Tvättmaskinen går inte att öppna!?

Permalänk
Avstängd

Tvättmaskinen går inte att öppna!?

Helvetes jävla skittvättmaskinen går inte att öppna. Vad fan gör man om man behöver kläderna i morgon bitti?

Någon här som har en Cylinda FT22 som kan avslöja hur man gör?

Efter att tvättmaskinen var klar skickade jag igen luckan för den var i vägen där den stod öppen just där jag gick fram och tillbaka, och nu vägrar maskinen öppna luckhelvetet. Vad gör man då? Vad är det för jävla idiot som kommer på tanken att man ska låta en primitiv jävla plåtklump avgöra om jag ska öppna luckan eller inte?
Är människor så otroligt efterblivna att de behöver dessa "funktioner" som hindrar dem från att medelst påslagna tvättmaskiner ta livet av sig i förtid? Ska jag behöva lida för det? Att någon annan idiot är för dum för att hantera den valfriheten att välja om luckan ska vara öppen eller inte ska väl inte drabba mig? Hur kommer det sig att jag får välja om den betydligt farligare ugnsluckan ska få vara öppen?

Hyresvärden är ju inte begåvad heller, de har begåvat lägenheten med två jävla manualer till diskmaskinen och noll till tvättmaskinen.

Varför ska man ständigt bli så trött på den eviga idiotin i den här världen?

Permalänk
Medlem

hahahaha jag är ledsen men det här var väldigt roligt, helt ärlig ilska när den är som bäst.

ONT: Har absolut ingen aning.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

kollat om du ser en knapp med en nyckel logga på? borde finnas en nära start knappen.

Permalänk
Medlem

Kör den igen?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Det kan finnas en lucka nere i något av hörnan som går att pilla upp, inne där brukar det finnas en "nödöppning" Finns på endel maskiner iaf..

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stune
kollat om du ser en knapp med en nyckel logga på? borde finnas en nära start knappen.

Inget händer, den tycker den kör ett program och vägrar öppna. Därför kan jag inte heller starta ett nytt program, även fast jag stänger av den helt och drar ut sladdaen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Kör den igen?

Den tror redan den kör ett program så den vägrar starta. Spelar ingen roll om man stänger av och drar ut sladden ens.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gb1300
Det kan finnas en lucka nere i något av hörnan som går att pilla upp, inne där brukar det finnas en "nödöppning" Finns på endel maskiner iaf..

Tack! Det låter som något man kan kolla upp...
Ska genast dyka ner dit och kolla.

EDIT:
Det var bara någpn stpr vitt sak där, en rund "lucka" med en gummipackning typ. Såg ut som man kunde öppna den och stoppa i en slang eller nåt.

Permalänk
Medlem

Det ni kallar "nödöppning" är en nålfälla.

Har du testat att hålla "nyckelknappen"(lucköppning) intryckt i flertal sekunder ?

Har maskinen varit igång och fylld med vatten, så måste en tömning utföras innan luckan kan öppnas.

Vänligen ring Cylinda Kundtjänst, 0771 - 25 25 00. Endast lokal taxa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Det ni kallar "nödöppning" är en nålfälla.

Har du testat att hålla "nyckelknappen"(lucköppning) intryckt i flertal sekunder ?

Har maskinen varit igång och fylld med vatten, så måste en tömning utföras innan luckan kan öppnas.

Vänligen ring Cylinda Kundtjänst, 0771 - 25 25 00. Endast lokal taxa.

Nyckelknappen hjälper inte att hålla in än hur länge man håller in den, det bara klickar när när ett relä slår där inne.
Och det är inget vatten i, men det spelar ingen roll för jag kan inte tömma. Kan inte få den att köra något program alls.

Men jag ringer dem, de borde ju ha öppet nu.

Permalänk
Medlem

På min finns det ett litet hål brevid luckan där man kan trycka in en liten skruvmejsel eller liknade så öppnas luckan Kanske samma på din?

Permalänk

vi har en cylinda hemma och maskin helvetet gick inte att öppna jag råkade stänga till luckan vi fick köra tvätten en gång till försökte lura maskinen också.

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Detta är ju spännande!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analex
På min finns det ett litet hål brevid luckan där man kan trycka in en liten skruvmejsel eller liknade så öppnas luckan Kanske samma på din?

Kundtjänst hjälpte, det var nere vid luckan på golvet så fanns det även en rödplast grej man kunde dra i som öppnade luckan. Så nu kan jag troka min tvätt iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
vi har en cylinda hemma och maskin helvetet gick inte att öppna jag råkade stänga till luckan vi fick köra tvätten en gång till försökte lura maskinen också.

Ja min är ju uppenbarligen trasig, den vägrar köra igen. Var nåt vajsing när man försökte köra den på enbart centrifug. NU är det knogmärken i den också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Hur gick det? Detta är ju spännande!

Fick ställa in mitt möte idag.

Permalänk

Kräv ersättning från Cylinda

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem

Vad använde du för ursäkt för att inte gå på mötet?

"Min tvättmaskin går inte att öppna, kan vi skjuta på det här mötet tills på tisdag?"

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Krossa glaset och ta ut tvättet. Klaga sen att den gick sönder i samband med centrifugeringen (stavning).

Permalänk

Hade inte detta passat bättre i följande forum

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Vissa maskiner är rentut sagt konstruerade för att de tror att man är glad i att tvätta
Tro mgi jag hade samma fel på en bildörr i sommras

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Vad använde du för ursäkt för att inte gå på mötet?

"Min tvättmaskin går inte att öppna, kan vi skjuta på det här mötet tills på tisdag?"

"Hade ett missöde i natt, jag har våta byxor"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hade inte detta passat bättre i följande forum

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Vissa maskiner är rentut sagt konstruerade för att de tror att man är glad i att tvätta
Tro mgi jag hade samma fel på en bildörr i sommras

När revolutionen kommer.... då jävlar.

Permalänk
Medlem

=/ Barnspärr?
http://extranet.elektroskandia.se/sees/sees172.nsf/LookUpFile...

Eller aha, den kan ha failat på cantrifugeringen så att vatten var kvar i maskinen, då strejkar den och vägrar öppna sig tills man kört igenom centrifugering eller tömningsprogrammet felfritt.

sida 15 på denna .
http://extranet.elektroskandia.se/sees/sees172.nsf/All/68C418...

Kollade du någonsin igenom cylindas hemsida efter dessa manualer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
=/ Barnspärr?
http://extranet.elektroskandia.se/sees/sees172.nsf/LookUpFile...

Eller aha, den kan ha failat på cantrifugeringen så att vatten var kvar i maskinen, då strejkar den och vägrar öppna sig tills man kört igenom centrifugering eller tömningsprogrammet felfritt.

sida 15 på denna .
http://extranet.elektroskandia.se/sees/sees172.nsf/All/68C418...

Kollade du någonsin igenom cylindas hemsida efter dessa manualer?

Missade faktiskt de manualerna.

men om du läste så skulle du se att tvättmaskinen var färdig, jag hade bara stängt luckan. Ingen knapp på hela maskinen funkade, varken före eller efter att jag kapat strömmen flera gånger. Med andra ord, någonting pajade och skitmaskinen tog min tvätt som gisslan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Missade faktiskt de manualerna.

men om du läste så skulle du se att tvättmaskinen var färdig, jag hade bara stängt luckan. Ingen knapp på hela maskinen funkade, varken före eller efter att jag kapat strömmen flera gånger. Med andra ord, någonting pajade och skitmaskinen tog min tvätt som gisslan.

Skumläste bara, sry för det.

"Fullelektronisk programstyrning"
Det är nog mjukvarufel skulle jag gissa, din tvättmaskin har kraschat :P.

Men om tvättmaskinen ingår i lägenheten Måste hyresvärden byta den fort som fasen eftersom det är en kritisk del i "lägenhetens funktion". Du har rätt till en reparation imorrn eller en ny tvättmaskin om det är en permanent skada. Stå på dig!

Permalänk
Medlem

Gör en omformatering av Tvättmaskinen och installera operativsystemet "tvätta" sen drivrutinerna för lucköppning vilket tydligen saknades på den här tvättmaskinen. De brukar finnas at ladda ner på tillverkarens hemsida.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b