabel kommer inte göra ett skvatt.

Det enda är ifall du behöver koppla in ljud och din sterio inte tar HDMI så krävs deras adapter som går på 500kr....

Eller så moddar man sin kabel och får det gratis: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Lite lustig sak hände förut när jag o polaren va iväg till den lokala gallerian, nämligen att Xbox 360 fick RROD i butiken.

Ledsen för kvalitén, men jag brukar inte knata runt med filmkameror när jag ska iväg till butiker.. kanske borde börja? ^^

(notera att detta inte är för att smutskasta 360 eller nåt, har ju en själv förtusan ^^)

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

webhallen hade ju också en RROD box i butik för någon vecka sedan

Permalänk
Medlem

Tjenare. Köpte en Xbox 360 Premium idag med spelet Army of Two och en kabel så jag kan köra det på min datorskärm. När jag spelar army of two så går fläktarna upp i många många mer varvtal och den låter väldigt mycket i fläktarna och det blåser väldigt varmt bakom boxen. Är det något fel på min xbox eller är det så för alla ? Det är en 22" skärm om det kan ha med storleken på den att göra att det tar mer av xboxen.

Permalänk

360 låter mycket och luften som kommer ut är mycket riktigt varm (vilket tyder på att kylningen fungerar ). Det är säkerligen inget fel på din konsoll om de bara är ljudnivån som krånglar.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ok, kommer någon in på live? Skulle vara underhåll till 5 idag. Kom därefter en update, efter att jag hadde installerat den. Så står bara den laddaren och snurrar ett tag när jag försöker logga in. Där efter så kommer jag tillbaka till conect to live. Nån som har samma fel?

Edit: Fungerar nu, min router fick för sig att blocka 360 av nån anlednig.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in direkt när jag starta boxen, men nu efter att jag körde en "Test connection" så kom jag in utan problem.

Har också installerat uppdateringen.

//Gorian

Visa signatur

---