E-post program som klarar Hotmail och Gmail

Permalänk
Medlem

E-post program som klarar Hotmail och Gmail

Någon som vet vart man kan hitta ett "BRA" e-post program som klarar Gmail och Hotmail.

Just nu använder jag Outlook 2007 som är alldeles för segt för min del, vill ha ett enkelt program som gärna får vara gratis men inget krav..

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Hedersmedlem

Mozilla thunderbird kanske? Du behöver dock hotmails betaltjänst för att kunna använda externa program.

Permalänk
Medlem

Om du använder Vista så kan du använda Windows Mail. Fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Förutom Outlook 2007 då... Då behöver man inte betaltjänsten..

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Windows Mail fungerar ju inte med Hotmail.
Webmail.mozdev fungerar ju inte med FF3

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Webmail funkar utmärkt i senaste Thunderbird (2.0.0.16)

Jag kör både Hotmail och Gmail genom Thunderbird utan problem.

http://webmail.mozdev.org/

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Men när jag försöker installera via länken så säger installationsprogrammet ifrån pga av att den inte är kompatibel med FireFox 3.0.0

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Men när jag försöker installera via länken så säger installationsprogrammet ifrån pga av att den inte är kompatibel med FireFox 3.0.0

Det är för att det är ett plugin till thunderbird, inte firefox.

Läs gärna "how to install" längst ned på sidan.

Permalänk
Medlem

Addonet är till för Thunderbird, inte Firefox.

Spara ner filen...lägg till i Thunderbird.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Sen då?

www.hotmail.com is an unsupported server...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

följ installationsguiden på websidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De går inte jag har följt den guiden precis.

Permalänk
Medlem

står en guid min blogg hur man får hotmail i thunderbird.
http://ptoivanen.blogspot.com/

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på webbgränsniten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
vad är det för fel på webbgränsniten?

Tex jag kör thunderbird på usbminne, och konfiguerat för att läsa hotmail kontot via thunderbird.
bara plugga in, starta programet så är det fixat

har det mesta på usb-minnet, allt från Firefox , openoffice osv.
Smidigt och bra ifall allt inte finns på någon datorn man sitter vid.

Sen så slipper du logga in varje gång, bara låta programet scanna tex ca 10de min & ge en notis i hörnet när det inkommer.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag kör Live mail. Fungerar klockrent med hotmail och gmail.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Sen så slipper du logga in varje gång, bara låta programet scanna tex ca 10de min & ge en notis i hörnet när det inkommer.

Inget säger att man måste logga ut hela tiden, om man ständigt har gmail i en flik ser man när man får post...

Permalänk
Citat:

Någon som vet vart man kan hitta ett "BRA" e-post program som klarar Gmail och Hotmail.

Just nu använder jag Outlook 2007 som är alldeles för segt för min del, vill ha ett enkelt program som gärna får vara gratis men inget krav..

Mozilla Thunderbird?
Windows Live Mail kanske?

Citat:

Förutom Outlook 2007 då... Då behöver man inte betaltjänsten..

Innan Hotmail bytte namn till Live Mail (eller Live Hotmail) så fanns det något som hette bara Hotmail som då var gratis webmail och så fanns det Hotmail Plus som var en betaltjänst (minns inte vad det kostade, kanske 150 kr per år). Allt sedan Microsoft tog över Hotmail så har det haft stöd för t.ex. POP synkronisering i olika e-postklienter. Men år 2005 tror jag tog man bort synk funktionen från de konton som var gratis Hotmail konton. Microsoft motiverade det med att man ville minska antalet spam mail som cirkulerar runt på Internet, och oftast kommer från någon fiktiv Hotmail adress. Det skulle alltså bli svårare att skapa e-postkonton som man använde till att sprida spam mail med. Men de som hade Hotmail Plus fick behålla synk funktionen. Så att de som tidigare hade haft gratis Hotmail konto (inklusive jag) fick byta till Hotmail Plus för att få den här synk funktionen.

Det gjorde jag, jag betalade årsavgiften och jag kunde återigen börja synkronisera mitt uppgraderade Hotmail konto med Outlook 2002. Det funkade lite halvdant, jag var dels trött på att Outlook inte funkade ibalnd som det skulle och plus att anslutningen till Hotmail Plus kontot slutade att fungera en gång pga. något tekniskt fel på deras server tror jag (det funkade dock via vanlig webbläsare) och det dröjde minst 3 månader innan det fixades. Främsta anledningen till att jag uppgraderade till Hotmail Plus var för att kunna synka och så funkade inte det. Jag tycket det var skit då, och jag hade fortfarande några dagar kvar på mitt betalkonto men jag tog bort det från Outlook ändå. När jag fick nys om Google Mail genom en vän och fick invite till den så skapade jag ett konto där istället. Google mail konton har funkat i Outlook för mig allt sedan dess.

I samband med att Hotmail och MSN tjänster omorganiserades förra året till att bilda de här nya Live tjänsterna så har Microsoft ändrat på den här regeln tror jag, så att även gratis Live Mail (Hotmail) konton nu kan synkroniseras med e-post program. Men istället har man å andra sidan i samband med att Windows Vista lanserades skrotat Outlook Express som följde med varje tidigare Windows och skapat ett nytt e-post program som man nu kallar Windows Mail. Det nya Windows Mail har total avsaknad av stöd för HTTP (web) mail konton, (något som Outlook Express hade alltså). Så Microsoft, de är jävliga, de lägger till något bra någonstans men tar bort något annat bra någon annanstans.

Istället har man utvecklat ett annat e-post program som heter "Windows Live Mail". Med denna kan man däremot synkronisera både Live Mail (gratis Hotmail) konton och även andra POP och IMAP konton så att man även kan ansluta Gmail (Google mail) konton till den, men också konton från sin Internetleverantör. Så att med Windows Live Mail kan man ha allt samlat under ett tak, och den är ett möjligt alternativ till Outlook 2007.

Så vi har två olika e-post program som nämns här, det är dels Windows Mail, och så är det Windows Live Mail. Även om de liknar varandra, även till namnet, så är det inte samma program. Windows Mail följer med Windows Vista, medan Windows Live Mail kan man ladda ner gratis (även om man inte har Windows Vista). Jag vet, det är rätt förvirrande att de heter nästan samma.

Du kan ladda ner Windows Live Mail här: http://get.live.com/wlmail/overview

Om man behöver betaltjänsten till att ansluta ett Live Mail konto till Outlook 2007 är jag osäker på, jag har nog inte testat det än (har också Outlook 2007). Du menar kanske att det är Outlook 2007 som gör skillnaden? Jag tror nog mer att det är kontot som gör skillnaden. Och om det stämmer att de nya Live Mail konton är POP aktiverade t.ex. så borde det inte bli något problem att ställa in ett sånt i Outlook, oavsett vilken version av Outlook man har.

Annars har det kommit något som heter Outlook Connector som kan vara värt att kolla upp, om man insisterar på att använda bara Outlook till sina konton, inklusive gratis Live Mail konton.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office_Outlook_Connect...

Citat:

Microsoft Office Outlook Connector is a free add-in for Microsoft Outlook that allows users to access Windows Live Hotmail or Office Live Mail accounts through Microsoft Outlook.

With this add-in, one can access e-mail messages and contacts in any Hotmail account for free. However, access to tasks and notes and online synchronization with Windows Live Calendar is only available to subscribers of paid premium accounts.

Jag skulle starkt rekommendera dig att överge ditt Hotmail konto till förmån för Google mail.

Se en jämförelse mellan olika leverantörer av webbmail här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_webmail_providers

För mig är Thunderbird än så länge för minimalistiskt för att jag ska nergradera till den från Outlook 2007 och inställningarna verkar lite dåligt ordnade och är inte lika många och lika tydliga som i Outlook. När Thunderbird kommer upp i samma nivå som Firefox så kommer jag kanske att byta till den.

Jag hoppas att du hittar det du söker.

Lycka till!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Addonet är till för Thunderbird, inte Firefox.

Spara ner filen...lägg till i Thunderbird.

Addonet?... du menar den här Webmail? Jag använder inte Thunderbird (ännu) så jag vet inte riktigt vad det är ni pratar om. Pratar ni om Webmail som finns på www.webmail.com? Är det ett tillägg till Thunderbird? Vadå, funkar inte Hotmail konton och Gmail konton i Thunderbird om man inte har den?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Jag har Hotmail live konto, som jag har kopplat in i thunderbird utan att betala den extra summa som ms tar för att använda deras pop tjänst för att utomstånde program kräver.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

du kan väl fortfarnade göra ett http web konto i outlook? som jag gör i 2003'an mot hotmail

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

inte en blekaste, använder inte outlook.

Som sagt så kör ja thunderbird via usb-minne för att alltid vara ready-to-go
Riktigt smidigt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

står en guid min blogg hur man får hotmail i thunderbird.
http://ptoivanen.blogspot.com/

De funkar ändå inte..

Permalänk
Medlem

konstigt, för det fungerar klockrent för mig.
Annars hade jag inte lagt ut någon =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

konstigt, för det fungerar klockrent för mig.
Annars hade jag inte lagt ut någon =P

vi måste nog ha olika versioner eller nåt

Permalänk
Medlem

kör senaste thunderbird & senaste addonen.

Gjorde en koll efter uppdateringar innan jag började med inställningar.

Visa signatur

| Steam - Toivo |