Val av jobbmobil? Omnia eller X1??

Permalänk
Medlem

Val av jobbmobil? Omnia eller X1??

Önskar lite tips o råd..
Skall beställa ny jobbmobil. Behöver ha skaplig batterikapacitet då mobilen är enda telefonen jag kör.
Står nu och väljer mellan dessa som verkar uppfylla mina behov.

1. Sony Ericsson X1
2. Samsung Omnia
3. Eventuellt Nokia N85

Tar tacksamt emot både fördelar o nackdelar från er som testat dessa.. Iallafall omnian o X1an.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga xperia om du vill ha en jobbmobil. Dom är nästan identiska vad gäller stöd för exchangeserver och office och sådanna saker. Men xperian har ju fysiskt tangentbord så det är ju lättare att skriva med den plus att den faktiskt har åäö vilket får ses som en står fördel. Omnian är vad jag fattat lite bättre på multimedia och och har bättre kamera. Där är skillnaden.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Som jobbmobil bör Sony Ericsson Xperia X1 vara överlägsen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Annars har du ju Nokia E71 eller 72 eller vad den heter. Bra batteritid och ingen slide som kan bli glapp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Omni:an är helt kass. Touchscreenen är ett skämt...

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

jag skulle säga Xperia. det är ju en trevligare lur.
De som för mig väger upp för omnia är kameran och minnet, villket kanske inte är de viktigaste för en jobbmobil.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta Nokia E71 alla dagar i veckan.

Av de du nämner: N85.

Jag har haft flera WM på senare tid och nu har bestämt mig för att vänta ett bra tag innan jag testar en igen. Det går för segt och funktioner jag använder mig av är osmidiga att komma åt osv. Man blir irriterad på något mest hela tiden.

/Christian

Permalänk
Medlem

Jag säger nog Omnia faktiskt, nu har jag bara känt på dom och lekt runt i menyerna men utifrån första intrycket.

Sen har alla SE mobiler jag ägt skickats på reparation, ingen av mina nokia eller samsung har jag skickat in en enda gång. Otur? Kanske, kanske inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|