NXE, har du installerat det? Gillar du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Upplösningen 1680x1050 finns nu och det tackar man för. Blev faktiskt stor skillnad i spel. Att lägga in spel på hårddisken var ju en befrielse från allt oväsen. Laddningstiderna blev faktiskt lite bättre också.

En nackdel dock är ju att min hårddisk är på 13,6 istället för 20 nu :S
Någon som har liknade problem?

Jag har för mig att 20giggarn alltid visat mindre. Är la nån låst partition som är menat till nått annat.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Upplösningen 1680x1050 finns nu och det tackar man för. Blev faktiskt stor skillnad i spel. Att lägga in spel på hårddisken var ju en befrielse från allt oväsen. Laddningstiderna blev faktiskt lite bättre också.

En nackdel dock är ju att min hårddisk är på 13,6 istället för 20 nu :S
Någon som har liknade problem?

Antar att det blev så när du installerade spelet? ^^

Permalänk
Medlem

Min 20GB visar inte heller 20, tror faktiskt den också visar 13,6. Samma med HDD till PC, visar ju aldrig 20GB om man köper 20GB men 1-2 spel borde väll gå in skulle jag tro?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det ryms ett spel på hddn om man har 20GB:aren.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Det ryms ett spel på hddn om man har 20GB:aren.

Fel. Har två spel installerade på min 20gb, Fallout 3 och GTA4.

Med GTA4 får jag dock sämre prestanda än att spela från skivan. Vissa bilar och andra objekt svävar en halv meter ovanför marken, och pop-in är värre. Mark- och byggnadstexturer tar ibland upp till 5sek att ladda fram. Skumt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Hårddisktillverkarna kallar 1000 B för 1 KB medan datorns/xboxens operativsystem kallar 1024 B för 1 KB. Klart att det märkbart "försvinner" lite när ni kommer upp i 20 GB. OSet tar ju även det lite plats som inte syns.

Det beror ju självklart på hur stort ett spel är. Burnout paradise tog bara 3.5 gb om jag inte minns fel. 3-4 stycken lika stora spel bör således få plats på min hårddisk.

Permalänk
Medlem

En lista på hur mycket spelen tar: http://www.stripesonfire.com/nsc/

Hade inte kollat storleken på hårddisken på länge men jag vet att den var på ~19 GB innan. Därav min förvåning. NXE tar inte upp flera GB.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Varför det finns ~13,5GB på HD'n är att restrerande ca 6GB är till för systemet, cachefiler och annat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag antar att man inte kan lägga spel på datorn? Det här är lite illa. Får bara plats med ett spel och det tar ett tag att installera också. Köper man en ny hd så blir man ju av med allt man har laddat också. Främst alla save filer. 20 gb är verkligen verkligen för lite.

Sen är jag inte helt nöjd med menysystemet heller. Tycker gamla var tydligare även om denn har trevligare utseende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Jag antar att man inte kan lägga spel på datorn? Det här är lite illa. Får bara plats med ett spel och det tar ett tag att installera också. Köper man en ny hd så blir man ju av med allt man har laddat också. Främst alla save filer. 20 gb är verkligen verkligen för lite.

Sen är jag inte helt nöjd med menysystemet heller. Tycker gamla var tydligare även om denn har trevligare utseende.

Navigera genom Guide knappen då. Är samma bladsystem som det gamla. Köper du en 120 GB idag kan man beställa en överföringskabel gratis. Torde j även funka med 60 GB.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Det är inte så att jag inte hittar utan det är bara en smaksak. Mmm kanske ska satsa på en större.