Permalänk
Avstängd

Hur tyst är Corsair 450W?

Hej,
Måste man lyssna med örat precis bredvid fläkten för att höra den?

Permalänk
Hedersmedlem

Typ, övrig hårdvara överröstar det utan vidare. I stort sett ljudlöst

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Avstängd

Vilken hårdvara överröstar den? Har passiv grafikkort och hårddisken låter 24 dba idle och 25 dba load,har wd greenpower 500 gb.
Du svarade inte på min fråga om man måste ha örat precis bredvid fläkten för att höra den

Permalänk
Medlem

Corsairs agg funkar väll så att fläkten inte ökar steglöst utan den håller sig tyst tills det blir varmt och går då upp ganska kraftigt i varv.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Re: Hur tyst är Corsair 450W?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brucie
Hej,
Måste man lyssna med örat precis bredvid fläkten för att höra den?

Går inte att få det så mycket tystare, men ladda ner exemplen här, följ instruktionerna och avgör själv.....

http://www.silentpcreview.com/article751-page5.html

Permalänk
Medlem

kan säga att det är väldigt tyst, men inte så tyst som du vill ha det. sitter man i ett tyst rum och öppen rigg samt en processorfläkt, och ett idlande grafikkort så kan jag höra suset. men jag är ganska duktig på sånt.

är du verkligen mån på detta sätt är det nog enklare att byta fläkt själv i agget, alt voltmodda den som finns eller köra ett passivt agg.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Avstängd

Nån som vet hur man importerar 17 dba nätaggregater från Tyskland och hur mycket det kostar totalt med frakt?

Permalänk
Citat:

Nån som vet hur man importerar 17 dba nätaggregater från Tyskland och hur mycket det kostar totalt med frakt?

Nej & de är totalt onödigt då Corsair VX450 är otroligt tyst.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk på att 17 dBA inte säger någonting om hur tyst nätagget är, så länge som du inte har någon information om hur det har mätts upp. Det kan ju vara 17 dBa från 20 meters håll lika gärna som från 1 meter. Lita aldrig på vad tillverkaren påstår när det gäller ljudnivå, för det stämmer aldrig.

Permalänk

NorthQ anger 12 dB på 4001EXT, även om det skulle stämma skulle jag inte vilja rekommendera det nätaggregat.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=313802&view=detailed#Pro...

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus