Permalänk
Robot

Ny Kabeldragning

När jag byggde ihop min dator så var jag Ultra-noob men nu vet jag att man borde dra om sladdarna. Dels för att det är snyggare och dels för att man får ett bättre flöde i lådan. Jag blev ganska nöjd faktiskt.

Besök albumet: Ny Kabeldragning av Bjarva

Permalänk
Medlem

Fortfarande väldigt slarvligt, dock en förbättring. Men mycket kan fortfarande göras.

Permalänk

Jag är ledsen men jag ser ingen skilnad.

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Samma chassi som mig!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

blev bättre men undrar bara sitter dina minnen verkligen i dualchannel? tänkte på att ett sitter i en gul och den andra i en svart men det kanske är en annan färgkod på ditt mobo.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CEB
Samma chassi som mig!

Samma? Delar ni chassi? Särskrivning!! hähä

Visa signatur

Även i kaos kan man finna ordning

Permalänk
Inaktiv

du borde byta ut CPU-kylaren mot något bättre, kolla in Arctic Cooling, de har bra och billiga grejjer

Permalänk

jag ser inte så mkt skillnad. 3dkorts kabeln borde väl endå gå och göra om lite finare ?

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600@ 4ghz (Es),Gigabyte GA-X48-DQ6 iX48 , Powercolor HD4870x2 ,4gb 1066mhz, osv

Permalänk

Kollade på en annan kabeldragning med. Här har du lite att lära från, och den som gjorde detta hade inte ens kabeldragning i fokus

http://www.sweclockers.com/album/?id=2739

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Sry, men jag kan ej se någon speciell skillnad =/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinbergX
Samma? Delar ni chassi? Särskrivning!! hähä

Nej inte särskrivning... Fel ord bara. Särskrivning är när man delar på sammansatta ord.

Helt rätt ska vara "Likadan som jag", dvs inte "mig".

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med om att jag skulle kunna få det betydligt bättre om jag lade ner mer tid på det men ni som säger att ni inte kan se nån skillnad e ju helt ute och cyklar. Ser ni inte kabelhärvan som har försvunnit helt längst neri lådan? Eller den som har reucerats med häslängder höger om grafikkortet? Har ni inte heller lagt märke till att alla strömkablar som var dragna från PSU:n och rätt ner framför moderkortet nu är dragna bakom och ner?

Granska först, kommentera sen!

pazu: Jag ska snart byta dator så de e inget jag lägger ner pengar på i denna.
I nästa dator blir det en Zalman 9500A i koppar. Den ska nog kyla bra.
Ska troligen klocka den datorn så jag behöver en riktig kylare.

Visa signatur

Ny dator: XFX 9800GX2 1GB, Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, OCZ DDR2 4GB 800 MHZ, CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER, WESTERN DIGITAL RAPTOR 150GB, WESTERN DIGITAL CAVIAR
500GBx2, GIGABYTE GA-EP35-DS4 S-775 ATX, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, NZXT MIDITOWER TEMPEST BLACK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarva
I nästa dator blir det en Zalman 9500A i koppar. Den ska nog kyla bra.
Ska troligen klocka den datorn så jag behöver en riktig kylare.

Nej dom kyler inte bra nog för priset. Bättre att ta en thermalright kylare.
Visst det är en liten skillnad mellan bilderna men det är extremt lite.

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp ditt goda råd. Tack.

Däremot så har du fel i att det är extremt liten skillnad. Det är kanske inte jätte jättestor skillnad men de e ändå en klart märkbar skillnad. Speciellellt det runt grafikkortet. Om de nu e så slarvigt så kan ju du berätta för mig vad jag kan göra för att få de bättre.

Visa signatur

Ny dator: XFX 9800GX2 1GB, Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, OCZ DDR2 4GB 800 MHZ, CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER, WESTERN DIGITAL RAPTOR 150GB, WESTERN DIGITAL CAVIAR
500GBx2, GIGABYTE GA-EP35-DS4 S-775 ATX, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, NZXT MIDITOWER TEMPEST BLACK