Permalänk
Robot

Omlackering av chassi+Nya fläkta

Hallå=) Tänkte fixa lite med mitt nya Chassi:P
Mitt nuvarande chassi är väldigt dåligt kylt och låter mer än vad de behöver. Så har införskaffat mig ett Titan chassi som jag tänkte måla om fronten på plus nya fläktar.

Fronten ska bli blanksvart och har beställt 3 st Fractal Design Silent Series 92mm fläkt, 12dB ret.

Kommer bli najjs=D

(Ursäkta bilderna, har ingen bättre kamera än min mobil för tillfället)

2008-09-24

Fläktarna skickades idag från Gtek.se så får väl dom imon:D Yeyy!

Besök albumet: Omlackering av chassi+Nya fläkta av EFFITS

Permalänk
Avstängd

ta det bara lugnt så bilr det fint

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Som han ovan, det är inget snyggt chassi, men tar du det lungt och gör det ordenkligt så kan det bli riktigt nice

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Hedersmedlem

hehe cool har med en likadan gammal network burk som ska få bli server. Jag kommer följa utvecklingen med stor intresse man kanske kan få lite ideer

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

hehe så röstade han en 10 på sig själv
Men men lycka till hoppas de blir fint

Permalänk
Medlem

Ahh, dom där lådorna använde ju Network till sina datorer de sista åren innan de konkade! Har själv en sån som de andra i familjen använder. Måste dock tillägga att chassiet inte är tillverkat av Titan utan är tillverkat för OEM utav Chieftec. Det är faktiskt en riktigt bra konstruktion som med lite modifikationer blir helt okej kylningsmässigt

Edit: Nu klantade jag mig något. Kom på att en av dator-modellerna som byggdes i de där chassina hette just Titan och att det var det du syftade på, sry!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Ahh, dom där lådorna använde ju Network till sina datorer de sista åren innan de konkade! Har själv en sån som de andra i familjen använder. Måste dock tillägga att chassiet inte är tillverkat av Titan utan är tillverkat för OEM utav Chieftec. Det är faktiskt en riktigt bra konstruktion som med lite modifikationer blir helt okej kylningsmässigt

Edit: Nu klantade jag mig något. Kom på att en av dator-modellerna som byggdes i de där chassina hette just Titan och att det var det du syftade på, sry!

Hade en sådan. Chassit står kvar i ett hörn, jävla smidig och bastant sak var det.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
hehe så röstade han en 10 på sig själv
Men men lycka till hoppas de blir fint

snälla du!!! va vet du om det ? finns inga bevis som antyder att han skulle ge sig skälv en 10a

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog sparat dem där pengarna du la på fläktar och färg och köpt ett lite nya chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Hade en sådan. Chassit står kvar i ett hörn, jävla smidig och bastant sak var det.

Ja absolut!

Den designen e verkligen perfekt för ett mediumstarkt system. Bra med plats för stora grafikkort, 120mm fläkt i fronten och ändå så finns det plats för fyra diskar. Chieftec har ju verkligen märkt detta för dom har ju använt nästan exakt samma design på sina standardlådor sedan början av 2000-talet

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
snälla du!!! va vet du om det ? finns inga bevis som antyder att han skulle ge sig skälv en 10a

Nae men precis när den kom upp så vart det 10p direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah
Jag hade nog sparat dem där pengarna du la på fläktar och färg och köpt ett lite nya chassi

Fick Chassit gratis och var sugen på att fixa i ordning ett, så vf inte slå två flugor i en smäll tänkte jag=) (jag är en fattig student)

Tack för alla kommentarer!:)

Edit, Har inte röstat på mig själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Ja absolut!

Den designen e verkligen perfekt för ett mediumstarkt system. Bra med plats för stora grafikkort, 120mm fläkt i fronten och ändå så finns det plats för fyra diskar. Chieftec har ju verkligen märkt detta för dom har ju använt nästan exakt samma design på sina standardlådor sedan början av 2000-talet

VAFAN?! Fanns det sådana också? Här fick jag skaffa nytt för att jag bara fick plats med 3 diskar och 92mm fläktar... Och ja, det märks verkligen att det är chieftec, kännde igen mej direkt när jag skaffade nya grejjer.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}