Permalänk
Medlem

24" skärm för max 3500kr

Hejsan,

Nu har jag bestämt mig för att inhandla en 24" skärm då jag tröttnat på min 19" pga den låga upplösningen.

Jag kommer mestadels spela poker, kolla på film och kanske ibland WoW.

Jag fick syn på Dell S2409W(länk: http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Bildsk%C3%A4rma...)

Priset är 2290,71 kr, pga jag är student får jag 5% rabatt, plus att de har sänkt priset på skärmen och även 10% rabatt på alla deras produkter tom 13 oktober.

Har ni några åsikter om den? Är det bra betraktningsvinklar, sköna färger och bra ljus? Är det värt priset, den är ju trots allt endast 2290kr!

EDIT: Såg att max upplösning var 1920x1080 och därför inget jag överväger att köpa.

Admins kan gärna ta bort denna tråd om ni frågar mig.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

24" skärm för ~3500kr

Hejsan,

Vilken 24" skärm tycker ni att jag ska köpa? Jag kommer mest använda det till pokerspelande, filmtittande, surfande och kanske ibland WoW.

Jag vill helst ha en skärm med bra betraktningsvinklar då det är rätt viktigt när det gäller pokern. Max upplösning måste vara minst 1920x1200. Priset får vara runt 3500 kr.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Ah, man blir ju sur, såg den då jag kom hem, 2400kr, men var trött och tänkte att jag skulle beställa ikväll istället.

Nu har dom tagit bort 10% rabatten. Tydligen när dom skriver att rabatten gäller till den 13:e menar dom t.o.m. den 12:e, bingo.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Permalänk

Hur är det med back-bleeding?

Köpte en BENQ E2400HD (www.dustinhome.se/pd_5010186208.aspx) som tydligen ska ha samma panel (dock inkluderas högtalare), men ser en hel del ljus blöda igenom på övre och undre delen av skärmen. Funderar därför på att byta till dell'en istället om den nu skulle vara bättre...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

2493HM....

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Tycker att min Benq G2400W fungerar alldeles utmärkt, dock är service inte den bästa för det tog nästan 2 månader att få en DOA skärm utbytt...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag fick hem en Benq E2400HD igår.
http://www.dustinhome.se/pd_5010186208.aspx

Än så länge tycker jag att den verkar helt okej.
Fast den kanske inte duger för dig? Jag är inte så haj på det där med skärmar.

Permalänk
Medlem

En skärm som jag haft ett tag och jämfört med andra jag testat på jobbet så är denna solklart bäst: http://www.dustin.se/pd_5010145544.aspx

Max upplösning 1900x1200 och dessutom är den riktigt snygg

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFister
Jag fick hem en Benq E2400HD igår.
http://www.dustinhome.se/pd_5010186208.aspx

Än så länge tycker jag att den verkar helt okej.
Fast den kanske inte duger för dig? Jag är inte så haj på det där med skärmar.

Har också en sån hemma nu, men funderar på att byta till dell'en.

Den är ju ok och så, men det är två problem:
1) Den blöder igenom ganska mycket ljus i över och underkant.
2) Foten går inte att montera bort helt (surt, eftersom jag hänger upp den).

Positivt jämfört med dellen är dock:
1) 2 ms responstid.
2) Inbyggda högtalare.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Jag har en Packard Bell Maestro 240W. Upplösning 1920x1200 osv.

Skärmen är jättebra, spelar mycket spel på den, ingen bleeding, bra ljusstyrka som är jämt fördelad över skärmen, mycket bra färgåtergivning.

Den har även inbygda högtalare som låter helt ok, antar jag.
Skärmen går ej att hänga upp på väggen dock, då fotfästet ej kan avmonteras.

Men jag kan starkt rekommendera skärmen för er som spelar och kollar på mycket film.

Kostade 3195:- på PCcity. Finns kanske billigare i en internetbutik.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Hämtade min samsung syncmaster 2443BW igår, verkar bra. Har inte hittat några konstigheter.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7