Permalänk
Medlem

Frukost någon ?

Ok... Tänkte på detta längre och kom fram att jag är halv hungrig hela tiden bara för att jag skippar frukost hela tiden...

Men det svåra nu är... VAD ska man äta till frukost som är ENKELT och SNABBT att laga. Kellogs funkar fint.. tills man orkar inte äta mer, hatar smaken av flingor.

Vad äter ni ?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Hedersmedlem

Havregrynsgröt med skivad banan på. Riktigt gott faktiskt.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

Kaffe å macka

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Starkt svart kaffe och cigg.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Starkt svart kaffe och cigg.

Fransk frukost alltså?

Havregrynsgröt är som sagt svårslaget, för övrigt.

Permalänk
Medlem

Lingongrova med prästost, gött

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd

Jag har vänt lite på mitt liv. Är alltid sugen på något varmt när jag vaknar och brukar avsluta dagen med frukost. Men toasts fungerar ju jämt

Permalänk

Jag brukar göra dubbelmackor med kaviar emellan när jag är lat. Det går snabbast att göra och äta

Men ja, havregrynsgröt med mjölk har jag också kört med den senaste tiden. Mättande, nyttigt och gott. Går mycket snabbare att laga än man tror.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Havregrynsgröt med mjölk och sylt. Ett glas juice och en macka eller två. *raaaap* (precis färdig med ovanstående)

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Macka med skagen/smögenröra på.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir alltid med dubbelmacka med smör och ost som jag tar på vägen till jobbet Hinner aldrig göra en riktig frukost. Något som jag tycker är gott är havregrynsgröt med blåbärssoppa! Faktiskt skitgott.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Ett mörkt bröd, gärna med solrosfrön. En fet fuktig långlagrad prästost och DN och kaffe på balkongen.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Stekta ägg med hamburgardressing samt ett glas lantmjölk

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Avstängd

2 dl vatten. 2 dl Havregryn. Koka i någon minut. Släng klumpen i en djup talrik och häll i 1 dl mjölk. ÄT!

Brukar även äta en halv burk keso till och några skivor kalkon för proteinets skull.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Havregrynsgröt och grovt bröd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Havregrynsgröt med skivad banan på. Riktigt gott faktiskt.

Måste jag prova

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Rostat bröd med ost och marmelad med ett gigantiskt glas mjölk kör jag, fungerat bra i ett par år iallafall..

Permalänk
Medlem

Brukar bli mackor och grapefrukt, men havregrynsgröt är gott också.

Permalänk
Hedersmedlem

Fil med havrefras + två mackor med valfritt pålägg!

Permalänk
Medlem

Vad jag än lämnat på skrivbordet sedan föregående kväll.. Som idag, Jaffa, mumma ;>
Har jag inget så sitter jag till jag är så jävla hungrig så antingen klämmer jag en kebab eller drar ihop ett gäng mackor..
Är inte mkt för frukost heller iofs..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
2 dl vatten. 2 dl Havregryn. Koka i någon minut. Släng klumpen i en djup talrik och häll i 1 dl mjölk. ÄT!

Brukar även äta en halv burk keso till och några skivor kalkon för proteinets skull.

Jag som alltid kör 4dl vatten och 2dl havregryn (till 2 portioner iofs) .. men någon av oss har fel. Vem?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

4 dl havegrynsgröt, 3 smörgåsar med ost, skinka och gurka på, 3 ägg, 2 bananer, 1 liter vatten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jag som alltid kör 4dl vatten och 2dl havregryn (till 2 portioner iofs) .. men någon av oss har fel. Vem?

Jag kör som du, 2dl vatten 1dl havregryn, till en portion alltså!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på folk som inte äter frukost. När jag jobbar stiger jag upp kl 06.00 och är oftast vrålhungrig. Har jag tid äter jag gröt, någon smörgås, en frukt och ett eller två glas mjölk... ändå är jag hungrig igen på första kaffepausen (kl 09.00).

Kan bero på att jag har ett fysiskt jobb också...

Edit: 2dl vatten, 1dl havregryn ska det såklart vara. Dubbelt mera vatten är regeln... sen lite salt och 3 minuter på full effekt i micron.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analex
4 dl havegrynsgröt, 3 smörgåsar med ost, skinka och gurka på, 3 ägg, 2 bananer, 1 liter vatten.

lols ? tränar du på moronen eler varför käkar du så mycket :s?

aja, blir omelett oftast/äggröra med vad som finns hemma bacon/lök alltid ost.. jalapeños idag

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jag som alltid kör 4dl vatten och 2dl havregryn (till 2 portioner iofs) .. men någon av oss har fel. Vem?

Jo men då är det ju fjollgröt. Det ska vara som en stor jävla klump när man slänger i det i tallriken. Då mättar det kan jag lova!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jo men då är det ju fjollgröt. Det ska vara som en stor jävla klump när man slänger i det i tallriken. Då mättar det kan jag lova!

Haha, orkar såga isär gröten med sticksåg, lättare att kunna sleva i sig

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Haha, orkar såga isär gröten med sticksåg, lättare att kunna sleva i sig

Det är manlig gröt. Kan man inte sleva i sig den gröten får man träna mer.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Fransk frukost alltså?

Jajjamen!
Finns inget som gör en mer redo för en 14 timmars lång arbetsdag som det

Permalänk

Jag kör yoghurt med flingor och russin. Har käkat det hela livet i princip Oftast skivar jag i lite banan också.