Permalänk

Hur bör jag konfigurera.

Har en Q9300, samt 2st 8800GT OC i SLi. Vista 64bit. 24/7 uptime.

Hur bör jag konfigurera denna maskin för optimal PPD?

Har kollat igenom lite guider men inte fått riktig rätsida på det hela ännu. Måste jag flytta skärmen mellan de olika grafikkorten vid uppstart?.

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk
Medlem

Re: Hur bör jag konfigurera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännarn
Har en Q9300, samt 2st 8800GT OC i SLi. Vista 64bit. 24/7 uptime.

Hur bör jag konfigurera denna maskin för optimal PPD?

Två GPU-klienter på processorkärna 2 och 3 samt en SMP-klient på kärna 0 och 1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännarn
Har kollat igenom lite guider men inte fått riktig rätsida på det hela ännu. Måste jag flytta skärmen mellan de olika grafikkorten vid uppstart?.

Ja, antingen det eller så fixar du en dummy-plugg.

Permalänk
Medlem

Re: Hur bör jag konfigurera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännarn
Har en Q9300, samt 2st 8800GT OC i SLi. Vista 64bit. 24/7 uptime.

Hur bör jag konfigurera denna maskin för optimal PPD?

Har kollat igenom lite guider men inte fått riktig rätsida på det hela ännu. Måste jag flytta skärmen mellan de olika grafikkorten vid uppstart?.

Då du kör Vista kommer GPUfoldingen inte att kräva så mycket prestanda av CPUn. Du kan därför köra SMPfolding på mer än bara två kärnor och på så vis öka PPD ytterligare. Jag brukar ha två skärmar inkopplade vid start av Vista och sedan plocka ur den ena när systemet startat. Det finns som sagt möjlighet att göra en dummy-plugg också om man inte har fler än en skärm.
Du behöver nog också avaktivera SLI om du ska köra folding på båda grafikkorten. Överklockning av 8800GT borde gå till åtminstone 1750 MHz shaderfrekvens. Ännu högre om temperaturerna är OK, eller om du kör vattenkylning.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]