Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorbutiken, avbeställa order ?

Permalänk

Datorbutiken, avbeställa order ?

Tjena.
Hur långtid tar det att få tillbaka pengarna om man avbestället en order från Datorbutiken ? Beställde precis en ny dator men såg att dom inte hade en enda del inne på lagret.
Någon som har någon erfarenhet av detta ?

Permalänk
Medlem

Tar två bankdagar ungefär.

Permalänk
Medlem

Tips, fråga datorbutiken och/eller din bank?

Permalänk

Jo jag vet att man kan fråga dom. Men när jag gjorde tråden så var det sent på kvällen och det var just då jag skulle avbeställa och beställa på en annan sida.
Tar 5+ bankdagar att få tillbaka pengarna enligt DB. Så fick låna lite ifrån sparkontot istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Jo jag vet att man kan fråga dom. Men när jag gjorde tråden så var det sent på kvällen och det var just då jag skulle avbeställa och beställa på en annan sida.
Tar 5+ bankdagar att få tillbaka pengarna enligt DB. Så fick låna lite ifrån sparkontot istället.

Jag fick också höra 2 bankdagar. Hur många dagar tog det, då jag antar, och hoppas, att du fått tillbaka dina pengar?

Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Jag är väldigt intresserad då jag avbeställde en order igår vid 5 tiden och blev tillsagd att det skulle ta 2 bankdagar och beställde därför sakerna hos Komplett istället med leverans preliminärt den 5/8 så borde vara framme vid hämtstationen 6-7/8 och sen ligger den där i 5 (arbets?)dagar innan den skickas tillbaka till lagret, så jag behöver ju pengarna tills dess.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har, 14 dagar efter kompletterad order, inte fått tillbaka pengarna för ett grafikkort som jag plockade bort ifrån ordern. Har mailat db två gånger under denna period och inte fått något svar.

Är detta normalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hybbeman
Hej,

Jag har, 14 dagar efter kompletterad order, inte fått tillbaka pengarna för ett grafikkort som jag plockade bort ifrån ordern. Har mailat db två gånger under denna period och inte fått något svar.

Är detta normalt?

Db håller förmodligen på pengarna så länge de kan med tanke på att
pengar inte är deras starka sida.
Men det är dåligt att de inte svarar på mail.
Jag har alltid fått ringa dem för att få tillbaka pengar
snabbt, prova det.

Enligt lagen har de 30 dagar på sig att betala tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Db håller förmodligen på pengarna så länge de kan med tanke på att
pengar inte är deras starka sida.
Men det är dåligt att de inte svarar på mail.
Jag har alltid fått ringa dem för att få tillbaka pengar
snabbt, prova det.

Enligt lagen har de 30 dagar på sig att betala tillbaka.

Tack för svaret.

Problemet är att när jag försökt ringa tidigare så har jag ställts i kö som enda person i upp till 40 min innan jag gett upp. Man tycker ju som sagt att de borde kunna svara på mail, men jag ska försöka ringa igen. Annars är det väl bara att vänta i upp till två veckor till.

Permalänk
Medlem

Upp till 30 dagar har dom enligt lagen.

Permalänk

Har också avbeställt varor och ligger ute med en stor summa pengar hos datorbutiken. Två bankdagar sas det för en vecka sedan och fortfarande inga pengar har inkommit.

Datorbutiken betraktar jag personligen inte längre som en seriös butik. Börjar bli orolig och särskilt som jag (naiv som jag är) trodde på dem, åtminstone vad gäller att återbetala. Har inte den budget att jag kan ligga ute med så mycket pengar hur länge som helst.

Vad kan man göra efter att de 30 dagarna förflutit? Är det polisanmälning som gäller då eller?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått svar. De sa att bonuspoängen - vilka jag också saknade - från ordern skulle komma in på ett par dagar och att pengarna skulle vara på kontot inom en vecka vilket får en att undra huruvida det blivit något fel. Typiskt att detta ska hända när man börjar närma sig slutet av lönemånaden och man är helt pank.

Frågan är nu: Ska man avvakta och se om pengarna kommer in eller ska man försöka kontakta dem igen vilket nästan tog tre veckor senast?

Det ser inte precis ut som att man kommer få tillbaka pengarna innan en månad har gått iaf...

Permalänk

Hybbeman m.fl - Vi återbetalar eventuellt överskjutande belopp på en order först när den levererats eller avbeställts, inte medan den fortfarande är en öppen order. Anledningen till detta är administrativa skäl - det kan komma fler ändringar på en order fram tills den levereras. Vi har ju som bekant den enda webbshoppen där kunden på egen hand både kan komplettera och ändra antal på öppna ordrar, och vid kortbetalning håller webbshoppen reda på hur mycket man redan har betalat så att om man avbeställer något för exvis 10:- och lägger till något annat för 20:- så debiteras bara mellanskillnaden - 10:-.

Att vi skulle dra på återbetalningar av ekonomiska skäl är nonsens, att rasera förtroendet man har hos kunder som handlar hos oss på detta vis vore förödande för verksamheten. Anser ni att återbetalning dröjer - kontakta mig med referens till levererad order så skall jag kolla upp varför.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neilz
Jag fick också höra 2 bankdagar. Hur många dagar tog det, då jag antar, och hoppas, att du fått tillbaka dina pengar?

Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Jag är väldigt intresserad då jag avbeställde en order igår vid 5 tiden och blev tillsagd att det skulle ta 2 bankdagar och beställde därför sakerna hos Komplett istället med leverans preliminärt den 5/8 så borde vara framme vid hämtstationen 6-7/8 och sen ligger den där i 5 (arbets?)dagar innan den skickas tillbaka till lagret, så jag behöver ju pengarna tills dess.

Det tog 6 eller 7 bankdagar har jag för mig.