Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Måste fråga er som nu äger en X1!

Lyser ert tangentbord lika starkt över hela ytan?
De vita tangenterna lyser starkast på raden högst upp, och därefter avtar de i styrka.
De BLÅA tangenterna låser knappt alls, bortsett från raden högst upp!
Tvåan (i) lyser tex jättestarkt, medans ' (g) och - (h) knappt lyser ALLS.

Har jag fått ett måndagsex eller är det så på era skrivbord med?

det ät nog inte bara du isåfall... men det ät inte mycke skilnad i ljus styrka på mina tangenter.

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Måste fråga er som nu äger en X1!

Lyser ert tangentbord lika starkt över hela ytan?
De vita tangenterna lyser starkast på raden högst upp, och därefter avtar de i styrka.
De BLÅA tangenterna låser knappt alls, bortsett från raden högst upp!
Tvåan (i) lyser tex jättestarkt, medans ' (g) och - (h) knappt lyser ALLS.

Har jag fått ett måndagsex eller är det så på era skrivbord med?

Tror nog det, jag har i alla fall jämt ljus över alla knappar :/

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

På min är det svagare ljus i nederkanten (vid å knappen), inte mycket men det är svagare. Därimot är ljuset tillräckligt starkt överallt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ska ta en bild på skiten med min D300 och ladda upp någonstans.
Vad gör man om det nu visar sig vara fel på skiten?
Köpte den hos Phonehouse med deras superdrulleförsäkring och skit.

Kan jag gå tillbaka och säga att den är trasig bara?
Orkar fan inte lämna in skiten på "reparation" en månad - utan jag vill ha min utbytt!

*surar*

EDIT: Här är länken till en bild jag tog på det hela. Kommentarer?
http://eve-files.com/dl/175340

Permalänk

brukar ta max en vecka när den går via phonehouse... iallafall de gånger jag har lämnat in min där..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Ska ta en bild på skiten med min D300 och ladda upp någonstans.
Vad gör man om det nu visar sig vara fel på skiten?
Köpte den hos Phonehouse med deras superdrulleförsäkring och skit.

Kan jag gå tillbaka och säga att den är trasig bara?
Orkar fan inte lämna in skiten på "reparation" en månad - utan jag vill ha min utbytt!

*surar*

EDIT: Här är länken till en bild jag tog på det hela. Kommentarer?
http://eve-files.com/dl/175340

Grattis! 3 stycken "skiten" och en "skit" i en o samma post!!

För övrigt så har du väl rätt att få en ny om det felas med den inom en vecka? DOA-regeln gäller väl!?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Grattis! 3 stycken "skiten" och en "skit" i en o samma post!!

För övrigt så har du väl rätt att få en ny om det felas med den inom en vecka? DOA-regeln gäller väl!?

Har man köpt en telefon för 8000 inkl försäkring och allt så har man rätt att vara sur när den inte fungerar...
Ska tänka på ordvalen nästa gång dock! Känns så himla surt med alltihopa bara...

Permalänk
Medlem

Låter tråkigt det där, men länken till bilden fungerar inte, kan du lägga upp den på Tex http://www.postimage.org/ ?
Det vore ju "skit" om det igentligen inte är något fel på din telefon Det lyser INTE lika starkt i alla knapparna, bara så du vet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Här kommer bilden igen, nu på sajten som KingCobra länkade till:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq140Jei

EDIT: Knapparna må inte lysa lika starkt - men i mitt fall är det nog extremt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Här kommer bilden igen, nu på sajten som KingCobra länkade till:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq140Jei

EDIT: Knapparna må inte lysa lika starkt - men i mitt fall är det nog extremt...

Du har all rätt att vara arg och du får svära hur mycket du vill! Jag är mästaren i otur att får trasiga saker när jag handlar på internet så jag vet hur det känns!

Och jag tycker det ser ut som om en diod har gått åt skogen där på bilden..så skicka tillbaka "skiten"! säger jag!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ja det ser tveklöst skumt ut. Så stor skillnad är det inte på mina knappar, även om "å" knappen lyser svagast. Det ser även väldigt svagt ut nere till vänster, det problemet har inte jag alls.
Svårt att avgöra på bild, testa att lägga 2 Xperia brevid varandra för att jämföra innan du skickar den. För säkerhets skull.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nu bor jag bara några minuter bort från den butiken jag köpte "skiten" från.
Så jag tänkte stå och hänga på deras dörrar när dem öppnar kl. 11 i morgon!

Med mig ska jag ha kvitto samt komplett x1 kartong, inkl. min kära kompis "slagträet!"
Phonehouse har 7 dagars DOA, och jag faller *antagligen* in i den kategorin...

EDIT: Kan ni inte lägga upp några bilder på era telefoner, på samma sätt som jag gjort ovan?
Vore bra att kunna kika lite hur det bör se ut, även om det är svårt att fota ordentligt.

Permalänk

Yeah! Give them "SKIT"! Stå på dej!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ok, skratta inte nu. jag försökte att få en SKARP bild i totalt mörker utan blixt..och gav upp.
Du ser iaf hur belysningen är i knapparna, även om jag inte upplever att dom lyser så starkt i verkligheten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni hastigheten på telefon? Läste vad M3 skrev osv, Men hur upplever ni den? Har en P990 nu som verkligen börjar sjunga på sista versen och står i valet och kvalet mellan denna och Iphone och kan verkligen inte bestämma mig.. Fungerar Win mobile bra annars? Har aldrig testat det förut.

Permalänk
Medlem

Nyss hemkommen från Phonehouse, och det var inga problem att byta telefonen tack och lov.
Dock... lyser den nya precis lika dåligt! Nu börjar jag bli lite less...
Kanske de silvriga lyser mindre helt enkelt? :s

KingCobra, har du en silvrig eller svart?
För min lyser inte lika starkt som din i alla fall...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Nyss hemkommen från Phonehouse, och det var inga problem att byta telefonen tack och lov.
Dock... lyser den nya precis lika dåligt! Nu börjar jag bli lite less...
Kanske de silvriga lyser mindre helt enkelt? :s

KingCobra, har du en silvrig eller svart?
För min lyser inte lika starkt som din i alla fall...

haha måste bara fråga, vilken butik gick du till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
haha måste bara fråga, vilken butik gick du till?

Kungens Kurva - blev ivägskickad till Skärholmen dock...
Vart inga ex. kvar i KK tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Kungens Kurva - blev ivägskickad till Skärholmen dock...
Vart inga ex. kvar i KK tyvärr.

aaah ok, har fått byta ut 3st X1 idag, alla 3 hade problem med simkortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
aaah ok, har fått byta ut 3st X1 idag, alla 3 hade problem med simkortet

Ska ringa SE i morgon och fråga vad fan dom håller på med egentligen!
Den svarta kanske lyser bättre, vem vet?

Verkar rentutsagt som om X1 fortfarande är på utvecklingsstadiet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Ska ringa SE i morgon och fråga vad fan dom håller på med egentligen!
Den svarta kanske lyser bättre, vem vet?

Verkar rentutsagt som om X1 fortfarande är på utvecklingsstadiet...

Risken ökar alltid att man får en telefon med "barnsjukdomar" om man är snabb att köpa den direkt när den släpps.

Permalänk

Japp så är det! Både hårdvaran och mjukvaran kan spöka rejält! Det har jag varit med om...men det är ju så svårt att låta bli att köpa den nya pillemojängen när man är sugen och vet att den finns tillgänglig! Men man får ofta straffas för sin iver...Skit!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carlin
Filmat med X1'an
http://in.youtube.com/watch?v=t49YH-Sal-0&fmt=18

kan du slänga upp den på nån upload sajt så man får se filmen utan youtubes dåliga komprimering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Nyss hemkommen från Phonehouse, och det var inga problem att byta telefonen tack och lov.
Dock... lyser den nya precis lika dåligt! Nu börjar jag bli lite less...
Kanske de silvriga lyser mindre helt enkelt? :s

KingCobra, har du en silvrig eller svart?
För min lyser inte lika starkt som din i alla fall...

Jag har en silvërfärgad. Jag skrev att den inte lyser lika starkt i verkligheten som på kortet, det verkar som kameran var grymt känslig för ljus i totalt mörker. Det man ser är att ljuset lyser ungefär lika starkt på de flesta knapparna..utom ner till höger (runt å knappen)

Frågan är om det verkligen är fel på din lur igentligen. det jag ser är att min har något jämnare belysning på översta raden, men det kan vara vinkeln på fotot eller vad som helst.

Förök jämföra telefonen med andra som har den, i verkligheten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur får man knapparna under skärmen att lysa när nån ringer? Kommer bara upp nån liten bubbla i nerkant av skärmen när nån ringer, medans knapparna under skärmen förblir mörka... Lite svårt att svara då när nån ringer och det är mörkt ute...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Hur får man knapparna under skärmen att lysa när nån ringer? Kommer bara upp nån liten bubbla i nerkant av skärmen när nån ringer, medans knapparna under skärmen förblir mörka... Lite svårt att svara då när nån ringer och det är mörkt ute...

du de va en bra fråga... har tängt på det med...

nån som vet???

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonjoh
kan du slänga upp den på nån upload sajt så man får se filmen utan youtubes dåliga komprimering

Inte min video, men jag kan kolla med användaren som postade den om han/hon kan göra det

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört X1an några dagar och måste säga att jag är toknöjd!
Fan va snabb den är! Och jag blir lika glad varje gång jag ska svara på ett sms eller mail och upptäcker att jag har ett qwerty-tangentbord!

Men, någon som vet hur jag får fram en batteriindikator? Kan jag bara synka den med Outlook eller funkar det med Thunderbird också (antar att det hänger på activesync)?
Var hittar jag en bättre snabbare webläsare? Opera och IE är j toksega även på wlan

Nån som vet när Sony Ericsson släpper tillbehör typ bilhållare, dockningsstation å sånt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Var hittar jag en bättre snabbare webläsare? Opera och IE är j toksega även på wlan

Opera Mini kanske passar dig:
http://www.operamini.com/download/
Funkar finfint på min SE K750i.

Visa signatur

Jag har för många datorer...