Tre 790GX-moderkort i test

Permalänk

"Jetway har valt att bara ha kylfläns på själva sydbryggan och inte på kondensatorerna runt processorn."

Det är väl ändå Mosfet:ar eller någon annan sorts kretsar som kyls på de andra korten och inte kondensatorerna?

För övrigt en väldigt bra recension tycker jag. Lite mycket offt. snack ang vilka märken som är bra/dåliga osv. Jag har inte haft ett MSI sen mitt Neo2 Platinum viket jag tyckte fungerade bra.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Varför tas det inte upp något om den 4-pins ingången mitt på Foxconns moderkort? Antar att det är till för om man ska köra en Crossfire konfiguration då jag sett det innan, dock av annan tillverkare, men det kan ju vara trevligt att veta (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Tack för testet, men eftersom det är högintressanta kort för HTPC hade det varit mycket trevligt att se test av ex blu ray-uppspelning och hur bra det funkar med bild+ljud via den inbyggda HDMI-kontakten.

+1