Permalänk

header

Hejsan!

Eftersom mer eller mindre alla problem är unika gällande programmering så tänkte jag att jag skulle starta en ny tråd för detta.

Iallafall, jag håller på bygga ett mindre intranät åt ett företag och jag har kört fast på en skitgrej, tror jag suttit för länge kontinueligt idag.

Det är så att jag har exempelvis denna adress

index.php?mainPage=lager&page=3

Den ser helt ok ut och funkar.

Men när man nu ska ändra något på sidan tre under kategorin lager med en vanlig $_GET så ändras raden och allt är bra, men nu till själva problemet:
Jag vill redirecta tillbaka användaren till samma sida där han/hon senast var med hjälp av en header som ser ut som:

header("Location: " . $_SERVER['HTTP_REFERER']);

Man tycker ju den ska fungera, vilket den gjorde innan jag lade till kategorier (index.php?mainPage=lager) men nu fungerar den inte längre av någon underlig anledning.
Blir skickad till index.php då allt nollställs gällande vilken kategori och sida som är aktuell.

Vore underbart om någon hade en vettig lösning där man får behålla sin query efter man blivit redirectad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Kan man inte skriva ut sidan direkt i headern då?

header("Location: index.php?mainPage=lager&page=$page");

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analex
Kan man inte skriva ut sidan direkt i headern då?

header("Location: index.php?mainPage=lager&page=$page");

Tack för svaret!
Ska testa den lösningen också men kom på att jag gjorde en totalt idiotisk miss, dvs fel parameter i <form action=""> så skriptet arbetade med fel filer.

Man ska inte stirra sig blind på kod tror jag men det är iallafall löst nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A