EU-politiker röstar om fildelning och Internet

Permalänk
Medlem

Det hemska är att det kan göra mer skada än nytta. Om man kan hoppa över till norge, kan man ju göra det inge eu fast nato och glada människor :).

Permalänk
Medlem

Det var trevligt att få uppleva demokrati i 27 år i alla fall. Nått att berätta för barnbarnen!

Permalänk

Börjar liknade ett fascist-samhälle allt mer. Förvånar mig inte ifall det blir ett Hitler-liknande samhälle inom de närmaste 20 åren.

De som tänker på att rösta på pitatpartiet, kan ni ens föreställa er konsekvenserna ifall de skulle vinna valet (inte så stor chans, men ändå).

Det hade dock varit bra ifall de kom med i riksdagen.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Bara en liten instickare.

Detta är något som jag anser är lite farligt, att vi i Sverige blir pressade av USA för att avlyssna Ryssland bara för att vi kan det. Helt klart utpressning från USAs sida, super logiskt om detta nu stämmer. Ryssland målet för FRA-lagen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2864922.ab

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

I-landsproblem..

Att dem inte lägger Pengar, Tid och Energi på saker som verkligen behövs..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanibal_iii
Har du aldrig sett ett dagis/förskola?

Så som jag ser det så står vi inför ett vägval... Ena vägen är att man får göra systemet rätt mycket så att all information som sprids överallt blir laglig, eller så får man se till att kontrollera var all data tar vägen så att företag x kan få sina pengar för sin produkt.

Du har ju en bra poäng och du har rätt.
Men hela FRA grejen är en kränkelse av privat livet, mail och liknande är ju privat och ska inte få läsas av andra!.

Alla gamla gubbar som röstade förstog ju inte vad dom menade när dom rösta igenom FRA, "Email, nää men det änvänder ju inte jag!"

Hade dom gjort en liknelse, tex "det är som att vi kommer öppna alla brev, läsa igenom dom, lägga dom i ett ny kuvert och skicka vidare dom".
Då alla förståt vad dom menat och inte röstat igenom det!.

Även, om dom röstar igenom detta så kommer det ta 4månader när båda är igång för svergie att bli ett U-land och dessutom förlora ca 15% av sina invånare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Vad ska man göra då?
Sitta här och gnälla?

enda man kan göra ju

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det här är steg nummer 2 mot det nya sovjet, Europas Demokratiska Republik. Snart kommer det att bli olagligt med kryptering säkert också. Därför har jag helgarderat mig genom att ha all data på min datorer krypterad med 256-bitars twofish-kryptering. Dessutom surfar jag genom Tor. Och eftersom jag använder gmail blir således all min e-post-trafik krypterad :D. Gör som jag - Kryptera Mera! och rösta på piratpartiet! För guds skull! Det här måste kvävas i sin linda. Det här är helt jävla livsfarligt. Vad händer om dom får för sig att bestämma över vilken webbläsare jag får använda? Eller vilken ftp-klient? Eller ännu värre... Operativ System. Då får man problem tror jag, iaf jag eftersom jag faktiskt inte kan använda MS-produkter, mest på grund av att dom saknar en himla massa funktioner jag behöver men också för det faktum att jag inte är så sugen på att betala nästan tretusen för något som inte funkar som det ska och som dessutom kräver en förfärlig mängd underhåll för att funka som det ska.

Nej, det här ser inte bra ut. Snart flyttar jag fan till... ehm nåt annat land utan såna här knäppa lagar. Norge kanske... eller nån annan som har ett bra tips på ett vettigt land?`Sverige verkar man ju inte kunna bo i längre i alla fall.

Visa signatur
Permalänk

Kan inte en del stora företag som google bara inte tillåta att folk från europa ska se deras hemsida. Då kanske de som röstar förstår meningen med ett fritt internet.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag känner mig så bortom det här ur piratkopieringssynpunkt.
Det jag reagerar på är storerbror-mentaliteten och den totala blindhet för den rena mängd regler och lagar som införs som är alldeles för öppna för "tolkning" med bara löften som ingen kan lita på som garant för att det inte skall tolkas på vissa sätt.

Kommer någon gång farbror blå och knackar på dörren så tänker jag öppna iförd full pirat-regalia, häva ur mig ett "Arrgh, ye be not welcome 'ere" och ta konsekvenserna av det, i ren jävla protest (ursäkta språket).

Tvinga de i blått att gå på plankan

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunz0r
Det här är steg nummer 2 mot det nya sovjet, Europas Demokratiska Republik. Snart kommer det att bli olagligt med kryptering säkert också. Därför har jag helgarderat mig genom att ha all data på min datorer krypterad med 256-bitars twofish-kryptering. Dessutom surfar jag genom Tor. Och eftersom jag använder gmail blir således all min e-post-trafik krypterad :D. Gör som jag - Kryptera Mera! och rösta på piratpartiet! För guds skull! Det här måste kvävas i sin linda. Det här är helt jävla livsfarligt. Vad händer om dom får för sig att bestämma över vilken webbläsare jag får använda? Eller vilken ftp-klient? Eller ännu värre... Operativ System. Då får man problem tror jag, iaf jag eftersom jag faktiskt inte kan använda MS-produkter, mest på grund av att dom saknar en himla massa funktioner jag behöver men också för det faktum att jag inte är så sugen på att betala nästan tretusen för något som inte funkar som det ska och som dessutom kräver en förfärlig mängd underhåll för att funka som det ska.

Nej, det här ser inte bra ut. Snart flyttar jag fan till... ehm nåt annat land utan såna här knäppa lagar. Norge kanske... eller nån annan som har ett bra tips på ett vettigt land?`Sverige verkar man ju inte kunna bo i längre i alla fall.

canada verkar mysigt

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
canada verkar mysigt

Samma land som röstar igenom DMCA när som helst? Nja tack.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunz0r
eftersom jag använder gmail blir således all min e-post-trafik krypterad :D. Gör som jag - Kryptera Mera!

Ja och eftersom du använder gmail lagras alla dina mail av google på servrar som potentiellt står i storbritannien eller usa. Då går alla dina e-post över dessa länders gränser och fångas således upp av deras motsvarighet till FRA. Men det är klart, det kanske känns bättre att bush läser dina mail istället för FRA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOOOL
Ja och eftersom du använder gmail lagras alla dina mail av google på servrar som potentiellt står i storbritannien eller usa. Då går alla dina e-post över dessa länders gränser och fångas således upp av deras motsvarighet till FRA. Men det är klart, det kanske känns bättre att bush läser dina mail istället för FRA?

Det skulle vara ett privilegie

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOOOL
Ja och eftersom du använder gmail lagras alla dina mail av google på servrar som potentiellt står i storbritannien eller usa. Då går alla dina e-post över dessa länders gränser och fångas således upp av deras motsvarighet till FRA. Men det är klart, det kanske känns bättre att bush läser dina mail istället för FRA?

Nu var ju lite av poängen att trafiken är krypterad

Permalänk
Medlem

Amen F*RHELVETE jag blir galen på allt j*vla kontroll behov både av EU och skit Sverige och deras FRA!!!

Kändes bra att "svära" iaf:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Man blir ju bara mer och mer rädd för varje dag som går ang. storebros-samhället. Minns när jag under tidiga gymnasietiden läste 1984 och var dö-skraj en vecka efteråt, men tänkte samtidigt; Det är trotsallt bara en roman. Sen kom V for Vandetta, släpandes med samma, dock så intressanta, koncept. Men det var fortfarande bara en film.

När man för, vad var det, några veckor sen, hörde om "FRA-Lagen" så blev man ju förskräckt. Detta är bara början. Fy sjutton va hemskt det är.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Fan det är ju som o ta väck bilarna för fortkörarna..
Helt sanslöst hur påtvingad man blir hela satans tiden av dessa jävla maktmissbrukare!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Amen F*RHELVETE jag blir galen på allt j*vla kontroll behov både av EU och skit Sverige och deras FRA!!!

Kändes bra att "svära" iaf:)

varför cencurerade du "ö:et" i "för"?

Permalänk
Medlem

Det börjar verkligen bli dax för emigrering, det här är fan ta mig skrämmande att vuxna så kallade politiker kan hålla på med den här typen av sandlåda:(

Visa signatur

MVH: chrilleh
Antec 1200| Asus Maximus III Formula| Intel i5-760 2.8GHZ@4.07GHZ| ASUS Geforce GTX 480 1536MB| Kingston HyperX 4x2GB DDR3 1600MHz | Corsair Force 120GB SSD| Corceair Nova 64GB SSD| WD 2TB SATAII| Seagate FreeAgent Goflex 1TB Extern| Samsung Syncmaster 2333SW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Bara en liten instickare.

Detta är något som jag anser är lite farligt, att vi i Sverige blir pressade av USA för att avlyssna Ryssland bara för att vi kan det. Helt klart utpressning från USAs sida, super logiskt om detta nu stämmer. Ryssland målet för FRA-lagen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2864922.ab

sverige har ju alltid varit usas lilla tjallare. vi har spanat åt dom i decenier.

jag orkar inte sitta och skrika på internet längre känner jag, kommer bara att sitta och vänta på en riktig folkstorm. är nog berädd att sitta lite i fängelse för att iallall ge ett hel hjärtat försök att ta bort detta och fra.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Medlem

Fan, blir ju riktigt mörkrädd

Permalänk

Blir till att köra vpn-tunnel utomlands, låt säga TOR mjukvara.. Dags att bli total anonym.

Permalänk
Avstängd

det finns inget att göra. regeringarna har fått blodsmak och dom kommer inte sluta.

visst rösta på piratpartiet men tro inte att det hjälper. medelsvenson saknar förmågan att tänka och kommer att rösta på det parti som ger flest fina blanka ballonger till deras barn dagarna innan omröstningen.

Som någon skrev innan, det är bara att gå in i hamsterburen eller bli kastad in.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
varför cencurerade du "ö:et" i "för"?

Det var inte han...Det var FRA :S

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Kanske detta med FRA, fildelar lagar mm, bara är för att dölja lissabonfördraget, det gamla Romarriket är på uppgång igen, vilddjuret som nämns i upp 13 liknar ju EU väldigt mycket , http://www.flammor.com/eu/eu060.asp

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk
Medlem

Tänk också på att EU måste sitta ner och bestämma hur krokiga gurkorna ska vara.
Det säger lite om intelligensnivån där. Svenska politiker kan ju inte vara smartare än toppen i EU... eller...?

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.