Permalänk
Medlem

Inte datorbutiken

Gjorde min beställning den 30 / 9 .. de hade inte alla komponenter inne.. jag accepterade det och visste att jag skulle få vänta lite.. lager statusen gick fram o tillbaka bytte dagar osv hela tiden.. mailade och frågade när de egentligen skulle få in sakerna.. man fick alltid jättekort svar på ungefär en rad där det t.ex stod
"Vi håller på och byta leverantör och får därför lite förseningar"
Jaha ok, tänkte jag.. och bet i det sura äpplet.
16/10 (torsdags) var alltid inne och gick till "Behandling".
Tänkte.. "Yes, då borde jag hade den på måndag 20/10"..
Inte ett ljud på måndagen.. ringde in och de sa att de hade förseningar på lagret.. men att det borde skickas snart.. samt att man skulle få mail om när det skickats ifrån lagret.
Tisdag.. inte ett ljud.. ringer igen.. han säger då att han ska skicka ner begäran till lagret om att få iväg den då..
Onsdag.. fortf inte ett ljud (eller mail) . jag ringer igen.. denna gång säger jag att jag vill att han ringer lagret och får det garanterat utskickat idag.. han säger att lagerchefen inte kommit än och säger att han mailar istället och sedan kommer ringa mig när han fått besked.. får nu se om han gör som han sagt... han bryter helvetet löst imorgon.

Som någon sa här i forumet när jag precis beställt datorn "din dator kommer vara gammal innan du får den" ...

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Japp...

I-lands problem.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

står återigen i kö till Kundservice via telefon.. kom in på plats 5 ...... 20min+ senare så är jag på plats 2... otroligt tempo
Nissen har ju fortf inte hört av sig.. blir orolig att den inte skickas idag heller.. pissa på datorbutiken.. vafan har hänt med dem? såhär va de inte för några år sen.

Edit: "Njee. jag har inte fått något svar på mailet jag skickade till lagerchefen.. och det är bara han som kan göra nånting.. och jag har tyvärr inget nummer till honom.. och han jobbar inte i samma byggnad.. Jag återkommer till dig när han svarat på mitt mail"

Det var svaret jag fick när jag väl kom fram efter 25-30min i kö.. aldrig varit med om såna dåliga omständigheter och service.. de måste ju förfan kunna komma i kontakt med sitt lager... och ändå jobbar jag som speditör och har kontakt med företag och lagerpersonal hela dagarna.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

själv beställde jag min dator därifrån den 7e oktober, fick det idag
Sen kan man ju inte förvänta sig att allt finns i lager (Dom har ju faktiskt bytt leverantör så det kommer nog ta ett tag innan det börjar flyta på med leveranserna) och att dom skickar det dagen man beställer.
(Om jag minns rätt så finns det en artikel nånstans om DB att dom drog ner på lagerpersonalen från typ 50 pers till 15 - 20 pers. Pga att dom har haft det tufft det senaste året (åren??)

Btw, skicka ett mejl till DBmannen med ordernr o sånt och säg att du har väntat i 3 veckor på att få grejerna.

Skulle det inte vart för DBmannen så skulle jag nog fått vänta i drygt 3veckor på mina grejer (4870x2 t.ex. som inte va i lager)

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

"DBmannen" ?
Jag har skickat in mail till deras "kundservice" om det är det du menar? man får svar som är typ 1 rad långa dagen efter som inte är till någon hjälp alls där de bara skyller på att de har förseningar... har du nån speciell mail (direktkontakt) som du kan dela med dig av? skicka gärna PM till mig då!.. skulle vara evigt tacksam.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahkah
Här har du DBmannen

E-mail: db@datorbutiken.com
http://www.sweclockers.com/profil/?id=527

mailade honom.. väntar på svar.. fick även ett svar från datorbutikens kundtjänst ang det jag ringde om.........

"> Hej
>
> Vi lovade att återkomma med besked innan dagen var slut, och nu börjar detta närma sig.
> Tyvärr har vi inte lyckats få något besked och när vi tittar på er order i systemet ser det
> fortfarande inte ut som att den är skickad tyvärr. Men som vi sagt tidigare ligger vi ca 1 vecka
> efter och en vecka har ju inte riktigt gått ännu, försök ha lite fortsatt tålamod.
>
> Med vänlig hälsning
> Datorbutiken.com"

med andra ord så lyckades de inte få tag på lagerchefen på en hel dags arbete (ca 8timmar) för att få ett besked... och lagerchefen är den enda de kan vända sig till när det gäller en order som är under behandling ... KLOCKRENT!!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Sitter lite i samma sits som du, crow2.
Söndagen den 12:e oktober skickade jag iväg två beställningar på delar som ska bli min nya dator eftersom den gamla blivit till åren.
Första beställningen var till komplett.se (grafikkort, RAM och moderkort). Det hade jag hemma i mitt rum tisdag den 14:e okt.
Andra beställningen gick till datorbutiken.se (chassi, nätagg och processor).
På tisdagen, 12:54 var allting leveransklart och jag började hoppas på att få delarna inom några dagar.
Nu har det gått över en vecka och ingenting har hänt, sakerna har legat leveransklara i mer än en vecka och jag har ringt till supporten ett flertal gånger, då de gång på gång lovat att "Ja, det kommer att skickas idag, och om inte så får du ringa så ska vi se vad vi kan göra".
När man väl ringer till dem för att se vad de kan göra, så är allt endast att de kan kontakta lagerchefen och att de återkommer när problemet är löst.
Det tycker jag verkade helt rimligt.
Dock återkom aldrig någon om någonting - så jag ringde igen och bad efter numret till lagerchefen - "nej det kan jag tyvärr inte lämna ut".
- "Skulle jag kunna få hans namn istället?"
- "Niclas."
- "Och efternamn...?"
- "Sandgren."
- "Ok tack, då får jag väl jaga tag på hans telefonnummer själv. Hej."

Numret finns på eniro.se och är lätt att hitta, inte många som heter Niclas Sandgren, så jag plockade det som låg närmast lagret i Staffanstorp.
Har endast provat att ringa till hans mobil, men där kommer man bara fram till röstbrevlådan.
Hemnumret tänker inte jag pröva då jag inte vill störa ev. familj som han kan ha.

Mer än så vet jag inte vad man kan göra, Martin i supporten verkar mest vara en maktlös måltavla för alla arga kunder, och lagerchefen är typ död.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick ett någorlunda lugnande mail iaf.

"God kväll!

Jag har kollat statusen på din order i detalj och har nu "Plockad 2008-10-21 17:06.50". Din order ligger beställd innan månadsskiftet och en av ett antal ordrar vi har absolut största fokus på att lösa pga detta. Flytten till nya lagret i Göteborg har inte varit helt fri från komplikationer och under tiden flytten pågått har många ordrar samlats på hög utan möjlighet till överblick, vilket orsakat att ordrar levererats i fel ordning. Vi har nu teknik på plats för att bringa reda i detta och de som redan gått ut för plock sorteras i tidsordning. Din order är på gång nu och jag beklagar de dröjsmål du drabbats av,

Med vänliga hälsningar/Best Regards

Johan S

datorbutiken.com"

Äntligen en kille som verkar ha lite mer koll än Martin (tele-service) och Fredrik (mail-service).
Dock så är det jävligt dåligt av dem.. vart nära många ggr att avbeställa, men har alltid känts som att det är nära att de skickar.. men men.

Edit: Nu blev den levererad av Posten.. 8e dagen efter den blev leveransklar.. den skickades igår kväll vid 17 tiden.. hoppas jag bara att ingenting är trasigt, skrämmande tanke

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag har haft min order hos DB i 12 dagar nu, och den har varit leveransklar i 7 av dessa dagar. Har skickat mail till dem de senaste fyra dagarna för att få ett vettigt svar, fick ett någorlunda igår:

Hej Michael, Tack för ditt mail! Det är fortfarande en del förseningar på lagret varför ordern ej lämnat lagret än. Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främst pga att lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har senaste tiden gjort stora omställningar vilket för framtiden är nödvändigt men under en period skapar det också problem med försenade leveranser. Det vi gjort är att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta har också inneburit att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som hänt rent praktiskt är att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som tidigare. Vi har dock fullt fokus på detta och lagerpersonalen jobbar nu på att skicka ut de äldsta beställningarna först och främst. Som det ser ut nu tar det någon vecka till innan logistiken är i fas, tidigare låg lagret ca 2 veckor back så det har blivit bättre om än inte bra. Ge det någon vecka till så skall levereranserna vara i fas.

Det var "Fredrik" som skickade det, och med tanke på dem grammatiska felen som finns undrar man om det inte är mall-skrivet. De som funderar på att beställa något från DB skall nog tänka om och antingen vänta i ett par veckor eller beställa från någon annan sida, så du slipper att kolla i brevlådan dag ut och dag in i onödan.

P.S. En fråga också, som jag inte verkar kunna få svar på från dem, och skall nog ge fan i att skicka mer mail, slutar väl med att jag får ett gång defekta varor annars. Jag avbeställde en vara i min order. Fick fram info om att det tar c:a en vecka efter leverans för att få tillbaka pengarna, nu har det gått en vecka UTAN leverans, har dem rätten till det? Har för mig att jag kan kräva pengarna när det gått en viss tid.

Permalänk
Medlem

Avbeställde just min order som legat leveransklar i en vecka. (alla delar påstått "i lager" från start). Nu väntar jag på bekräftelse att den är avbokad... Oavsett hur mycket dom skärper sig tänker jag aldrig någonsin titta åt deras håll, blir att springa in på webhallen, betala en hundring mer och få grejerna i näven direkt utan nått utdraget virrvarr av ABF-inkompetens.

edit: Jag sitter i samma situation som dig Usbin och fick samma mail som du igår. Det där med att få tillbaka pengarna en vecka senare är ett problem för mig, suck..

Permalänk
Medlem

osborn: Tror inte dem får göra så, tror närmast bestämt att de är skyldiga att betala ut direkt. Skickade precis iväg ett argt mejl om återbetalning, kan uppdatera dig när jag får svar, om vad som gäller. Kanske räcker med ett argt mail för dem skall få tummen ur röven, men antagligen inte.

EDIT: Fick leveransordern skickad på mail idag. Så sammanlagt låg min order leveransklar hos dem i 7 dagar. Och till osborn, det verkar som de håller på att inte skicka tillbaka pengarna förens efter leveransen.
Nu lär jag väl få vänta tills på tisdag med att få grejerna, men men. Happii booi.