Min laptop lever sitt egna lilla liv (strul med extern hdd)

Permalänk
Avstängd

Min laptop lever sitt egna lilla liv (strul med extern hdd)

Tjoflöjt

Har lite problem med min externa hårddisk ihop med mitt mobila 3g-nät, datorn är en HP 530 lappz0r.

Ehm, när jag har det mobila 3g-nätet urkopplat (detta går alltså via usb-porten) så hittar datorn hårddisken men jag kommer inte åt den under "my computer" och under "disk management" finns den inte heller, men under "device manager" så finns hela hårddisknamnet men det står att inga drivrutiner är installerade, när jag kör automatisk driversökning via nätet så står det att den inte hittar några drivrutiner som är bättre än de som redan är installerade.

Sen när jag kopplar in disken så kommer det upp att den hittat hitachi mass storage device bla bla, men sen händer absolut ingenting, den lilla ikonen för att den installerar drivers är där men inget händer.

När jag har mitt mobila 3g-nätet inkopplat så händer ingenting, när jag kopplar in den externa disken låter det pling plong och själva kabinetten lyser och disken laddar men inget händer.

Vad kan jag göra? Jag har bara haft disken legandes i en kartong i några veckor men senast jag hade den inkopplad så hade jag inga problem alls, utan det var bara att koppla in den och automatisk uppspelning kom upp och disken fanns under "my computer". Har provat att ställa om disken till 32GB clip men det hjälper inte heller.

Well.. Alla tips mottages tacksamt för jag har några filer jag måste komma åt på den och börja koppla in en 250GB disk i syrrans 266'a känns ganska meningslöst.

Pzout peeps.

/Fordie