Permalänk
Medlem

Olika HTPC Program

Har sett många trådar som diskuterar de olika HTPC programmen därute. Har lekt runt lite med de flesta av dem och tänkte bara skriva ner lite av mina erfarenheter av MediaPortal och XBMC vilket verkar vara de som är populärast idag. Lägg gärna till era egna erfarenheter av dem, alla håller nog inte med mig.

XBMC
Om du ska spela upp filer som ligger på hdd eller genom nätverket är det här det bästa programmet. Det spelar upp de flesta formaten och kräver inga codecs. Det är lättkonfigurerat och har flera saker som gör det till ett bra val för dig som inte tänkt spela in eller titta på tv på din htpc. Personligen kan jag rekommendera xTV skinnet som är baserat på MAC's frontrow. Mediastream är ett annat skin som ser bra ut.
XBMC är i alpha stadiet fortfarande så en del buggar finns. Det är dock tillräckligt stabilt för att användas.

+
Lättkonfat (sköts i GUI)
Virtuellt filsystem där man kan lägga till flera mappar i en virtuell raid mapp.
Scrapers (hämta information/covers från internet för tv shows och filmer)
Uppspelning direkt från rar filer utan att behöva packa upp dem.
många olika plugins
Stöd för flera platformar: OSX, linux, Windows m.f
Mycket bra GUI och skin stöd.

-
Går ej spela upp BluRay och HDDVD.
Inget TV-Kort Stöd
Ingen hårdvaru acceleration vid video uppspelning.

Rekommendationer:
Om du ska använda XBMC så satsa pengarna på en snabb processor istället för ett bra grafik-kort. Inbyggda grafik kretsar räcker gott och väl. Grafik-kortet används ändå inte vid avkodningen av filmer. Om du ska köpa så satsa på ett NVIDIA kort och inte ATI. Det går att få ATI att fungera dock är NVIDIA korten bättre lämpade, speciellt i Linux.

Mediaportal
För några år sen trodde många att MediaPortal skulle revolutionera marknaden för htpc. Detta hände aldrig, någonstans slutade utvecklarna att lyssna på vilka funktioner deras användare faktiskt ville ha. För dig som vill se på TV och spela in är det här nog det bästa valet. Dock finns det en del buggar som kan göra det hela ganska irriterande.
För dig med datorvana går det ganska lätt att ställa in det. För dig som saknar det så kan du nog se fram emot ett par timmars svärande och skrikande. Det finns support för att spela upp filer från hddn men det är långt ifrån så bra som i XBMC.

+
Stöd för många TV-Kort
bra stöd för inspelning och TV tittande.
Använder externa codecs som du själv kan välja. Det betyder att du kan använda hårdvaruacceleration för BLURAY och HDDVD, med andra ord avlasta processorn.

-
Svårkonfigurerat. Merparten av arbetet tycks ha lagts på den tekniska delen.
Dålig GUI, slö och verkar ha stora problem med vissa ATI kort.
Dåligt underhåll av plugins. Många har bara övergetts och fungerar inte längre.
Man kan nästan inte ställa in någonting i GUI utan man måste stänga av mediaportal och köra setup programmet.

Slutsats:
Personligen anser jag att XBMC slår MediaPortal med hästlängder. Det är lättanvänt och fungerar till vad det är tänkt att göra. Det som är lite tråkigt är att det inte går att titta och spela in saker via TV-Kort. Men om man kan leva utan det så skulle jag råda dig att satsa på XBMC.

Permalänk
Medlem

Tack! Bra informativ tråd.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

Inget ont om aker eller så,
men skulle gärna ha några fler som gav sina inputs,
Jag vet att det är många som föredrar Mediaportal framför XBMC fast de bara ska se film.
Jag skulle välja det framför XBMC mycket för att man kan få Mediaportal att se så smutt ut

Visa signatur

Antec P180B | Cooltek 500W | C2D 6600@3200mhz | Scythe Infinity | 2gb DDR2 OCZ GOLD@800mhz(1:1) | Nvidia 8800GT

Permalänk
Medlem

okej då.. jag använder mediaportal (kommer prova xbmc när det kommer i skarp version) och det fungerar fin fint (även med ett ATI 3850). Jag har dock inget tv kort utan kör allt från mina diskar och det fungerar perfekt. I setup så kan man välja om man vill köra med de inbyggda spelarna eller om man vill använda som i mitt fall, powerdvd för dvd och blu-ray samt mediaplayer classic för mkv, avi mm.

Några andra trevliga funktioner är att mediaportal fungerar ihop med daemon tools. Så när man klickar på en iso/img fil så mountar den automatisk och startar tex powerdvd.

Radio, streama olika radiokanaler tex p3, rix, radioseven mm (mycket använd funktion av mig).

Väder (säger sig självt vad det är).

Sen finns det även massa skins att välja mellan, men man bör kolla så att de är kompatibla med den version och den upplösning man skall köra. Annars kan det bli lite konstigt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jag kör med xbmc för windows och är helt nöjd fungerar hur fint som helst... nätverksstöd osv hur gui ser ut kan kvitta eftersom filmen döljer gui

Permalänk
Medlem

Mediaportal är bra, men det finns många buggar i systemet.
Tycker inte GUI:et är speciellt slött, enda som är slött är när man listar mappar med 600+ mp3s.

XBMC i all ära men som sagt inte mycket att ha om man skall köra med TV-kort.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Kör mediaportal.
Jag kör det främst för att jag har TV kort och som jag ser det så finns det inga konkurenter som kommer ens nära.
Jag har aldrig stött på några problem vid video uppspelning från HDD eller DVD.
Däremot kan det bugga lite när man ser på TV, någon gång i månaden kan det hända att GUI:t krashar när man byter kanal.
Men ett kalrt + här tycker jag är att dom har separerat GUI:t och TV motorn, så även om GUI:t krashar så lirar TV servicen på i bakgrunden och fortsätter tex spela in program, så när man startar upp GUI:t igen så kan man bara timeshifta tillbaka dit man var.

Musik spelaren i media portal är värsta dyngan, helt oanvändtbart och fantastiskt segt.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
Kör mediaportal.
Jag kör det främst för att jag har TV kort och som jag ser det så finns det inga konkurenter som kommer ens nära.
Jag har aldrig stött på några problem vid video uppspelning från HDD eller DVD.
Däremot kan det bugga lite när man ser på TV, någon gång i månaden kan det hända att GUI:t krashar när man byter kanal.
Men ett kalrt + här tycker jag är att dom har separerat GUI:t och TV motorn, så även om GUI:t krashar så lirar TV servicen på i bakgrunden och fortsätter tex spela in program, så när man startar upp GUI:t igen så kan man bara timeshifta tillbaka dit man var.

Musik spelaren i media portal är värsta dyngan, helt oanvändtbart och fantastiskt segt.

Har prövat nu mediaportal en längre tid (2 månader). Här är min sammanfattning

1. Helt oanvändbart med RC2 även med senaste nightly builds
2. Kraschar flera gånger /timme
3. Kodade kanaler buggar ur 1 gång per timme
4. Slött GUI i TV delen
5. Mediaportal has to be closed rutan kommer upp cirka 10 gånger i bakgrunden efter 1 timmes användning
6. Vissa TV kanaler "hackar" i cirka 20 sek innan de fungerar.
7. Efter omstart av dator hittas ej TV-server
8. Efter omstart fungerar ej kodade kanaler på en gång, måste trixa med DVB viewer först sen verkar allt fungera.
9. Slö databas listning med stora volymer av mp3 i en mapp.
10. Om man inte har en kanal t.ex silver och som är kodad och ej har behörighet till så hänger sig MP efter att man försökt titta på den. Hade det inte räckt med att kanalen är kodad rutan kommer upp.
11. ologisk kanalistning med grupper som ej finns nummer på kanalerna. Samt slött GUI som helt plötsligt startar en kanal utan man tryckt på den.
12. Autoplay på DVD hänger MP vid insättning av DVD skiva.
13. Andra skins fungerar ej bra, hänger sig/ plugins kraschar/hänger sig
14. MP setup för väder kraschar om man försöker ta view/preview där.
15. Audiocodecs väldigt känsliga för vissa codecs i MP. t.ex discovery fungerar endast med AC3filter för att få ljud.
16. TV delen tar åtminstone 10 sek att starta, där är t.om MCE 2005 snabbare.
17. Vissa buggar fixas genom att man måste aktivt läsa på deras hemsida och installera specialfunktioner som äör skrivet på dålig engelska t.ex DVB-fix som är en bat fil som skall köras för att fixa problem.
18. MP original setup är ologisk
19. MS SQL server 2005 byter lösen av sig själv vilket leder till att man inte kommer in i TV server delen.
20. MP minimezes to tray vid "close" gör att skiten hänger sig om man tittar på tv samtidigt.

Jag har tröttnat att tro på MP eftersom just nu är det totalt oanvändbart,många häftiga funktioner istället för stabilitet.

Jag låter bitter men så blir man efter att ha försökt få skiten att fungera. Men som sagt detta är TV delen mestadels som totalt buggar ur.
Resterande delar Film/mp3/foto fungerar tillfredställande.

Fördelar, väldigt lättkonfigurerat i setup med codecs. Enda positiva med det hela plus att det är snyggt och en bra ide´som ej verkar komma nånvart.
RC2 har nu funnits allt för länge utan att något hänt. Nästan bud på att köra MCE 2005 igen eftersom det fungerade till 75% iaf i TV delen som också ändrade inställningar/tiog bort kanaler av sig självt.
MP tv delen fungerar till 1% skulle jag säga. Går ej använda som 24/7 HTPC.
Eller alternativet som jag gör nu är att använda HTPC bara för film/fot sen tittar jag på TV på dilog digitalbox som fungerar iaf.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
massa gnäll

MP är release candidate, det är (tyvärr) sånt här man får förvänta sig om man inte kör stable. Det är ju bra att de har fryst utvecklingen och börjat inrikta sig mot stable istället.

Om du vill att problemen ska bli lösta är det bättre att rapportera buggarna till team mediaportal.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
MP är release candidate, det är (tyvärr) sånt här man får förvänta sig om man inte kör stable. Det är ju bra att de har fryst utvecklingen och börjat inrikta sig mot stable istället.

Om du vill att problemen ska bli lösta är det bättre att rapportera buggarna till team mediaportal.

Det är inget gnäll, det är ju mina erfarenheter över vad som inte fungerar.
Klart man blir frustrerad när tjejen vill ha TV som fungerar på datorn. :S

Jag får vänta till stable men just nu är frågan om den kommer inom några år sån tid som det tar. RC2 har funnits länge nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

men har du rapporterat buggarna så utvecklarna vet att de finns? eller kollat om de redan är rapporterade?

Det är även mycket annat som spelar in när det kommer till tv-tittande, dvb-kort, codec, cam..

Jag kör vista 64bitars, rc2 med senaste svn builden, och upplever vissa av problemen du nämner.. får vänta på att det fixas i framtida releaser, om man jämför med releasen för ett år sedan är det ju mycket bätrre. För tv kör jag mdapi + acamd.

Vad kör du?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag är helt ny på det här med HTPC eller PC --> TV över huvud taget, så rätta mig om ja har fel.

Om jag har en tv med inbyggd "sak" så ja kan ha tv kortet i tvn
kan man då se på tv genom en htpc med XBMC utan tvkort i datorn???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
men har du rapporterat buggarna så utvecklarna vet att de finns? eller kollat om de redan är rapporterade?

Det är även mycket annat som spelar in när det kommer till tv-tittande, dvb-kort, codec, cam..

Jag kör vista 64bitars, rc2 med senaste svn builden, och upplever vissa av problemen du nämner.. får vänta på att det fixas i framtida releaser, om man jämför med releasen för ett år sedan är det ju mycket bätrre. För tv kör jag mdapi + acamd.

Vad kör du?

Kör xp home sp3, innan jag installerade MP så lät det som guld och gröna skogar men så vart ju inte fallet. Det är lite därför jag är besviken
har ett FireDTV kort DVB-T (boxer)
CoreAVC, PowerDVD 7, ac3filter samt FFDSHOW.

TV fungerar men kanalbytena buggar enormt och de kodade kanalerna förblir kodade efter man bytt kanal.

Som sagt resten fungerar bra som jag skrev ovan, det är TV delen som behöver jobbas enormt på.
Och angående att rapportera buggar så känns det som man inte hade gjort något annat, har inte tid eftersom man både har barn och jobb

Förövrigt gillar jag MP och opensource men inte just nu pga buggarna. Jag vill få igång tv via PC till 100% och det snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara Windows program som diskuteras? Jag är på intet sätt nån Linux expert, och testade många om inte alla av de Windows program som fanns när jag skulle leta mjukvara. Iofs några år sedan så mycket har väl hänt sen dess.
Men trots mina obefintliga kunskaper så fick jag igång MythTV och det är utan tvekan det stabilaste systemet jag testat.
Jag har iofs en dedikerad tv-dator så jag behöver inte kunna spela eller göra annat på den. Den bara står och tuffar 24/7 och var igång som längst ett år innan ett strömavbrott förstörde.
Skulle själv inte byta till Linux på min desktop, men en dator som bara ska installeras och sen fungera så tycker jag Linux funkar bra. Nu för tiden finns ju massa "färdiga" distributioner med LiveCD så man kan ju testa innan och se att den hårdvara man har stödjs osv. Antagligen även bra mycket lättare att installera så också än att kompilera kod som jag fick göra när jag började.
Har köpt ny hårdvara nu och ska installera om allt med nån färdig distribution, lutar väl åt mythbuntu, och förväntar mig att vara helt uppe på banan igen på en kväll och sen kanske nån kväll till för att tweaka till det sista. Sen hoppas jag på ytterligare minst ett års upptid.
Får faktiskt ett litet leende på läpparna när man kollar uptiden och ser att burken gått konstant i över ett år och man har inte gjort nåt annat än att kollat tv och film, spelar musik osv på den. Det är så nära teknikorgasm man kan komma=)

Permalänk
Medlem

Pantheus
Det låter som du har haft otur med kompabiltet mellan dina drivrutiner och MP. Jag upplever inte alls samma grova stabilitets problem med MP som du gör. Visst finns det vissa saker som inte funkar som det ska, men det är mer irriterande och man lär sig leva med det. (som tex att den hänger sig när man försöker titta på en kanal som man inte kan koda av, men då är det ju bara att ta bort den ur kanallistan eller?)
Mitt GUI krashar nästan aldrig, och TV-servern har aldrig krashat hitils. Så jag har inte förlorat inspelningar eller liknande.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
Pantheus
Det låter som du har haft otur med kompabiltet mellan dina drivrutiner och MP. Jag upplever inte alls samma grova stabilitets problem med MP som du gör. Visst finns det vissa saker som inte funkar som det ska, men det är mer irriterande och man lär sig leva med det. (som tex att den hänger sig när man försöker titta på en kanal som man inte kan koda av, men då är det ju bara att ta bort den ur kanallistan eller?)
Mitt GUI krashar nästan aldrig, och TV-servern har aldrig krashat hitils. Så jag har inte förlorat inspelningar eller liknande.

Jag skall överväga linux men som sagt drivisarna till Firedtv är fortfarande begränsade till linux. Vet ej om de går att få att fungera i mythbuntu. Vet ej riktigt hur man kompilerar, och inte hittat nån guide till det.

Jag får titta på film via MP så länge och använda "manuell" digitalbox så länge, tråkigt men sant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag skall överväga linux men som sagt drivisarna till Firedtv är fortfarande begränsade till linux. Vet ej om de går att få att fungera i mythbuntu. Vet ej riktigt hur man kompilerar, och inte hittat nån guide till det.

Jag får titta på film via MP så länge och använda "manuell" digitalbox så länge, tråkigt men sant.

Ok, visste inte att du hade Firedtv. Då är kanske drivrutinerna lite begränsade. Annars är det ju inte så dyrt med ett dtv kort, skulle det nästan vara värt för att få ett bra och stabilt system.

Permalänk
Medlem

Har du något bra kort att tipsa om som fungerar med boxer (dvb-t ) under linux /mythbuntu helst, som verkar enkelt att konfiguera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MythTV
+ Konfigurerbart till viss del, du kan välja bort t.ex. bildvisningsdelen om du inte har nytta av den. Detta gäller dock inte TV-biten.
+ En serverdel (förslagsvis med önskat antal TV-kort) och en eller flera frontends. Kan även vara samma maskin.
+ Lättskött om än inte speciellt flashigt interface. Finns dock ett antal teman.
+ Inställningar görs inifrån interfacet.
+ Suveränt att kunna komma åt och styra inspelningar, musik och filmer via weben! (MythWeb)
+ Stabilt! (iaf med min config)

- Kan vara lite svårt att komma igång med.
- Inte så flashigt som t.ex. MediaPortal.

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

@Pantheus:

Hauppauge WinTV Nova-T PCI 500 har jag iaf och det funkar bra nu efter att ha haft en del problem.

Permalänk
Medlem

Hehe jag är verkligen fast i stenåldern, på min HTPC kör jag Vista64 och spelar upp musiken i WMP 11 och filmerna i MPC med ffdshow, har aldrig ens startat upp Media Center eller funderat på motsvarande 3e parts programvara.

Om någon undrade ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

jag gillar XBMC.
Men hur får jag "Scrapers" (hämta information/covers från internet för tv shows och filmer) att fungera/synas?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Scrapers kan du sätta genom att sätta content på en katalog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskas

Tack!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskas

Jag har precis installerat XMBC och får inte scrapers funktionen att hämta information ifrån imdb på mina filmer. Efter att ha följt följande guider så har jag fortfarnade inte fått det att fungera(Jag har Atlantis 8.10 Beta 2):

http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=...

http://www.xbmc.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=...

Jag höger klickar och trycker på "Set content", jag väljer att det är filmer i mappen och att den ska hämta info ifrån imdb. "Run automated scan" och "Use foldernames for lookups" är markerade och "Folder contains a single Video" och "Scan recursively" är INTE markerade. Sen när jag trycker på OK så händer det ingenting.

Jag har hittat och lagt till mina filer i XBMC och kan kolla på dom där men det känns ganska meningslöst då jag installerade det för att det automatiskt skulle hämta info om mina filmer. Skulle va tacksam om nån hade nån ide. Måste man öppna nån port i routern? Jag har kollat så att det inte är blockerat i windowsbrandväggen. Nod32 använder jag som virusprogram.

Förlåt att jag snodde tråden men det passade väldigt bra på det diskuterade ämnet!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Fråga till trådskaparen:
Du skriver att man kan spela upp direkt från rar-filer i XBMC? Fungerar det även då man har flera rar-filer, ex. .r00-.r95, om du förstår hur jag menar?
Det vore underbart ifall det gick:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

ja det funkar.. dem filerna visas som en enda rar fil och det är bara att gå in i den och spela upp filmen

Permalänk
Medlem

Här om dagarna släppts Mediaportal RC3 och jag kan inte mer en rekommendera den.
Alla tidigare buggar jag stötte på i RC2 är nu som bortblåst allt flyter på finfint.

Med RC2 hade jag problem med plugins, undertexten till filmer, den buggade ur under kanalbyten samt att programet inte hittade alla kanaler.

Men som sagt nu med RC3 funkar allt, och dom har även lagt till ett nytt skin som är riktigt snyggt. Skinnet är gjort för 4:3 men det fungerar prima för mig under 16:9

Den är även fullt kompatibelt med lite äldre plugins som jag har testat.

Ladda hem Mediaportal RC3 här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrapis
Här om dagarna släppts Mediaportal RC3 och jag kan inte mer en rekommendera den.
Alla tidigare buggar jag stötte på i RC2 är nu som bortblåst allt flyter på finfint.

Med RC2 hade jag problem med plugins, undertexten till filmer, den buggade ur under kanalbyten samt att programet inte hittade alla kanaler.

Men som sagt nu med RC3 funkar allt, och dom har även lagt till ett nytt skin som är riktigt snyggt. Skinnet är gjort för 4:3 men det fungerar prima för mig under 16:9

Den är även fullt kompatibelt med lite äldre plugins som jag har testat.

Ladda hem Mediaportal RC3 här

Tack för tipset, låter intressant då jag övergav RC2 pga buggarna.

Visa signatur