Problem Dlink dir-635 & BBB med port forward

Permalänk

Problem Dlink dir-635 & BBB med port forward

Tjo!

Blir snart galen,

får ej portforward att fungera i min nya router DLINK DIR 635.

Har senaste firmware 1.09w, vista, BBB20/3 & kör via kabel.

Har testat alla tänkbara combos men får inte en port att öppnas. När ja kolla portcheck via utorrent så får jag error. Fungerar inte ens i DMZ!

Någon som har en aning om vad de kan va?

Satt på en 4 år gammal skitrouter från Netgear förut o de gick alldeles utmärkt med te.x utorrent & portforward även med vista & gammal firmware.

peace!

Edit:

Skickat detta till Dlink supporten:

Hej,

Jag har 2 problem:

1. Det går ej att forward:a en port i router. Hur jag än gör så får jag error när jag testar om den är öppen. Hittat fler med samma problem och vissa påstår att det slutade fungera efter firmware 1.06 eller att det är problem med detta på 1.09w. Jag har testat port forward, virtual server & application rules men inget av dem får porten att öppnas. Jag har även öppnat porten i windows firewall, både TCP & UDP.

2. När jag kör trådlöst via DWA140 så tappar den anslutningen efter ca en timme och man måste starta om router elelr dra ut och sätta in DWA140.

Viktigast är dock att ja får igång portforward då jag använder det för diverse programvaror mm.

---

Återkommer med svaret

Visa signatur

E6600@2.4GHz / 2GB RAM / X1950XT / 700GB Sata / Razor Diamondback / Logitech diNovo / Vista Home Premium OEM

Permalänk
Medlem

Låter som brandväggsproblem

Permalänk

hmm funderade på det med, dock testade jag att disabel:a win brandvägget samt andra apps tex virusprog. mm för att vara helt säker. Samma sak ändå. Öppnade även en port i brandvägget som TCP, fungerade inte det heller.

finns de inga apps elelr liknande man kan använda för o felsöka etc.

pis!

Visa signatur

E6600@2.4GHz / 2GB RAM / X1950XT / 700GB Sata / Razor Diamondback / Logitech diNovo / Vista Home Premium OEM

Permalänk
Medlem

nån portscanner, ex nmap fast det är ju för linux.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

eMule har en testsida för portar som nås inifrån programmet. Men du kan byta ut dina TCP(ex 1234) och UDP(ex 5678)-portar i denna adress för att kolla om de är öppna. Om du sätter upp Port Triggering, måste ditt program som använder portarna vara igång:

http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?rm=porttes...

En sida där du bara knappar in din port:
http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Kolla också
http://portforward.com/routers.htm

samt min Nätverksguide
http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

Permalänk

hejsan tack för alla svar hitils

flora jag läste faktiskt din guide häromdagen när jag googlade runt´:P

Dock ingen lösning ännu! Portforward e ju standard såklart. Dock så vill ja inte skapa static ip och behöver inte heller. Fungerade utan pga uPnP på den förra netgear vilket äver dir635 stöder.

Problemet är ju fortfarande dock att jag inte lyckas öppna en port. Löser jag bara de så fixar jag nog resten

edit: etstat o resetta routen o göra om allt igen men inget fungerar.

Öppnat både TCP & UDP i firewallen.

Ingen anna som kan veta något?

pöss

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gick testen av portarna jag länkade till? Här är länken till din router/uTorrent:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/...

Permalänk

tjo får bara error på de olika testerna tyvärr vilket tyder på att portarna e stängda. testet olika portar o olika konfigurationer i dlinksetupen me.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket mer att komma med. Kanske testa routern hos en kompis?

Permalänk

mm fattar inte att de ska va sååå svårt o öppna en port. Får väll ringa dlink, som att dom kommer kunna svara på något, not..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har samma problem med DIR-655. Kom du fram till någon lösning, Buddhaman?

För min del gäller det FTP, har försökt få igång det via virtual server. När regeln där är ibockad så syns inte längre blockarna i loggen, men den forwardar inga paket till servern på insidan, har kollat med tcpdump.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Re: Problem Dlink dir-635 & BBB med port forward

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buddhaman

2. När jag kör trådlöst via DWA140 så tappar den anslutningen efter ca en timme och man måste starta om router elelr dra ut och sätta in DWA140.

Återkommer med svaret [/B]

Har samma problem, har du löst det?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med routern, samma problem med min dwa140 också.

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem med min Dir-655,. har provat allt men får ändå ingen grön icon i utorrent..

// Mathias

Permalänk
Medlem

Jag har haft exakt samma problem med min DIR-655, tills jag tittade lite längre till vänster.

Man måste alltså bocka i en ruta för att det hela skall fungera, och rutan syns dåligt.

Är den ibockad ?

(Man kan alltså skapa en regel, trycka på save settings), allt ser ok ut, men så länge man inte bockar för så fungerar det inte.

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma firmware som dig och för mig var det bara gå in på portforward och slå in ip port samt aktivera genom att krysas i en liten ruta för varje regel
dock har jag static ip
samt att jag vet jag hade lite problem med nätverket i vista
men kör xp nu och då funkar allt perfekt
enda jag kan tänka som du kan göra är väll att typ live boota någon linux partion och testa från den med ett static ip eller något annars måste man ju ändra ip i routerns portforwarding varjegån men du kan ju eventuellt annars testa att nedgradera mjukvaran i routern till någon äldre modell

Permalänk

Tråden är ett halvår gammal, men mitt problem är fortfarande aktuellt.

Är det någon som fått någon lösning på dir655 portforward?

MVH

Permalänk
Medlem

Vet att detta var postat ett bra tag sedan men jag har samma problem har en D-link, dir-635 och jag vill portforwarda Så jag kan spela AoE med mina vänner

Permalänk
Medlem

Ingen som lyckats komma på en lösning? har exakt samma problem med min DIR-635

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med port forwarding på min DIR-655. Jag kan köra forward till en stationär dator men inte till min NAS. (Gäller FTP).

Permalänk

Hahaha port forward är så jädra trasig i 1.21 att det inte ens är roligt.. hos mig har port forwards numera en inverterad funktion och jag måste stänga av en port forward för att den ska funka :S Seriöst vafan är det för klåpare som kodar dessa firmware?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Börjar misstänka att det är problem med att återställa inställningar från tidigare konfigurationsfil. Ska testa att blåsa återställa till default och köra in allt manuellt igen

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

Hard-resetade min Dir-655 idag pga 1.21 hade pajat min portforward. Konstigt nog fungerade allt utmärkt tills idag.. Drog in 1.20 firmwaren istället och nu är problemet borta.

Permalänk

Funkade inte med att köra reset to defaults, problemet kvarstår. Får väl flasha med 1.20 :/ D-Links Q&A är under all kritik..

Visa signatur

Permalänk

Flashade med 1.20 men problemet kvarstår.. helt sjukt. Får väl slänga tillbaka 1.11 för att få skiten att funka.. aldrig mer D-Link!

Visa signatur

Permalänk

Har en Dir-655 och den fixar portarna själv kör med Upnp, iconen blir grön efter runt 1min. Aldrig haft problem med det.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Har en DIR-615 & inga problem med sådant.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |