Mac luktar illa och kan orsaka cancer

Permalänk
Melding Plague

Mac luktar illa och kan orsaka cancer

En molekylärbiolog har uppmärksammat att vissa Mac Pro-datorer luktar starkt av det cancerogena ämnet bensen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha, varför har Greenpeace blivit underrättade? Vad kan de gör åt saken?
Är det inte bättre att underrätta berörd myndighet och Apple istället?

Permalänk
Avstängd

Fan gillar inte sånt där.
Mitt mobo luktade ganska mycket när det var nytt, mer änj vanligt, luktar en del fortfarande och visst känns det som ngt annorlunda än vanlig datorlukt. Kan ju vara bensen i mitt fall också.
Inte bra det där för mac och användarnas lungor.
Undrar hur de kommer lösa detta?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag visste det!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Och dom ska kalla sig apple. >:(

Permalänk
Medlem

Hm, det var ju ett nytt sätt att se på termen "datorvirus". Egentligen skulle man ju kunna köra biologiskt krigsföring på detta sätt, sätt in nå skit som aktiveras när datorkomponenterna blir varma och som visar symptom först efter 6 månader. Eller?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Kanske bara är någon Windows-freak som vill utplåna alla Mac-användare?

Dock måste jag medge att rubriken var ganska roande..

Permalänk
Medlem

eeh, sen när luktar bensen illa? att det är farligt är en annan sak

Permalänk
Medlem

Avdunstningen av diverse ämnen från datorkomponenter ska visst vara värst när de är nya. Jag hade en lärare på högskolan som sa att man egentligen borde köra nya datorer i dragskåp i början.

Permalänk
Hedersmedlem

haha, så kan det gå

Permalänk
Inaktiv

Här ligger en hund begraven, bokstavligen.

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket det egentligen luktar i jämförelse med en vanlig ny pc. Och försvinner det med tiden?

Permalänk
Medlem

klockrent

Permalänk

Tur att den inte luktar skit som PS3!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Hahaha!!

Crapple crapple...

Permalänk
Medlem

Störtskön rubrik, mer skit på skitföretaget

Permalänk
Hedersmedlem

Corsairs nätagg måste vara grymt giftiga om man skall gå efter hur dom luktar...och en del musmattor får en att vika sig dubbelt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Det var den skummaste rubriken på länge!

Permalänk
Sötast

Om mac bara sjunker lite i pris så kanske vi rökare kan köpa Mac Pro's, strimla dom i långa smala remsor och röka Mac istället? Lätt inne man hade varit på macforum... VIP Smokers Forum

Permalänk

Har alltid tyckt att det vart nått ruttet me mac.

Permalänk
Medlem

Slog mig en sak. Förr i tiden blev målarkonstnärerna påverkade av lukten av färgen, en del blev lite smått borta i huvudet. Vem vet om kanske dagens författare blir påverkade där de sitter vid sin mac? Ska jag vara helt ärlig tror jag det här problemet med lukten inte är så omfattande, beror på ventilation i lokalen etc.

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer kan ev oroliga kunder häva sitt köp enligt konsumentlagstiftning och Apple kan även vid skada på person bli skadeståndsskyldig enligt produktansvarslagen men cancer visar sig inte i första taget så det blir svårt att påvisa ev samband.

Däremot borde Apple ta huvudet ur sanden istället för att som vanligt mörka det för varje gång det blir problem emd nån av deras produkt och det framförs på deras forum så tas mig veterligt inläggen bort och det är inte seriöst.

Däremot om Apple faktiskt fixar detta då är dom värda beröm men inte innan!

Permalänk
Medlem

Det är skönt att se en sida som Sweclockers som säger sig vara obunden och neutral att hänga ut Apple så fort det kommer upp en diskussion om illaluktande datorer på deras forum.
Det är väl ingen som säger något när nya PC-datorer går igång och stinker ny bränd plast, eller?
Eller så är det bara skribentens egen inställning som lyser igenom som solen genom ett nyputtsat fönster...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

var är alla MAC-älskarna? Vill dem inte posta i denna topic?

OnT, fick mig ett rejält garv, inte ett dugg förvånad crappleapple... hahaha

Laggeman, mina datorer jag har haft har aldrig stunkit nybränd plast. Du vet att man skall ta ur komponenterna ur deras skyddsmaterial innan man sätter på, HINT.

Permalänk
Medlem

Låter som ett usel 1:a april skämt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Det är skönt att se en sida som Sweclockers som säger sig vara obunden och neutral att hänga ut Apple så fort det kommer upp en diskussion om illaluktande datorer på deras forum.
Det är väl ingen som säger något när nya PC-datorer går igång och stinker ny bränd plast, eller?
Eller så är det bara skribentens egen inställning som lyser igenom som solen genom ett nyputtsat fönster...

Vi rapporterar om alla fuckups, oavsett företag.

Sök på Nvidias defekta grafikkort, Dells dåliga tangentbord och Sonys dumma reklambild för exempel.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

jag är lite skeptisk....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
var är alla MAC-älskarna? Vill dem inte posta i denna topic?

OnT, fick mig ett rejält garv, inte ett dugg förvånad crappleapple... hahaha

Laggeman, mina datorer jag har haft har aldrig stunkit nybränd plast. Du vet att man skall ta ur komponenterna ur deras skyddsmaterial innan man sätter på, HINT.

Älskar och älskar MAC... Det är väl något som jag använder varje dag och du också, eller menade du Mac?

Permalänk
Medlem

Hi, I’m a Mac and i smell bad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar hur Microsoft kommer använda detta i sin reklam!?