Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tänkte börja köra detta lir igen nu efter ett avbrott på 5-6veckor.
Jag spelar på Karak-Azgal och var tidigare med i guildet Awakened (swec-gille). Men dom har ju lagt ner.
Vilket gille är det som gäller nu?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Eftersom det verkar vara många här på Sweclockers som spelar på Eltharion (open RvR) samt att det är en server med mycket pop.. så har jag skapat en karaktär där som heter "Morh" en squig herder... skriv gärna till mig ingame och adda mig till friends så ja inte känner mig så ensam

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Fyfan, jag som trodde dom kanske lyckats fixa lagget under den här perioden jag varit borta.

Går inte spela scenarios längre. Alltid minst 10 - 15 sekunders lagg. Och nu har jag fastnat som död i detta scenariot. Kuuuul

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Fler som haft problem med lagg idag?
Det brukar gå ganska bra för mig men idag gick det inte alls. Fick fryslagg på scenarios och riktigt laggit så fort jag entrade en ny area ._.

Några som är peppade på nya klasser imorn då?
Jag tror jag ska testa en KoBS

Mvh

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

spelade hela kvällen igår på Eltharion T1.. och märkte inge lagg.. när jag tänker efter så är det ytterst sällan jag haft lagg i WAR..
Händer väl ibland att man ser att några spelare laggar iväg nån gång.. men inte så ofta.. spelade mycket scenarios igår.. va inget att klaga på tycker jag,...

Frågar igen.. finns det någon som spelar destruction på Eltharion?
Sen så en annan fråga.. finns det något addon som QuestHelper? Vill nämligen kunna se om jag håller musen över en fiende att de är de jag ska döda osv

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Dags att skapa en KOTBS... jag är Knekt på Azgal.

EDIT: OMG vad mycket bättre Knights är än Black Guard i Tier 1. Dödar BG's i samma rank med 80% hp kvar efteråt, varje gång...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon fin swec guild? Kanske börjar spela igen isf!

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar spela på Kara Hirn, har just börjat lira där och känner mig ensamen

Gjorde en Orc tank och undrar om det går slött att lvla som prot? och även hur, ser det ut i PvE instancers, liknar det WoW, är det bra drops och äre värt att göra? antar att det är 5 mana instancer..?

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slachboy
Ingen som råkar spela på Kara Hirn, har just börjat lira där och känner mig ensamen

Gjorde en Orc tank och undrar om det går slött att lvla som prot? och även hur, ser det ut i PvE instancers, liknar det WoW, är det bra drops och äre värt att göra? antar att det är 5 mana instancer..?

Hmm, jag vet inte hur många man skall vara i instanserna... men jag kan säga att jag aldrig kört någon och inte heller någonsin hört någon vilja köra en... Det är PvP som gäller om man inte vill köra quests eller PQ's.

Karak Azgal är rätt bra och även Karak Eight Peaks, om du inte kommit så långt än kanske du borde byta till någon av dem.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra igång igen snart..

Blir en Knight of the blazing sun, men de har väll inte kommit än så jag behöver inte stressa med att börja

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Äre verkligen en mans dröm att lira WAR med 2MB internet? för det laaaggar

hur kollar man latency i spelet?

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Funderar på att dra igång igen snart..

Blir en Knight of the blazing sun, men de har väll inte kommit än så jag behöver inte stressa med att börja

dom kom idag, men bara dom som gjort metal eventen får spela dom! resten får vänta

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Nån som lirar bra på 2mbit? blir fan tokig

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk

Så, då har jag börjat testa spelet igen. Gjorde en Shadow Warrior som heter Photios på Eltharion. Ganska komiskt under vissa scenarion, då vissa av lagen bara har en typ av klass. Diverse, antingen bara Blackguard eller bara Kotbs.

Även om jag själv inte tycker om SW så himla mycket så har jag börjat att gilla honom mer och mer. Hunnit bli lvl 11, får se hur länge jag kommer att köra.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slachboy
Nån som lirar bra på 2mbit? blir fan tokig

Det lär inte bero på att du har 2mb... Jag har underbart bra fiber här hemma men WAR laggar i allafall

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Så, då har jag börjat testa spelet igen. Gjorde en Shadow Warrior som heter Photios på Eltharion. Ganska komiskt under vissa scenarion, då vissa av lagen bara har en typ av klass. Diverse, antingen bara Blackguard eller bara Kotbs.

Även om jag själv inte tycker om SW så himla mycket så har jag börjat att gilla honom mer och mer. Hunnit bli lvl 11, får se hur länge jag kommer att köra.

ser du en liten Squig herder vid namn "morh" så e det lilla jag

Fråga som ställdes ovan ang instancer: En vanlig grupp (inte warband / raid) är 6personer.. så du kan spela 6personer i en instance.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

ah ok jah tyckte det var konstigt att jag kan typ lira wow utna nåt lagg.. kan det bero på vilken server man är på då? Hur ser det ut på Eltharion? verkar som många spelar där.

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slachboy
ah ok jah tyckte det var konstigt att jag kan typ lira wow utna nåt lagg.. kan det bero på vilken server man är på då? Hur ser det ut på Eltharion? verkar som många spelar där.

jag tycker inte det laggar så farligt iaf för mig.. spelade typ 2 timmar igår.. va vid nått tillfälle jag fick freezelagg under en kort stund.. mer än det va det inte så farligt

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Sa dock inte att vi är 4 st på linan.. fast då borde wow lagga hur som helst :S

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
spelade hela kvällen igår på Eltharion T1.. och märkte inge lagg.. när jag tänker efter så är det ytterst sällan jag haft lagg i WAR..
Händer väl ibland att man ser att några spelare laggar iväg nån gång.. men inte så ofta.. spelade mycket scenarios igår.. va inget att klaga på tycker jag,...

Frågar igen.. finns det någon som spelar destruction på Eltharion?
Sen så en annan fråga.. finns det något addon som QuestHelper? Vill nämligen kunna se om jag håller musen över en fiende att de är de jag ska döda osv

Spelar sorc på eltharion, och visst laggar det ibland, prime-time på fredagar/söndagar brukar det kännas lite småsegt bl.a. Det är dock inte riktigt så att gubbarna laggar runt så mkt, mer att det känns jävligt segt att få iväg spells etc, och inte bara nu efter att 1.0.6 patch-lagget som lägger till 0.5-1sec där man står med armarna i vädret innan spellen flyger iväg. Sen syns det inte lika tydligt att folk laggar i WAR som t.ex. WoW IMO, i WoW såg man ju när folk stod och kutade in väggar etc, folk verkar mest stanna i WAR.

Tror jag kör med någon addon som heter Moth, den kan man se i tooltip om NPCn ingår i någon quest (lite småbuggigt ibland dock, vissa quests där man ska samla drops syns det inte t.ex., sen så får man ibland sneträffar typ att en dörr ingår i nått quests eller så tycker den att man ska döda en medspelare i ett scenario 5 gånger och så ). Funkar dock bra för det mesta.

Den PvE som finns i spelets slut för nuvarande är ganska simpel, det är några 6-manna instanser som man får ta steg för steg, det är uppbyggt så att man ska samla armor-sets som ger "wards" som gör instansen snäppet högre lättare (för varje armor-del man har så tar man 10% mindre skada och gör 10% mer skada). I övrigt är dock armor-setsen ganska dåliga, ganska knasiga stats på dem, typ massa weapon skill på sorc setsen osv, men i slutändan krävs endera "bästa" armor-settet eller väldigt hög renown-gear för att man ska klara sig när man tagit sig till motståndarnas huvudstad.

Instanserna är helt ok, de går ganska snabbt att göra och det är inte så mycket trash-mobs innan bossarna, och bossarna är ganska roliga då de ofta kräver en hel del strategi etc. Det är betydligt mer än bara tank'n'spank, och det tar lite tid innan man lärt sig taktiken, även om de bossar jag kört dött efter i alla fall 5-8 försök (så det är inte riktigt en WoW raid där man spenderar en vecka på en enda boss). Som det ser ut just nu är jag betydligt mer imponerad av PvEn i WAR än PvPn, tycker man tröttnar ganska snabbt på att grinda SP eller sitta i en stor jäkla zerg utanför nått warcamp/vid nån keep, som är majoriteten av den PvP som verkar göras, förutom "RvR" där man kutar runt och cappar oförsvarade objectives/keeps dagarna i ända för att försöka grinda upp sin rr (för nått "war effort" påverkar det inte i varje fall).

Lite småtråkigt dock att alla instanser har lockouts på 1, 3 eller 5 dagar, trots att de bara är 6-manna, gör att man blir väldigt låst till andra personer och man kan inte direkt göra "tja, hänger du med till BB?" med någon random kl 2 på natten när all rvr är död. Visserligen fattar man att Mythic inte vill att varenda kotte ska blåsa igenom all PvE på 3 dagar men det känns väldigt artificiellt med utlåsnings-tiderna.

Ang. den tidigare diskussionen om fördelningen av honor/xp, det funkar ju så att man delar på xp/renown med hela sin grupp, sen fördelas den baserat på lvl och renown rank. Har man hög lvl får man mycket xp, men samtidigt får man mindre renown ju mindre skillnad det är i renown rank mellan dig och din kill. Går egentligen inte att säga så mycket från ett SS vem som spelat bra eller dåligt, varken genom att kolla på hur mkt xp/renown man fått eller hur mycket skada, healing, eller killing blows man gjort. Det är som dps-metrar i WoW, de gick att använda för att se de mest extrema sakerna, men alla som trodde att de betydde mer än så gjorde mest bort sig. Det mesta av det som vinner matcher syns trots allt inte på listorna, t.ex. vem för mest för att vinna matchen, en sorc som står och skjuter aoe som inte dödar någon men som ger mycket damage på listan, eller den sorc som vänder sig om och disarmar den WH som nyss poppade upp bakom healern? Finns miljontals såna saker som inte syns i nån lista, men som är det som i slutändan är det som gör att man faktiskt vinner (fast sen att man inte längre spelar SP för att vinna utan för att grinda renown är ju en annan sak).

Permalänk
Medlem

sfish; en sak som går tydligt att läsa av från resultaten av en scenario är om en healer fokuserat mer på damage än healing och jämföra vilket lag som haft bäst healing
Healing brukar vara bästa sättet att nå vinst.
Har mött shamaner som tycker att de gör tillräckligt med skada för att vara en dps-klass.. Jag har spelat shaman.. och jag har spelat dps-klass.. och det är oerhörd skillnad i dps.. vill man göra skada ska man inte rolla en shaman helt enkelt.. samma sak med DoK, archmage osv
Den enda healer som e bra på dps (om de inte nerf:at) är WP.. de va ju helt cp på att göra skada förut.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
sfish; en sak som går tydligt att läsa av från resultaten av en scenario är om en healer fokuserat mer på damage än healing och jämföra vilket lag som haft bäst healing
Healing brukar vara bästa sättet att nå vinst.
Har mött shamaner som tycker att de gör tillräckligt med skada för att vara en dps-klass.. Jag har spelat shaman.. och jag har spelat dps-klass.. och det är oerhörd skillnad i dps.. vill man göra skada ska man inte rolla en shaman helt enkelt.. samma sak med DoK, archmage osv
Den enda healer som e bra på dps (om de inte nerf:at) är WP.. de va ju helt cp på att göra skada förut.

Jo visst, som sagt, det är ju såna lite extrema saker som man ser på listorna, när nån healer gör "loldps" och har 2x mer skada gjord än healing typ. Men förutom det säger väldigt lite om vilken som spelat "bäst" så länge det inte är helt överdrivna siffror åt något håll, ta t.ex. tanks, de får ju varken skada, healing eller kbs, men ett par bra tanks i ett scenario kan ju vara skillnaden mellan vinst och förlust.

Och ja, healing är verkligen en av de viktigaste nycklarna till vinst, märks i t4 på eltharion, tycker det är 50% chans att man ens får en healer per scenario, och får man en är det ofta en rank 33 shaman eller nått, vs. de 2-4 r40 rp/am/wp som order verkar ha i varje match. Destro saknar verkligen healers i t4 där, grymt irriterande när man spelar sorc.

Permalänk

Spelar i en svensk guild på servern Eltharion, som för övrigt är den server med flest svenskar på.

Om någon är intresserad av att gå med i gillet, hör av er! Gillet är rank 13, runt 40 medlemmar.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, ursäkta om den kan sökas fram men är lite lat.
Är Warhammer bara pvp, eller finns PvE servers också?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
En snabb fråga, ursäkta om den kan sökas fram men är lite lat.
Är Warhammer bara pvp, eller finns PvE servers också?

Det är i grunden ett pvp baserat spel, men det finns olika sorters servrar, på Core servrar tex blir man bara pvp flaggad om man går in i RvR områdena, så man behöver ju inte vara orolig för gankers. Sen finns det i viss mån PvE content i form av dungeons, men det är inte många av dom just nu, men jag vågar nästan lova att det kommer komma fler instancer inom en snar framtid.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxfluxer
Spelar i en svensk guild på servern Eltharion, som för övrigt är den server med flest svenskar på.

Om någon är intresserad av att gå med i gillet, hör av er! Gillet är rank 13, runt 40 medlemmar.

You got PM...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxfluxer
Spelar i en svensk guild på servern Eltharion, som för övrigt är den server med flest svenskar på.

Om någon är intresserad av att gå med i gillet, hör av er! Gillet är rank 13, runt 40 medlemmar.

Order eller des?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Tjo tjo , om det är nån som spelar på servern "Karak-Izor" o som Destruction så skicka iväg ett Pm lr nåt sånt

Spelar som Tank (Rank 24 , chosen) & nickar "Terran"

. . börjar bli lite traddigt nu o sitta själv om kvällar o nätterna ^^ h0h0

Visa signatur

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / Radeon HD 4870x2 2gb / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / APX 630W

Permalänk
Medlem

Har dom fixat den dära Grafik buggen en med spelet? som gör att grafikkortet inte orkar med att ta hand om all information eller vad det är :/ slutade ju lira pgr av att det hackade så mycket i RvR tier 3

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxfluxer
Spelar i en svensk guild på servern Eltharion, som för övrigt är den server med flest svenskar på.

Om någon är intresserad av att gå med i gillet, hör av er! Gillet är rank 13, runt 40 medlemmar.

Nååå.. order eller dest?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv