Permalänk
Avstängd

VIA CoreFusion

Hur pass bra presterar VIA CoreFusion? Har ju ändå ett par år på nacken och man vet ju inte när de lanserar en med C7'an.

Tycker den är småtuff.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt baseras väl CoreFusion på Nehemiah som i sin tur presterar ungefär i P2 hastighet..typ en 1GHz Nehemiah blev ju inte bara spöad av en likvärdig P3 utan även av betydligt äldre P2:or i många benchmarks...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Om jag minns rätt baseras väl CoreFusion på Nehemiah som i sin tur presterar ungefär i P2 hastighet..typ en 1GHz Nehemiah blev ju inte bara spöad av en likvärdig P3 utan även av betydligt äldre P2:or i många benchmarks...

Det låter mindre roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CoreFusion är ett koncept där de placerat nordbrygga, cpu och annat i samma "paket"

Allt handlar om vad man ska ha datorn till. Har själv en VIA C7 1.5Ghz i min filserver, tycker den är helt lagom snabb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
CoreFusion är ett koncept där de placerat nordbrygga, cpu och annat i samma "paket"

http://www.codinghorror.com/blog/images/nano_itx-256.png

Allt handlar om vad man ska ha datorn till. Har själv en VIA C7 1.5Ghz i min filserver, tycker den är helt lagom snabb

Film, musik och surfa gör jag. Tappat suget för spel och annat krävande man tyckte var kul en gång i tiden.

Får nog satsa på ett litet AMD-paket istället då.

Visa signatur