Wow: Wrath of the lichking Beta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Blå post säger att man bara får skapa på samma realm där man har 55+ char. Dock är den posten 4 månader gammal. De kanske har ändrat sig?
Annars märker vi det nästa torsdag

Precis, och det var menat att man skulle göra ett quest för att kunna skapa sig en DK från början med. Men det togs bort, jävligt synd. :/ Detta var vad jag läste senast och jag läser varje dag från mmo-champ så har svårt att tänka mig att jag har missat något.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Jag har mycket svårt att tro på att det bara är guild folk som valts ut, Gandalf skrev i sitt inlägg att det handlar till 90% hårdvara och de tror jag kan stämma mycket bra. Sen om 10% är guild folk m.m. kan nog stämma det med.

En del guilds på alla servers har valts ut av Blizzard, sedan får guildleadern dela ut invites till WOTLK-betan.

Sen att vissa fått invite helt på måfå av Blizzard får väl dom stå för, inget jag fått eller som jag tagit upp i diskussion heller.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Webhallen i GBG kommer att ha nattöppet annars

Det blev EB Games istället där jag köper expansionen för 99,-. Förbokade och gav dom ett tre år gammalt Perfect dark zero, som dom annnars skulle givit 5 kronor för.

Permalänk
Avstängd

kommer man kunna köpa det online på blizzards sida?

Segt och inte ha ngt jobb så måste ha ngt o slösa bort min tid på :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Aha, det är därför vissa guild har valts ut, och deras guildmasters tilldelats betanycklar? Vakna upp för hellvete...

Men är du skön eller?

"Hmm, ska vi kanske ta och dela ut betanycklar på individnivå i vårt spel med tio miljoner användare? Den där KniFF har vi följt ett tag, han verkar som en skön kille. Ge en nyckel till honom!"

Det är eventuellt inte helt omöjligt att någon enstaka nyckel har delat ut till någon guild som sticker ut, men om du tror att det är DET dom går på är du ju smart som en gympasko.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Hade det inte varit för att 1-70 är gammal skåpmat som man tvingas ta sig igenom, samt all endless grinding utav allt, hade man kanske gjort sig besvär att kika närmare.

Går ju fort idag eftersom dom nerfat från 1 - 70

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Först nerfade de 1-60 under tbc.. gjorde en hel del elites till non-elite.. och boostade xp-gain eller om de gjorde så man behövde mindre xp per lvl.. nu eller när wotlk kommer så ändrar de 60-70 med typ 30-40%.. så man kommer ju susa förbi.. och nyligen har de även ändrat lvl20-60 (igen!) så man har typ xp-gain x3 ... helt strålande.. dingade precis lvl20 på min warrior på kazzak.. kommer ju asfort upp till 70

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Först nerfade de 1-60 under tbc.. gjorde en hel del elites till non-elite.. och boostade xp-gain eller om de gjorde så man behövde mindre xp per lvl.. nu eller när wotlk kommer så ändrar de 60-70 med typ 30-40%.. så man kommer ju susa förbi.. och nyligen har de även ändrat lvl20-60 (igen!) så man har typ xp-gain x3 ... helt strålande.. dingade precis lvl20 på min warrior på kazzak.. kommer ju asfort upp till 70

Nja "xp-gain x3" gäller ju endast RaF men som du skriver går det laserfort...jag har sedan söndagen den 26 tagit mina nya chars från 1-51 ( och detta kombinerat med heltidsarbete och familjeliv och minst 6,5h sömn / natt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
Nja "xp-gain x3" gäller ju endast RaF men som du skriver går det laserfort...jag har sedan söndagen den 26 tagit mina nya chars från 1-51 ( och detta kombinerat med heltidsarbete och familjeliv och minst 6,5h sömn / natt )

Folk säger iaf att de har boostade i typ gårdagens patch eller om det va tidigare men ungefär x3 för alla.. kanske va mindre... var iaf just mellan lvl20-60

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Men är du skön eller?

"Hmm, ska vi kanske ta och dela ut betanycklar på individnivå i vårt spel med tio miljoner användare? Den där KniFF har vi följt ett tag, han verkar som en skön kille. Ge en nyckel till honom!"

Det är eventuellt inte helt omöjligt att någon enstaka nyckel har delat ut till någon guild som sticker ut, men om du tror att det är DET dom går på är du ju smart som en gympasko.

Varför väljs vissa guilds ut? Varför tror du Nihilum får betanycklar medans ditt guild inte? För att dom väljer guilds på måfå? Herregud...

Ja, dom delar ut betanycklar till randoms likaså uppenbarligen, men det är inte så det endast går till.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Varför väljs vissa guilds ut? Varför tror du Nihilum får betanycklar medans ditt guild inte? För att dom väljer guilds på måfå? Herregud...

Ja, dom delar ut betanycklar till randoms likaså uppenbarligen, men det är inte så det endast går till.

Ingen som har sagt att det endast är så det går till, men majoriteten av alla nycklar som delas ut är garanterat random.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att några stora, kända guilder fått några nycklar.. men som sagt så lär de flesta vara random..

Känns som det kvittar hur de delar ut nycklar hur som helst...

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
kommer man kunna köpa det online på blizzards sida?

Segt och inte ha ngt jobb så måste ha ngt o slösa bort min tid på :S

Citat:

Wrath will eventually be available for download online, but this might take some time to establish. A working DVD drive will be the only way to ensure you are ready to play on launch day. Otherwise, when we initiated the online download for Burning Crusade it took 2-3 weeks to get up and running. I'm not saying Wrath will take this long (I have no idea, it may) but don't expect it Day 1.

Nej, tror inte att det kommer komma första dagen.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Ingen som har sagt att det endast är så det går till, men majoriteten av alla nycklar som delas ut är garanterat random.

Alltså, det var precis det här jag skrev i början. En hel del får nycklar helt på måfå, men ett flertal får nycklar för att deras GUILDLEADERS blivit tilldelade ett antal, så var det exempelvis i mitt fall.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Nej, tror inte att det kommer komma första dagen.

Finns ju vissa onlinesajter som de går å köpa WotLK nycklar på så man får de direkt vid midnatt annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Finns ju vissa onlinesajter som de går å köpa WotLK nycklar på så man får de direkt vid midnatt annars.

Ja, dock så får du inget spel utan måste låna skivor eller ladda ner det olagligt, sedan är det svårt att hitta europeisk sida och omöjligt att hitta svensk sida vilket kan vara bekvämare. Och sen fråga han ju om Blizzard skulle göra det och jag svara på den frågan. :>

Visa signatur

Permalänk

Sen måste du ju fortf ladda ned spelet/expansionen från blizz, eller?

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moggelotr
Sen måste du ju fortf ladda ned spelet/expansionen från blizz, eller?

De flesta som säljer WotLK nycklar online vid midnattsläppet har så man får tanka ner skivan direkt ifrån dom. Vet ej om de är lagligt att länka här men testa å googla lite.

Permalänk
Medlem

Hm, finns ju som sagt en hel del möjligheter..
Antingen kan man köpa det i butik runt midnatt, förhandsbeställa via internet, eller bara köpa CD-keyn och få den mailad 00.00 så som jag har förstått det.

Det viktigaste för mig är egentligen att kunna logga in direkt när servrarna kommer upp, men finns det någon sida som mailar CD-keyn direkt och senare skickar skivorna/boxen? Vore kul att ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Original: ein kleines Update an dieser Stelle: Die Downloadversion von Wrath of the Lich King wird am Release-Tag zur Verfügung stehen.

Translation: A small update about this: The downloadable version of Wrath of the Lich King will be available on release day.

Verkar som dem har ändrat sig. Får se om en blue US post kommer så postar jag den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Antingen kan man köpa det i butik runt midnatt, förhandsbeställa via internet, eller bara köpa CD-keyn och få den mailad 00.00 så som jag har förstått det.

Det viktigaste för mig är egentligen att kunna logga in direkt när servrarna kommer upp, men finns det någon sida som mailar CD-keyn direkt och senare skickar skivorna/boxen? Vore kul att ha.

För mig är det inte viktigt alls att regga sig o logga in vid midnatt när servrarna öppnar... jag köpte tbc på ett sådant "midnatts event" och kan inte påstå att jag hade mer nytta av det än om jag plockat upp spelet dagen efter ( efter jobbet ), fast det är klart ser man först till 80 på servern som ett mål i livet kanske det är viktigt.

Jag beställde mitt och får det hemskickat från webhallen, om de skickar det dagen innan eller på releasedagen är för mig ointressant då jag inte lär vara vaken vid midnatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah

Även om du kan få CD-keyn måste du ha skivorna, och Blizzard har sagt att klienten inte kommer finnas att ladda ner på deras sida.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Glyphs i wow igår.. och vafan.. är detta ett skämt eller?? hur störda grejer är det inte lagt till där?? Måste väl finnas nån typ av hake, downside eller att de inte alltid fungerar? Jag kollade inte på så många.. men vissa gjorde ju verkligen störda förbättringar... hur fan har de tänkt att de ska kunna balansera allt detta skit de kastat in i wow??? jag ser det som en förstörelse... glyphs kommer ju styra PvP i wow... som om det inte var tillräckligt att de gjort så ingen klass är unik längre..

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Kollade lite på Glyphs i wow igår.. och vafan.. är detta ett skämt eller?? hur störda grejer är det inte lagt till där?? Måste väl finnas nån typ av hake, downside eller att de inte alltid fungerar? Jag kollade inte på så många.. men vissa gjorde ju verkligen störda förbättringar... hur fan har de tänkt att de ska kunna balansera allt detta skit de kastat in i wow??? jag ser det som en förstörelse... glyphs kommer ju styra PvP i wow... som om det inte var tillräckligt att de gjort så ingen klass är unik längre..

När allt ramlat på plats och den "bästa" glyph kombon finns så kommer alla köra med den. Då är det ju "balanserat". Glyphs ger inte så värst överdrivna saker imo, lite kul att kunna ändra sina skills till en viss grad. Tråkiga är att alla kör med samma spec, kul att kunna vara lite personlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
När allt ramlat på plats och den "bästa" glyph kombon finns så kommer alla köra med den. Då är det ju "balanserat". Glyphs ger inte så värst överdrivna saker imo, lite kul att kunna ändra sina skills till en viss grad. Tråkiga är att alla kör med samma spec, kul att kunna vara lite personlig.

I slutändan kommer det handla om pengar.. man måste ha mycket för att köpa det bästa.. och jämfört med enchants så är detta mycket bättre och avancerat då man ger en enorm boost till sina abilities... och man kommer verkligen se i PvP vilka det är som hade råd att köpa dom dyraste och bästa glyphsen, de kommer nämligen troligtvis soppa mattan med alla i 1vs1 .. känns som de är överdrivet bra.. även på lvl15 kan man få glyphs som ändrar om spelsättet totalt och allting blir mycket enklare.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Du överdriver ju inte lite iallafall.

Permalänk
Medlem

Ja jag har då inte sett något "gamebreaking" än..

Permalänk
Medlem

Har ni ens läst igenom de olika glyphsen och vilken enorm skillnad de gör ?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Hitills har jag kört utan glyphs tom då jag inte tycker att de gör så värst stor skillnad. Den dyraste glyphen jag sett har väl kostat 40g? Ser inte ut att vara nå gamebreaking direkt.

Permalänk
Citat:

Har du spelat mycket end pve/pvp?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.