asp.net-sida på loopias webhotell

Permalänk

asp.net-sida på loopias webhotell

Det är sent och loopias support är stängd, alltså vänder jag mig till Swec

Jag undrar helt enkelt hur jag får upp en asp.net sida på mitt webhotell hos loopia.

Har testat göra ett enkelt asp.net projekt via visual web dev 2008. Inga databaser eller nåt sånt, bara en liten textsträng.

Observera att jag inte gjort några ändringar alls i projektet innan jag laddade upp det, och 3 filer finns (Default.aspx, Default.aspx.cs, web.config) och en tom mapp (App_Data).

När jag laddar upp den och knappar in url-en för Default.aspx-sidan, så får jag bara "Runtime error".

Vad måste jag göra eg? Står ju på loopias hemsida att asp.net funkar..

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Du måste kompilera sidan först.
Högerklicka på projektet å välj "publish website".

Visa signatur

...

Permalänk

Det enda alternativ som liknar detta som dyker upp när jag högerklickar på projektet i solution explorern är "Build website". Men det löser inte problemet.

Har letat i alla menyer efter "Publish website", men finns ingenstans.

Visa signatur

Bro!

Permalänk

Vad får du för runtime error?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hal0
Du måste kompilera sidan först.
Högerklicka på projektet å välj "publish website".

Feeeeeeeeeel!

IIS ska klara av att kompilera koden själv.

Permalänk

hagbarddenstore: Här är hela felmeddelandet (alltså all text på sidan):

--------------------------------------

Server Error in '/' Application.

Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

-------------------------

När jag sedan trycker in en <customErrors mode="off"> på angivet ställe får jag istället följande felmeddelande:

--------------------------
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 54: ASP.NET to identify an incoming user.
Line 55: -->
Line 56: <authentication mode="Windows" />
Line 57: <!--
Line 58: The <customErrors> section enables configuration

---------------------------

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore

Feeeeeeeeeel!

IIS ska klara av att kompilera koden själv. [/B]

Ofan, det visste jag inte, då har jag lärt mig nåt nytt

Visa signatur

...

Permalänk

Det står ju där att du försöker göra något i din web.config som du inte har rättigheter att göra.

Ta bort den felaktiga raden och ladda upp igen.

Permalänk

Jag tolkade ju inte felmeddelandet som att jag skulle ta bort raden, men det stämde iaf - nu funkar det med de två gjorda ändringarna

Surt att det ska till detektivarbete för att en newbie ska kunna publicera en enkel sida. Vad hände ex. med knappen "Publish Website" som jag sett ska finnas under "Debug"-menyn? Hos mitt VWDev 2008 finns den ex. inte.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Jag tolkade ju inte felmeddelandet som att jag skulle ta bort raden, men det stämde iaf - nu funkar det med de två gjorda ändringarna

Surt att det ska till detektivarbete för att en newbie ska kunna publicera en enkel sida. Vad hände ex. med knappen "Publish Website" som jag sett ska finnas under "Debug"-menyn? Hos mitt VWDev 2008 finns den ex. inte.

Tack för hjälpen

Publish knappen finns under Build fliken som är direkt till vänster, sen kan du alltid höger klicka på din projekt ..

Visa signatur

En Laptop

Permalänk

Som sagt, den knappen (eller det alternativet) finns inte på den version jag använder - Visual Web Developer 2008 Express.

Visa signatur

Bro!