Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Hippielaptop ska sätta ytterliggare press på Asus

Permalänk
Melding Plague

Hippielaptop ska sätta ytterliggare press på Asus

Det har dykt upp fotografier på en ny billig bärbar från välkända HP. Med motivlackade blommor ska HP locka kunder från Asus och Eee PC.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Sämsta rubriken någonsin.. "hippie"

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Hell yeah! Design ftw, men ja vill ha en mattsvart med blodstänk på

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Kul att de använder VIA i datorn!

Permalänk

Rätt cool

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Formgivning ser bra ut förutom för den röda färgen och motivet på skalet
Så när kommer den i svart och med en VIA Nano?

Permalänk

Motivet var ganska snyggt men att ha det mot en röd bakgrund gör att det ser väldigt skrikande ut!! Dessutom så är ju insidan också röd. Det skulle varit mycket snyggare med en svart färg istället!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr

Håller med.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

när kommer nano? :/

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Instämmer. Men det var väl inte oväntat att något med lite blommor kan bli "hippie". Detta var för övrigt nog den fulasta dator jag sett någonsin, tur att det finns fler att välja bland!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Seriöst, kommentera datorn istället för rubriken. Tyckte rubriken var lite rolig äen om jag är ensam om att tycka det.

OnT: Kul att HP sätter press på marknaden och lanserar ytterligare datorer i mininote segmentet. Förstår inte riktigt varför man valt just den processorn men det finns säkert en baktanke.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blir brandfarliga batterier något man kan skryta med då det passar avdankade hippies som handsken...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
men det finns säkert en baktanke.

jag skulle tro att det först och främst handlar om tillgänglighet, Atom processorer lär det ju vara brist på.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Hell yeah! Design ftw, men ja vill ha en mattsvart med blodstänk på

Är ju lätt fixat. Det är bara att ta i datorn när man har skurit sig.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Jag antar att de valde VIA framför Atom pga komponentbrist av den senare. Det kommer säkert en revision när Atom-bristen minskat. Själv skulle jag inte köpa ens en netbook med VIAs processorer i, den skulle jag på sin höjd använda i en NAS-server eller liknande.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av white_rabbit_
Seriöst, kommentera datorn istället för rubriken. Tyckte rubriken var lite rolig äen om jag är ensam om att tycka det.

OnT: Kul att HP sätter press på marknaden och lanserar ytterligare datorer i mininote segmentet. Förstår inte riktigt varför man valt just den processorn men det finns säkert en baktanke.

Datorns målgrupp är snarare det kvinnliga könet än hippie's.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känner vissa tjejer som skulle slå till direkt bara de fick se den där.

Själv säger jag, HP, Ordna den i svart med VIA Nano så slår jag till!

Permalänk
Citat:

Datorns målgrupp är snarare det kvinnliga könet än hippie's.

Jepp, tjejen gick i spinn när hon såg den. De tekniska specifikationerna bryr hon sig inte om (det blir mitt jobb att försöka förklara den biten).

Inte speciellt oväntat med en design som är tänkt att tilltala kvinnor. Med ett lågt pris, så kommer den nog bli populär bland tjejerna på skolorna runt om i landet. Nu behöver de bara lansera en svart variant med rosa dödskallar på för att locka EMO-tjejerna också ;).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha en mattsvart bärbar, fan vad snyggt. Sen kanske några ljusblåa lines ingjutna.
Det här ser ut som en flickmodell.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jepp, tjejen gick i spinn när hon såg den. De tekniska specifikationerna bryr hon sig inte om (det blir mitt jobb att försöka förklara den biten).

Inte speciellt oväntat med en design som är tänkt att tilltala kvinnor. Med ett lågt pris, så kommer den nog bli populär bland tjejerna på skolorna runt om i landet. Nu behöver de bara lansera en svart variant med rosa dödskallar på för att locka EMO-tjejerna också ;).

Emo-tjejer är en väldigt liten målgrupp som syns väldigt mycket, ge dem hjälp ist.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Jag antar att de valde VIA framför Atom pga komponentbrist av den senare. Det kommer säkert en revision när Atom-bristen minskat. Själv skulle jag inte köpa ens en netbook med VIAs processorer i, den skulle jag på sin höjd använda i en NAS-server eller liknande.

Det står ingenstans att det är en VIA-processor i den, även om det kanske är troligt. Om det är en VIA så är det faktiskt möjligt att det är en nano och den har du väl inget emot?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem

satan i geten. jag gillar inte riktigt HP, men nu sjönk den nuvarande treenigheten med Eee, One & Wind ner ett steg var på vill-ha-skalan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Ge mig grönt så snackar vi Snyggt motiv!

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Skäggig legend

Dom som har en EEE och vill få den lite snyggare, varför inte kolla in denna sida: http://www.decalgirl.com och gå till Asus EEE PC skins. Man kan också fixa egna.

Jag föredrar EEE före allt annat mobilt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Varför blir de större och större? 10" = ultraportabel laptop, inte netbook. 11" är definitivt en "laptop".

Detta blir ännu en billig och klen laptop.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hjälpsam

Kan man kalla det annat än en Hippielaptop?
"Oh that PC is just groovy man!"
http://en.wikipedia.org/wiki/Hippie

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ge mig den i blått, med en atom och ett roligt pris så...

Permalänk

Det måste vara den fulaste bärbara jag någonsin sett..

Permalänk

med reservation för priset och ev hårdvaran kan ja tänka mig den visade modellen som den är... finns inte mycket mer provocerande än synen av en kille med en röd-blommig dator.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

http://www.mypix.com/fotoprodukter-datorer/4_1_2_22_143-sese_... kostar 229 så kan du sätta vilken bild du vill ^^

Visa signatur

tetris is so unrealistic