Youtube ingen bra affär

Permalänk
Melding Plague

Youtube ingen bra affär

Sökjätten Google köpte år 2006 Youtube för 12 miljarder kronor. Trots att över en miljard filmklipp visas dagligen uppges Google ha problem att sälja annonser på sidan och på så sätt tjäna pengar på sin investering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sakta men säkert börjar Google bubblan spricka?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

Tveksamt innehåll FTW!!!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

fyfan vad jobbigt med reklam, det är äverallt, tillochmed på swec. Tacka vet jag Operas blockeringsfunktion. Jävla reklam altså.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

" diskret reklamvisning under filmklippets gång"

hm ska man sluta med youTube??? Reklam är jävulens levebröd. Baaahhh!!

personligen är jag nog högst tveksam om att det är pgr av "tveksamt" innehåll.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

tveksamt om det är rätt att säga att "Google bubblan" spricker (inte bara för att det är särskrivet). 1,2 miljarder på ett år är fortfarande en ansenlig summa pengar. Och att reklam är så farligt, det är klart att det kan gå till överdrift, men det är mycket jag hellre ser är reklamfinansierat, istället för att jag ska behöva betala för det.

Permalänk

Ingen vill ha reklam, ingen vill betala för servrarna och uppkopplingen.
Härligt. Nån dag måste folk vakna upp och inse att inget är gratis.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med mortifier666, skulle ni hellre betala pengar direkt för att få tillgång till youtube?

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk

Problemet med för mycket reklam är att risken finns att användarna flyr till andra sidor.

Permalänk
Medlem

Reklam är bra! Det gör så att kära användare som ni (som inte vill ha reklam) får tjänsten gratis.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd

reklam håller oss uppdaterade ju, och ger oss motivation å köpa deras produkter.

Mer reklam tack!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

är det ens reklam på youtube? är inne på sidan dagligen och märker inte av någon :S

www.youtube.com

kan någon visa var reklamen finns? (den är väldigt bra maskerad - eller så har min hjärna vant sig vid alla länkar och blinkande bröst)

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelvis
är det ens reklam på youtube? är inne på sidan dagligen och märker inte av någon :S

www.youtube.com

kan någon visa var reklamen finns? (den är väldigt bra maskerad - eller så har min hjärna vant sig vid alla länkar och blinkande bröst)

http://www.youtube.com/watch?v=bWO09ayQ0Gg
Första bästa video jag gick in på från startsidan hade reklam till höger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
http://www.youtube.com/watch?v=bWO09ayQ0Gg
Första bästa video jag gick in på från startsidan hade reklam till höger.

ha! brukar aldrig kolla där uppe när jag youtubar. alltid trott att det var banners för den som lagt upp filmen.

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kringlan
tveksamt om det är rätt att säga att "Google bubblan" spricker (inte bara för att det är särskrivet). 1,2 miljarder på ett år är fortfarande en ansenlig summa pengar. Och att reklam är så farligt, det är klart att det kan gå till överdrift, men det är mycket jag hellre ser är reklamfinansierat, istället för att jag ska behöva betala för det.

Du ska ju räkna med alla kostnader för siten också.
För 1.2 miljarder var väll inkomster, inte vinst?

Men nej, detta är inte Googlebubblan som spricker.
Även om Google börjar se mindre och mindre inkomster även på andra håll.

Ett problem med Youtube är ju att Google inte VILL kontrollera materialet för mycket, om dom gör det så kommer dom behöva ta bort massor med videos som inte tas bort idag och då kommer besökare fly till andra sidor.

Mark Cuban skrev en ok post om saken:
http://www.blogmaverick.com/2008/07/09/how-youtube-can-fix-th...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Sakta men säkert börjar Google bubblan spricka?

Nah, inte spricka. Men den växer ju inte alls lika starkt som den tidigare gjort.

Ett flertal personer som lämnade Microsoft för Google har dragit tillbaka till Microsoft för att de helt enkelt tyckte företaget var roligare att jobba vid och hade bättre atmosfär och man fick mer gjort osv. Läste en intressant artikel om det för bara några veckor sedan, men kommer inte ihåg URLen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
fyfan vad jobbigt med reklam, det är äverallt, tillochmed på swec. Tacka vet jag Operas blockeringsfunktion. Jävla reklam altså.

Man kan vara glad att det finns lite saker som stoppar reklamskiten iallafall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Problemet med för mycket reklam är att risken finns att användarna flyr till andra sidor.

Precis... samma gäller för tv... ser inga filmer på tv:n eftersom det är reklamavbrott stup i ett... förbannat irriterande.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Vad exakt är tanken bakom följande:
"Istället sägs de arbeta med en metod där diskret reklam visas under filmklippets gång."
?
Om man ska tolka det rakt så innebär ju det att det kan dyka upp en liten Dell, iPod eller nån annan logga mitt under spelningens gång.
Kan väl åndå inte stämma...

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Reklam är meningslöst, Jag kan inte fatta att nån betalar pengar för att de ska få visa sin jävla reklam som alla hatar. Jag förstår inte hur det kan vara nån mening med det när ALLA jag känner hatar reklam och av princip köper en annan produkt än den som de sett i reklamen.
Måste finnas en massa andra suckers som väger upp?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Reklam är meningslöst, Jag kan inte fatta att nån betalar pengar för att de ska få visa sin jävla reklam som alla hatar. Jag förstår inte hur det kan vara nån mening med det när ALLA jag känner hatar reklam och av princip köper en annan produkt än den som de sett i reklamen.
Måste finnas en massa andra suckers som väger upp?

Meningslöt skulle jag inte påstå att det är, reklamen fyller ju en funktion

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Reklam är meningslöst, Jag kan inte fatta att nån betalar pengar för att de ska få visa sin jävla reklam som alla hatar. Jag förstår inte hur det kan vara nån mening med det när ALLA jag känner hatar reklam och av princip köper en annan produkt än den som de sett i reklamen.
Måste finnas en massa andra suckers som väger upp?

Jag kan lova dig att du också har blivit påverkad av reklam, alltså att du har köpt en produkt p.g.a. en reklam. Inte så att du köper just den produkten dom gör reklam för, men du har blivit indirekt påverkad.

Och företag betalar för att visa sin reklam eftersom dom tjänar på det i slutändan. Ganska enkelt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

jag går väll mot strömmen som vanligt men jo jag skulle hellre betala en liten summa för att va på en sajt som är 100% reklamfri. Undrar om hur mycket varje person som använder youtube skulle behöva betala för att täcka reklamintäckterna.

Som någon sa så fanns det reklamstoppare i någon webbrowser, om det va OPERA??

Såg i ett teknikmagasin, kommer inte ihåg namnet. Att det fanns en dekoder för både marknät / sat /kabel som kunde filtrera bort reklamavbrott både i live sändning och under inspelning. Den va va tydligen inte populär hos TV bolagen. Undra varför.....

Själv ser jag hellre ett tv program på webben några dagar senare än att se den på Tvn där dom bryter för mycket för min smak.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Att ta bort reklamen och kräva att användarna betalar för att använda YouTube är nog en kass idé. Även om jag skulle kunna tänka mig det så skulle utbudet försvinna, och det är ju det som är YouTubes starka sida. Att däremot få välja mellan att se reklam eller att betala en mindre summa och slippa reklamen skulle nog vara uppskattat.

Att visa reklam under tiden som filmklipp visas skulle jag kunna leva med. Google har ju alltid varit diskreta med reklamen, och jag kan tänka mig att dom menar en mindre textremsa som rullar förbi under filmen eller liknande. Jag har då aldrig blivit störd av deras "sponsrade länkar" i sökmotorn i alla fall.

Permalänk
Medlem

äsch de går väl ändå med vinst på det...

samtidigt så vore det kul med konkurrenter med färre copyrightnazis

sedan är det ju skillnad på reklam och reklam... om man jämför ex mc donalds med poker/bedrägeri/porrsiter och annan skit..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011

Såg i ett teknikmagasin, kommer inte ihåg namnet. Att det fanns en dekoder för både marknät / sat /kabel som kunde filtrera bort reklamavbrott både i live sändning och under inspelning. Den va va tydligen inte populär hos TV bolagen. Undra varför.....

Det måste ju varit deras bluffprodukt Inte är det möjligt att filtrera bort reklam live

Edit: Googlade lite, och det verkar som att de hade en pryl som spelade in från radio och sparade ner endast låtarna. Kanske är den hört om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Reklam är meningslöst, Jag kan inte fatta att nån betalar pengar för att de ska få visa sin jävla reklam som alla hatar. Jag förstår inte hur det kan vara nån mening med det när ALLA jag känner hatar reklam och av princip köper en annan produkt än den som de sett i reklamen.
Måste finnas en massa andra suckers som väger upp?

Känner du igen namnen Nokia, Ericsson, Samsung, Sony, Mc donalds, ICA, Coop? Varför gör du det?

Om jag tillverkade en produkt som var precis lika bra som tillexempel bästa Ericsson telefonen men inte gjorde någon reklam om den, hur skulle någon då veta om att den fanns och kunna köpa den även om den var bra?

Reklam gör så fler får tillgång till "gratis" tjänster. Men naturligtvis så måste det göras på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Lär nog inte ta allt för lång tid innan vi får se reklam i alla klipp, före klippet börjar dvs.
AftonbladetTV är ett exempel på hur jag menar.

Permalänk

Ja även om man inte tjänar något på det har man ju iaf nått att skryta om

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

diskret reklam är framtiden, titta bara på kanal 5 webbtv så förstår ni

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViXoN
fyfan vad jobbigt med reklam, det är äverallt, tillochmed på swec. Tacka vet jag Operas blockeringsfunktion. Jävla reklam altså.

Och hur tycker du SweClockers AB ska tjäna sina pengar då? Medlemsavgifter istället kanske?

Ingenting är gratis...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC