Firefox 3 klar för nedladdning

Permalänk
Medlem

Har kört RC1 och RC3, gillade starkt. Tankar final nu. Enda jag vill är att det ska vara stabilare än release candidate så är jag mer än nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallam
Någon som vet om man kan ställa in så att stängningsknappen(krysset) för flikarna hamnar längst till höger som i firefox 1.5, istället för att vara på varje flik?

Gå till sidan about:config (utan mellanslag, varför blir det det??) och ändra värdet för browser.tabs.closeButtons till 3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va najs det är!

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan ställa in Firefox så att man kan stänga flikar genom att dubbelklicka på dessa?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får där länkarna står så dom blir som gamla firefox? Gillar inte de nya, man har bara några få länkar

Permalänk
Medlem

Det räcker att skriva t.ex. 'swec' i FF2 för att komma till Sweclockers. Man behöver faktist inte alls skriva www, aldrig. .com/se/nu osv behövs sällan, men det går snabbare att komma åt sidan när man skriver det i slutet.

Youtube behöver man bara skriva 'tube' för. Testa, finns mååånga olika sätt. Hoppas de inte tagit bort funktionen i FF3.

Skriv ni också vad ni hittat!

Hur som helst, älska Firefox!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

1499kb/s på min 10Mbit från Bahnhof, funkar
Ska bli intressant att se hur den står sig mot V.2

Permalänk

http://ftp.df.lth.se/mozilla/firefox/releases/3.0 denna länk är inte överbelastad

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
http://ftp.df.lth.se/mozilla/firefox/releases/3.0 denna länk är inte överbelastad

Nepp, gick med 955kB/s på ComHem 8Mb

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem

Kommer den ihåg vilka tabbar jag hade i v2 senast jag stängde det och öppna dessa när jag installerat v3? Tvivlar men vore najs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg
"Du har uppdaterats till den senaste versionen av Firefox."

argh! Jag har morphats till ett datorprogram!!!

Det är konsekvensen för att du inte kör engelska
Regel nummer ett för datorer är att aldrig använda översatt mjukvara (förutsatt att du kan originalspråket)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Det räcker att skriva t.ex. 'swec' i FF2 för att komma till Sweclockers. Man behöver faktist inte alls skriva www, aldrig. .com/se/nu osv behövs sällan, men det går snabbare att komma åt sidan när man skriver det i slutet.

Youtube behöver man bara skriva 'tube' för. Testa, finns mååånga olika sätt. Hoppas de inte tagit bort funktionen i FF3.

Skriv ni också vad ni hittat!

Hur som helst, älska Firefox!

Har aldrig använt www. med Firefox
Funkade tydligen rätt bra nu också, 4,1 kb/s ,Lär ta en tid

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk

Någon kan bekräfta vilka addons som funkar till 3.0? Av mina 10 så konverterade ingen

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Någon kan bekräfta vilka addons som funkar till 3.0? Av mina 10 så konverterade ingen

Av mina funkar endast IE TAB och Downloadhelper.
Gah dom måste uppdatera TAB Mix Plus! Firefox är inte hälften så bra utan det!

EDIT: FireFTP och DownThemAll! funkade visst också...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Sage och Prisjägaren fungerar för mig i 3:an också, var typ dom ända jag hade hunnit installerat efter en formatering för ett tag sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Vadårå? Kör du engelskt OS också, eller?

Självklart.

(nåja, inte på bärbara men jag fick inte byta)

Permalänk
Avstängd

Alltför många sidor som fortfarande inte fungerar lika bra i firefox som i internet explorer. =/

Och vart sjuttan laddar man ner 3:an? Allt jag kommer till är "Release Candidate" O.o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Av mina funkar endast IE TAB och Downloadhelper.
Gah dom måste uppdatera TAB Mix Plus! Firefox är inte hälften så bra utan det!

EDIT: FireFTP och DownThemAll! funkade visst också...

Huh? Det var skumt. Jag har alla dom du nämnde, men ingen av dom konverterade när jag uppdaterade.
Så typiskt att addon-sidan ligger nere

Jaja, det blir väl till att vänta snällt.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Alltför många sidor som fortfarande inte fungerar lika bra i firefox som i internet explorer. =/

Och vart sjuttan laddar man ner 3:an? Allt jag kommer till är "Release Candidate" O.o

www.mozilla.com hade en stor länk på förstasidan innan, men den verkar ha gått tillbaka till 2.0 igen, troligtvis har de problem med servrarna.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Av mina funkar endast IE TAB och Downloadhelper.
Gah dom måste uppdatera TAB Mix Plus! Firefox är inte hälften så bra utan det!

EDIT: FireFTP och DownThemAll! funkade visst också...

http://lifehacker.com/355973/make-your-extensions-work-with-t...
Gör på egen risk. jag har inte testat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

weee!:D

tycker om FF3

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

"och hela sju gånger snabbare än Microsoft Internet Explorer."

haha det kan de ju glömma den kan mycket möjligen vara snabbare men inte så mycket snabbare no way..

Permalänk

FF3 är borttagen från hemsidan. Hittade dom en bugg?

Visa signatur

/Secretsavage

"Cooler Master Stacker, Core2Duo E8400@3GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, 4x1024MB Corsair DDR2, Powercolor Radeon HD3870, 2xHDD S-ATA 160GB, 1xHDD S-ATA 300 GB"

Permalänk
Medlem

Varför kan inte addons.mozilla.org fungera?! Behöver ju uppdatera flera extensions men det går ju inte när den är offline. Adblock funkar inte här nu.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Gå till sidan about:config (utan mellanslag, varför blir det det??) och ändra värdet för browser.tabs.closeButtons till 3

vardå? fattade nu xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HavoX
Jag märker inget fel på XP att det är svenskt? Förklara gärna mer. Har tänkt att byta till engelskt på alla applikationer jag med, för språkets skull.

EDIT: OCH OS.

Därför att du inte vinner något på det men förlorar massor.

Finns många buggar relaterade till hurvida man kör engelskt eller icke-engelskt OS (detta eftersom engelska är det vanligaste). Oftast är det väl inte MS fel men det blir fel i slutändan.

Praktexempel på två saker som de flesta känner till. Program-mappen som kom upp varje gång man startade datorn i åtminstone win98 om man installerade program i "program files" mappen.

Var det blasterviruset som gjorde den där "shutdown-rutan" känd? Nåja det berodde på en bugg och denna uppkom inte på engelska OS. Låt vara för att det var en bugg i ett virus och att viruset därmed avslöjade sig själv (och därför kan man väl anse att den buggen var av godo) men det var två kända exempel i alla fall.

Det var buggar.

Sen kommer säkerhetsfixar, dessa kommer många gånger senare till översatta versioner av program. Hur många månader får man vänta på svenska SP packen egentligen t.ex.?

Sen är inte engelska svårt för oss datorintresserade (vi växer ju i princip upp med engelskan) och de flesta av oss kan åtminstone förstå engelska bra. Däremot så är det ofta svårt att förstå vad översättningarna menar. Senaste exemplet jag kan komma på. Kollade på NECs 30" skärm, den kostar över 20 000 kr och på hemsidan kan man ladda ner "Förare" till skärmen (ja, det är drivers/drivrutiner de menar).
Jusst MS är riktigt bra på att översätta sina program men likväl så finns det mängder med översättningsfel i MS produkter också.

Dvs. du får en buggigare, osäkrare och sämre miljö/program bara för att du kör på svenska. Vad har du tjänat? Ingenting (sålänge du förstår engelska). Men som sagt, förlorat massor.

Nu har jag nästan bara berört windows, men problemet är generellt och drabbar alla OS och all mjukvara i princip (inte varje enskilt program då men).

Kort och gott. Ladda ner engelsk version av firefox

edit:
Oj jag glömde en viktig sak, det är mycket lättare att få bra hjälp på engelska (jusst därför att utbudet är så mycket större). Har du då svensk mjukvara så är det svårt att själv översätta tillbaka det till engelska med samma ord som det ursprungligen översattes till svenska.

Jag tror nog de flesta här inne haft det problemet att det är svårt att söka hjälp på engelska från svenska felmeddelanden (och det behövs ofta).

Jusst därför (och av många andra anledningar) är det ofta fördelaktigt att i mån av möjlighet välja literatur på engelska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zanshi
Vet någon om man kan ställa in Firefox så att man kan stänga flikar genom att dubbelklicka på dessa?

Om man klickar med scrollhjulet (om du kan/har det) på fliken så stänger man den, men det visste du kanske redan?
Vet ej om man kan ändra så man stänger med höger/vänster musknapp dock.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Avstängd

smartare än Safari, fulare än Safari, Söligare än Safari, nu vet jag inte vilken jag ska använda

Safari funkar ju bra, nu har jag ie6, firefix3, o safari.. kluven

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Om man klickar med scrollhjulet (om du kan/har det) på fliken så stänger man den, men det visste du kanske redan?
Vet ej om man kan ändra så man stänger med höger/vänster musknapp dock.

Problemet är att få bärbara har en dedikerad mittenknapp